• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nieuwe pc

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik wil stilaan is gaan denken om een nieuwe laptop te gaan aankopen. Mijn dell is al meer dan 7 jaar intussen. Ik stel geen grote eisen. Ik game er niet op en doe ook geen photoshop of van die toestanden. Ik kijk van tijd men mail is na en werk veel in excell.
Wat wil ik wel absoluut kunnen met deze laptop? Mijn bluray collectie rippen om op mijn nas te gaan storen.
Iemand een idee welke ik best koop?
Wil een laptop omdat ik geen bureau voorzien heb in onze woonruimte beneden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Gewoon de goedkoopste. Really elke laptop zal voldoen als 'em en je kan zelfs een model kiezen zonder interne drive en dan met USB Bluray'ke werken.
Wil je natuurlijk Blurays ook gaan recoden etc dat is een ander verhaal.

Maw ... honderden mogelijke keuzes...klein scherm ? Of groot scherm (vb 17")
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Gewoon zeker zorgen dat eentje met SSD hebt! Dat is een wereld van verschil. Wat is uw budget?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Inderdaad anno 2018 is SSD zeker een must, de rest zou ik basis houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
jvanhambelgium zei:
Gewoon de goedkoopste. Really elke laptop zal voldoen als 'em en je kan zelfs een model kiezen zonder interne drive en dan met USB Bluray'ke werken.
Wil je natuurlijk Blurays ook gaan recoden etc dat is een ander verhaal.

Maw ... honderden mogelijke keuzes...klein scherm ? Of groot scherm (vb 17")
De bedoeling is om gewoon mijn collectie 1 op 1 te kunnen rippen maar zonder de extra's dan.
Eerlijk gezegd , als dit mogelijk is middels deze huidige laptop en een blu ray reader via usb dan heb ik momenteel geen nieuwe laptop nodig.
Deze laptop draait windows 7 met intel I5 processor en 4 GB ram geheugen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
djaxx zei:
De bedoeling is om gewoon mijn collectie 1 op 1 te kunnen rippen maar zonder de extra's dan.
Eerlijk gezegd , als dit mogelijk is middels deze huidige laptop en een blu ray reader via usb dan heb ik momenteel geen nieuwe laptop nodig.
Deze laptop draait windows 7 met intel I5 processor en 4 GB ram geheugen.
Tuurlijk kan dat met extern BD-spelerke.

https://www.alternate.be/Hardware/Blu-ray/Blu-ray-branders/html/listings/1508414708792?navId=1508414708792&listingTitle=Blu-ray+branders&sort=NAME&order=ASC&lk=5969&showFilter=false&hideFilter=false&disableFilter=false&filter_-1=7400&filter_-1=20800&filter_416=130#listingResult

Vb enkele externe spelers. De Pioneers zijn wel wat duurder, maar hebben wel USB3.0. Indien je laptop al USB3.0 had why not....
Dat is sowieso goed spul (heb zelf een interne versie)
Met ne MakeMKV kan je dan perfect 1-1 backup/copy maken (=folderstructuur) of direct een MKV met de gewenste ondertitels etc,etc. Wil je ISO's maken kan dat ook met de nodige tools.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Akkoord met jan
Any laptop will do.
Akkoord met ssd, scheelt idd veel , maar als je wilt rippen zou ik toch ook zorgen voor een grote gewone hdd... Je kan natuurlijk ook een grote ssd nemen maar dan ga je betalen.
Ik zou de goedkoopste Laptop nemen met kleine ssd en gewone hdd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
jvanhambelgium zei:
Tuurlijk kan dat met extern BD-spelerke.

https://www.alternate.be/Hardware/Blu-ray/Blu-ray-branders/html/listings/1508414708792?navId=1508414708792&listingTitle=Blu-ray+branders&sort=NAME&order=ASC&lk=5969&showFilter=false&hideFilter=false&disableFilter=false&filter_-1=7400&filter_-1=20800&filter_416=130#listingResult

Vb enkele externe spelers. De Pioneers zijn wel wat duurder, maar hebben wel USB3.0. Indien je laptop al USB3.0 had why not....
Dat is sowieso goed spul (heb zelf een interne versie)
Met ne MakeMKV kan je dan perfect 1-1 backup/copy maken (=folderstructuur) of direct een MKV met de gewenste ondertitels etc,etc. Wil je ISO's maken kan dat ook met de nodige tools.
Perfect. Ik vermoed enkel usb 2. Die met usb zijn precies allemaal wat vergelijkbaar op die site.
een merk dat je aanraad?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Akkoord met jan
Any laptop will do.
Akkoord met ssd, scheelt idd veel , maar als je wilt rippen zou ik toch ook zorgen voor een grote gewone hdd... Je kan natuurlijk ook een grote ssd nemen maar dan ga je betalen.
Ik zou de goedkoopste Laptop nemen met kleine ssd en gewone hdd
Goh, ge kunt ook gewoon rippen naar een externe HDD als je niet direct naar de NAS wilt rippen. Over USB3.0 haalt ge makkelijk 125MB/s was de meeste HDD's niet eens halen.
En een 512GB SSD is eigenlijk zo duur niet, meer dus ik zou dat gewoon pakken. Met een extra gewone HDD gaat uw batterij ook wel sneller plat gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
dat vind ik nog omslachtiger, eerst nr externe hdd en dan naar nas
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
djaxx zei:
Perfect. Ik vermoed enkel usb 2. Die met usb zijn precies allemaal wat vergelijkbaar op die site.
een merk dat je aanraad?
Ni persé een merk in gedachten.
Zo'n LG'ke moet ook prima zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kun je daar mooi sketchup op zetten om je ht te tekenen... Jaja ik ben mee
 
Laatst bewerkt door een moderator: