• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe digicorder

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vriend van me wil nieuwe Telenet digicorder.
Voor de nieuwe functies.
Echter zegt Telenet dat BN je hiervoor perse hun router moet gebruiken.
Hij heeft echter een ubi router.
Klopt het wat Telenet zegt?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Kan best zijn, heeft te maken met de IP's die Telenet binnen de "interactiviteit" gebruikt precies (10.x.x.x ranges). Die moeten worden uitgegeven door "hun" router precies.
Met een aparte router *achter* de Telenet router krijgen sommigen hem wel werkend, maar het is wat prullen precies en dan 1 poorten een profiel/VLAN toekennen en daarop dan je Digicorder hangen.
Echter of dit met een UBNT-doosje kan...zal je wel effe moeten gaan uitpluizen..welk soort Ubi router etc.

https://www.netweters.be/t5/Hardwar...-router-gt-IPTV-configuratie/td-p/4002/page/2
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=52045
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zijn huidige telenet-model zit ook voor z'n router en z'n digicorder is ook interactief
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ja ze zeggen dat hij rechtstreeks aan de router van Telenet moet hangen omdat de doorsnee mens niks kent van VLAN's. Als je hem nu interactief hebt met VLAN's, dan zou het moeten werken denk ik dan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja ze zeggen dat hij rechtstreeks aan de router van Telenet moet hangen omdat de doorsnee mens niks kent van VLAN's. Als je hem nu interactief hebt met VLAN's, dan zou het moeten werken denk ik dan.

Ik zou het zeker moeten zijn
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb deze al 8 maanden, was tester. Die is echt supergoed. Enorme upgrade.
Hangt bij mij via switch rechtstreeks op de router.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Iemand die met eigen router?
Vraag het eens op het Telenet forum, want hier ga je er weinig vinden... Ik heb zelf nog zo gene nieuwe en ben ook niet van plan snel te gaan wisselen.
Beeld kwaliteit schijnt slechter te zijn op de nieuwe dan op de oude (voor opnames) omdat het nu internet streaming is.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Klopt niet broodrooster. Heb hem al 8 maanden. Hij is echt pak beter dan de oude.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Interessant draaiboek om IPTV te laten werken zonder domme switch waarop je Digicorder zit (Telenet) of Proximus TV Box voor mensen met een Unifi router. Zal uiteraard ook werken voor vele andere routers maar de schermen zullen er iets anders uit zien.

Klik voor Google document

Zit er zelf trouwens aan te denken om Telenet TV buiten te gooien, vroeger wat het sop de kolen niet waard, maar nu zou met dit al snel 35€ per maand besparen, dus zeker een mooie winst op jaarbasis. En aangezien ik maar zéér zelden meer TV kijk staat dit op de planning om snel uit te voeren.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb die ook gewoon op een apart vlan gezet bij mn vriend en dit werkte gewoon.

Dus je overweegt toch tv buiten te gooien?
Ik zou eigenlijk nog steeds via vtm go en vrt nu enzo willen werken maar ik mis dan vt4 enzo
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Interessant draaiboek om IPTV te laten werken zonder domme switch waarop je Digicorder zit (Telenet) of Proximus TV Box voor mensen met een Unifi router. Zal uiteraard ook werken voor vele andere routers maar de schermen zullen er iets anders uit zien.

Klik voor Google document

Zit er zelf trouwens aan te denken om Telenet TV buiten te gooien, vroeger wat het sop de kolen niet waard, maar nu zou met dit al snel 35€ per maand besparen, dus zeker een mooie winst op jaarbasis. En aangezien ik maar zéér zelden meer TV kijk staat dit op de planning om snel uit te voeren.
Zo heb ik het zelf al een jaar of 2 draaien. Heb hier destijds mijne schema'tje gepost voor die opstelling :D
Wij kijken ook amper digitale tv en heb eens gekeken om het op te zeggen, maar ik won amper iets. Misschien is het tijd om dat te herevalueren.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Internet alleen aan 100Mbps is nu 28,60€ per maand en onbeperkt aan 300 Mbps is 54,50€ of 3 maand aan 45,00€ maar daar gaan bestaande klanten niet kunnen van genieten denk ik Telenet kennende ;)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
De kwaliteit van kijken met decoder is toch nog beter vergeleken met een internet-stream hoor. Een stuk betere/correctere kleuren merk ik precies.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De kwaliteit van kijken met decoder is toch nog beter vergeleken met een internet-stream hoor. Een stuk betere/correctere kleuren merk ik precies.
Volledig mee eens, maar daar stoor ik me minder aan
Waar ik me wel aan stoor is wanneer het zou haperen