• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
is die vero niet sneller qua specs?
Eigenlijk geef je nog niet echt een reden waarom je deze niet neemt behalve4k waarom dan shield geprobeerd.
Omdat shield ook netflix en plex heeft leek me dat een mooie totaal oplossing. En daar kon ik ook nog eens een spelletje op spelen, want de PS3 die ik nog liggen heb, is dat niet meer :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
@broodro0ster vreemd dat Kodi hapert. Heb je de Shield ge-update? Kan zijn dat Android op de achtergrond nog volop apps aan het optimizen is en dan moet je gewoon paar uur wachten en/of eens herstarten.

Met Plex heb ik hier ook problemen, zou normaal bv Atmos kunnen spelen, maar njet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Philip zei:
broodro0ster</woltlab-metacode> vreemd dat Kodi hapert. Heb je de Shield ge-update? Kan zijn dat Android op de achtergrond nog volop apps aan het optimizen is en dan moet je gewoon paar uur wachten en/of eens herstarten.

Met Plex heb ik hier ook problemen, zou normaal bv Atmos kunnen spelen, maar njet...
Jup, nog voordat ik Kodi geïnstalleerd heb, heb ik de update gedaan.
Als een film speelt gaat het wel. Maar bij de menu's flipt hij vaak. Je druk dan 5x op een pijltje en hij doet niks. Of je drukt 5x en hij doet 5sec niks en dan opeens navigeert hij 5 stappen. Echt ambetant
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Probeer toch gewoon die vero, ik dacht dat je die ook mocht returnen als hij niet bevalt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
OSMC return policy: binnen de 7 dagen laten weten + The item must be returned 'as new' and unused.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
broodro0ster zei:
Jup, nog voordat ik Kodi geïnstalleerd heb, heb ik de update gedaan.
Als een film speelt gaat het wel. Maar bij de menu's flipt hij vaak. Je druk dan 5x op een pijltje en hij doet niks. Of je drukt 5x en hij doet 5sec niks en dan opeens navigeert hij 5 stappen. Echt ambetant
2639.png
Zeer vreemd. Heb je de oude of de 2017 versie? Er zijn bij de nieuwe nog mensen die problemen lijken te hebben: https://forums.geforce.com/default/topic/988590/2017-shield-tv-remote-lag-/?offset=19.

Anyway, het zou niet mogen en staat tegen de verwachtingen in. Dan kan je hem idd beter retour sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster zei:
Jup, nog voordat ik Kodi geïnstalleerd heb, heb ik de update gedaan.
Als een film speelt gaat het wel. Maar bij de menu's flipt hij vaak. Je druk dan 5x op een pijltje en hij doet niks. Of je drukt 5x en hij doet 5sec niks en dan opeens navigeert hij 5 stappen. Echt ambetant
2639.png
Heb je ook eens SPMC geprobeerd? SPMC is een op AndroidTV toegesneden fork van Kodi. Of is je Shield al terug het huis uit.

Zelf de mijne ontvangen vandaag, in de doos zit bij deze versie zonder de Controller ook geen USB kabel. Dus alleen Shield, remote, twee voedingspluggen en dat is het.

Hangt reeds aan de Marantz te bungelen, maar heb nog wat instelwerk. Dus zeker nog geen vergelijk gedaan met Plex op de Mac Mini wat betreft beeldkwaliteit bijvoorbeeld. Wel een lekker snappy bakje die Shield.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
omdat ik regelmatig problemen ondervind met emby (het gebeurt vaak dat ineens alles (voor de zoveelste keer) , weer foetsie is, door één of andere update van de kodi addon of een update aan de serverzijde. Dan is het weer wachten tot het weer terug marcheert en kan ik alles opnieuw gaan indexeren. Dus ging mijn aandacht naar wat ik vroeger kende Plex.
Aangezien ik een nvidia shield heb en deze zowel als server en client kn dienen ging ik hiermee aan de slag. De PMS (plex media server) werd geactiveerd en ik voegde netjes mijn mappen toe voor films en series en alles werd mooi geindexteerd. Ik duide de series aan die ik al bekeken had, alles stond mooi gereed om in gebruik genomen te worden tot... gisterenavnd de melding server oflfline. In het rijtje van de apps staat de plex media server als zijnde actief doch het maakt allemaal niets uit (in en uitgeschakeld, talloze keren de shield gereboot, de server blijft enerzijds zeggen dat hij ingeschakeld is, maar de plex client op de shield blijft zeggen 'geen servers gevonden'...

Het bizarre is dat er gisteren een nieuwe onbekende server werd gevonden (localhost) maar ondertussen is die ook verdwenen

ben ik de enige?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik denk het lol
Gn problemen met emby
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
dacht het ook. emby werkt prima , ook na meerdere updates tot er blijkbaar toch eentje komt die alles om zeep helpt, Nadat ik kodi gestart heb start docker daarna welkom bij emby dan begint het synchroniseren en daarna is alles leeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Plex werkt prima op de Shield TV hier. 2 Shields in gebruik, waarvan 1 server met SMB shares naar de NAS.

Kijk eens of er updates zijn, de laatste week zijn er precies een aantal geweest. Daarna best eens herstarten.

Als het toch niet blijft werken, kan je in de Android settings eens de caches clearen van Plex en PMS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Iemand een idee waarom de Shield, met daarop KODI 18 RC5 precies problemen heeft bepaalde films te scrapen ? Hij kan zozegd geen info voor "First Man" (van 2018 trouwens). Elke film staat in 1 folder bij mij. Folder naam is First.Man.2018 met daarin First.Man.2018.mkv
Dat werkt voor de meest andere films wel, hier en daar dus noppes hé.

M'n Plex vb heeft eigenlijk nooit een misser met het scrapen ... straf.
Ik gebruik de laaste "Universal Movie Scraper" (5.2.x ofzo) en gebruik IMDB als bron. Uiteraard is First Man op IMDB te vinden.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Iemand een idee waarom de Shield, met daarop KODI 18 RC5 precies problemen heeft bepaalde films te scrapen ? Hij kan zozegd geen info voor "First Man" (van 2018 trouwens). Elke film staat in 1 folder bij mij. Folder naam is First.Man.2018 met daarin First.Man.2018.mkv
Dat werkt voor de meest andere films wel, hier en daar dus noppes hé.

M'n Plex vb heeft eigenlijk nooit een misser met het scrapen ... straf.
Ik gebruik de laaste "Universal Movie Scraper" (5.2.x ofzo) en gebruik IMDB als bron. Uiteraard is First Man op IMDB te vinden.
Ik heb toevallig ook die film en geen problemen hier. Ik zit wel nog op 18RC1.
Bij mappen structuur is de volgende: First Man (2018), maar ik vermoed dat niet echt invloed mag hebben.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
@Brood, ik ga direct es proberen een nieuwe scan te doen, heb m'n folder & file nu idd een rename gegeven naar "First Man (2018)" (en file : "First Man (2018).mkv" en es zien.
Ik hou niet zo van spaties in bestandsnamen enz en een "dot" scheiding zou ook geen probleem mogen zijn aangezien het voor 700 andere films probleemloos werkt...strange...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Straf, heb een volledig nieuwe library opgezet, slechts 1 film erin en dus kan dus echt niks vinden voor die film "First Man"
Heb instellingen van de Universal Scraper op IMDB gezet etc. Zal es proberen effectief debugging op te zetten om te zien of ik meer details kan lospeuteren.
Had dan zowel folder als bestand "First Man (2018)" genoemd en toch in de logs de melding geven "no information found for this item, will not be added to library"

...daarin in Plex het precies toch wel een pak beter...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
...ondertussen KODI18 RC5 eraf gegooid en de RC1 erop gezet met verse install ... veel betere scraping ... First Man bijvoorbeeld direct zonder problemen ....
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
...ondertussen KODI18 RC5 eraf gegooid en de RC1 erop gezet met verse install ... veel betere scraping ... First Man bijvoorbeeld direct zonder problemen ....
Bedankt om het te laten weten. Dan ga ik voorlopig nog niet updaten :)
Meeste doe ik nu ook met Plex als we in de woonkamer een filmke kijken. Maar soms heb ik nog eens ISO ipv een mkv en dan ben ik wel verplicht om Kodi te gebruiken.
Op zolder gebruik ik Kodi op een Chromebox. Misschien koop ik wel eens een tweede shield voor daar, want het werkt eigenlijk wel allemaal goed en makkelijk. En dan kan ik eindelijk ook eens een serie'tje van Netflix afspelen op zolder.
 

Peter_B

New Member
9 feb 2019
7
0
4
49
Ik heb deze draad wat zitten lezen en overweeg een Nvidia Shield aan te kopen.
Ik heb echter nog enkele vragen hierover.

Aangezien de Play Store niet identiek is als de Play Store op een smartphone vraag ik me af als ik de apps VrtNu en Stievie zal kunnen installeren en als die vlot zullen draaien.

Ik heb ook in een ander forum gelezen dat er gebruikers problemen hadden met het geluid en de afstandsbediening. Nu, deze problemen waren van 2017 en aangezien ik lees dat de support bij Nvidia zeer goed is kan het best wel zijn dat die problemen intussen al opgelost zijn.

Tenslotte vraag ik me nog af als ik apps zal kunnen installeren om IP-camera's te bekijken via Nvidia (IP-camera's mogelijks met NVR, ben ik nog niet uit).

Tnx.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik kan niet op alles antwoorden. Ik gebruik VRTnu via Kodi. Dat werkt zonder problemen. Geen problemen met geluid of de ab. Op begin had ik wel wat problemen om mijn Harmony remote werkende te krijgen. Maar dit werkt nu ook zonder probleem.