• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Die afstandsbediening van de shield... Man man man

Is ondertussen voor de zoveelste keer spoorloos. Vroeger haalde we het vaak nog tussen een gleuf in de zetel uit, maar nu is het echt gewoon verdwenen -_-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er komt begin volgende week een NVidia Shield uit met alleen een remote, dus zonder de controller voor €199. Dat zou hem wel eens kunnen worden voor mij, want onder de magische 200€ grens
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Stiibun zei:
Er komt begin volgende week een NVidia Shield uit met alleen een remote, dus zonder de controller voor €199. Dat zou hem wel eens kunnen worden voor mij, want onder de magische 200€ grens
263a.png
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen als je hem koopt. Ik zit ook te twijfelen om er eentje te kopen, maar ik heb nog een Chromebox die het eigenlijk nog prima doet.
Alleen was daar vrij veel setup werk aan. En ik ben zowel een Plex als Kodi gebruiker, dus een Shield TV lijkt me een mooie oplossing.

EDIT: Nvm, kheb zonet ene gekocht. Stond een tweedekansje op coolblue voor 213euro met controller en khad nog een bon liggen van 50euro.
Ik wou er eentje met controller omdat je games zou kunnen streamen vanaf een PC met nVidia grafische kaart. PC gamen op de projector in de HT zonder de PC te moeten verhuizen lijkt mij ideaal. Ben alleen benieuwd hoe goed dat zal werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zou nu eigenlijk gn shield meer nemen maar een vero 4k
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Ik zou nu eigenlijk gn shield meer nemen maar een vero 4k
Maar daar kan geen Kodi en Plex op toch? Ik heb die nodig omdat ik daar plugins voor heb die mijn Hue verlichting sturen.
En dat die shield games kan streamen van mijn pc lijkt wel cool.

Ik kan 30 dagen bij coolblue, dus als het tegenvalt, stuur ik hem wel terug
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kodi draait wel op die vero 4k he, anders zou ik hem niet willen
263a.png
diegames op shield.. Tja is idd extra maar hoeveel keer ga je dat doen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Skank zei:
Ik zou nu eigenlijk gn shield meer nemen maar een vero 4k
Uh waarom ? 3D is niet echt aan mij besteed dus dat ga ik niet missen. Maar waarom zou de Vero dan nog beter zijn dan de Shield ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
Kodi draait wel op die vero 4k he, anders zou ik hem niet willen
263a.png
diegames op shield.. Tja is idd extra maar hoeveel keer ga je dat doen..
Ah, toen ik dat OSMC zag staan, heb ik niet meer verder gekeken. Kwist niet dat dat een Kodi afgeleide was.
Het voordeel van een Shield vind ik net dat er Netflix en Plex ook op kan draaien. Allé, ik kan wel Plex bekijken via Kodi met Plugins, maar hoe minder setup werk hoe beter. Das net de reden dat ik van die Chromebox vanaf wil.

Hij is daarnet geleverd, maar kzal pas morgen aan de slag kunnen gaan. Vanavond eerst naar Film Fest
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
broodro0ster zei:
Ah, toen ik dat OSMC zag staan, heb ik niet meer verder gekeken. Kwist niet dat dat een Kodi afgeleide was.
Het voordeel van een Shield vind ik net dat er Netflix en Plex ook op kan draaien. Allé, ik kan wel Plex bekijken via Kodi met Plugins, maar hoe minder setup werk hoe beter. Das net de reden dat ik van die Chromebox vanaf wil.

Hij is daarnet geleverd, maar kzal pas morgen aan de slag kunnen gaan. Vanavond eerst naar Film Fest
263a.png
Voor mij ook belangrijk en ook nog eens Crunchyroll. Er zal wellicht ook wel een CR plugin zijn voor Kodi, maar dan liever deze officiële app van NVidia waar de ondersteuning toch normaal gezien beter zou moeten zijn.

Vergelijkbaar met de Crunchyroll app op de de Apple TV zeg maar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Stiibun zei:
Voor mij ook belangrijk en ook nog eens Crunchyroll. Er zal wellicht ook wel een CR plugin zijn voor Kodi, maar dan liever deze officiële app van NVidia waar de ondersteuning toch normaal gezien beter zou moeten zijn.

Vergelijkbaar met de Crunchyroll app op de de Apple TV zeg maar.
CR ken ik niet, maar ik volg je volledig
263a.png

Het voordeel van Coolblue is we 30 dagen kunnen testen, dus ik zal wel zien als het iets is.

Ik vrees alleen dat ik mijn Chromebox aan de straat stenen niet verkocht zal krijgen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Ah, toen ik dat OSMC zag staan, heb ik niet meer verder gekeken. Kwist niet dat dat een Kodi afgeleide was.
Het voordeel van een Shield vind ik net dat er Netflix en Plex ook op kan draaien. Allé, ik kan wel Plex bekijken via Kodi met Plugins, maar hoe minder setup werk hoe beter. Das net de reden dat ik van die Chromebox vanaf wil.

Hij is daarnet geleverd, maar kzal pas morgen aan de slag kunnen gaan. Vanavond eerst naar Film Fest
263a.png
netflix idd dqs de enige reden die ik zie waarom je nog zou twijfelen voor de shield
Maar ik vind dit eigenlijk achterhaald... ik wil geen mediaspeler aansteken om netflix te kunnen zien... dat gaat gewoon via de tv tegenwoordig
dus 1 device minder aan...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ik moet zeggen ik ben tevreden van mijn shield. Enkel de batterijduur van de remotes is een beetje meh.

En de kleine remote die zijn we meer kwijt tussen de zetel dan wat anders
1f606.png



Kan zo'n logitech harmoney eigenlijk werken op de shield? Ooit koop ik me wel zo één
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Zeker wel, eens je er eentje hebt wil je nooit meer terug....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik denk dat mijn shield al terug retour gaat
2639.png


- Plex is een playmobiel app geworden. Je kunt bij niks instellen en mn geluid is niet 100% in sync.
- Kodi hapert om de 5 botten in de menu’s
- Gamestream is leuk, maar ook niet perfect. Er is een klein beetje input lag (merkbaar bij racegames) en banding door compressie.

Kg gewoon verder doen met mn chromebox want die doet het eigenlijk perfect nu, op h265 na denk ik.

Of wie wil mag hier ook voor 213euro komen halen. 16gb versie met controller
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat is snel?
Ik lees anders veel positieve zaken over de Shield.
Gelukkig kan je deze retourneren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Joske007 zei:
Dat is snel?
Ik lees anders veel positieve zaken over de Shield.
Gelukkig kan je deze retourneren.
Ik weet het. Maar het werkt niet zo vlot met Kodi en mijn Hue plug-in werkt niet eens goed.
Ik wou iets dat vrij plug & play is en na een uurtje of 3 te prutsen is het nog niet perfect, dus dan heeft het weinig meerwaarde als mn chromebox.
Ik blijf daar wel verder mee werken
263a.png
Kwaliteitsverschil in beeld was er ook niet tussen de 2, dus ik kan hem maar beter retourneren dan
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Ik weet het. Maar het werkt niet zo vlot met Kodi en mijn Hue plug-in werkt niet eens goed.
Ik wou iets dat vrij plug & play is en na een uurtje of 3 te prutsen is het nog niet perfect, dus dan heeft het weinig meerwaarde als mn chromebox.
Ik blijf daar wel verder mee werken
263a.png
Kwaliteitsverschil in beeld was er ook niet tussen de 2, dus ik kan hem maar beter retourneren dan
2639.png
das idd snel, waarom doe je geen vero 4k?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Skank zei:
das idd snel, waarom doe je geen vero 4k?
Heb nog wat verder zitten kijken naar de Vero 4K en dat ziet er wel een mooi toestel. Maar ik heb geen 4k projector en dan is er niet veel meerwaarde als met een Chromebox denk ik. Mijn Chromebox doet eigenlijk alles perfect, behalve dat dikke shit was om die keymaps goed te krijgen de eerste keer. En soms heb ik geen beeld als de Chromebox uit slaapstand komt, maar als ik hem ff manueel herstart werkt het. Maar dat probleem heb ik ook met Shield TV.

Ik had gehoopt een mooie sprong vooruit te maken met een nieuwe speler, maar blijkbaar waren m'n verwachtingen wat te hoog. Anyway, goed voor mijn portomonee wel
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Heb nog wat verder zitten kijken naar de Vero 4K en dat ziet er wel een mooi toestel. Maar ik heb geen 4k projector en dan is er niet veel meerwaarde als met een Chromebox denk ik. Mijn Chromebox doet eigenlijk alles perfect, behalve dat dikke shit was om die keymaps goed te krijgen de eerste keer. En soms heb ik geen beeld als de Chromebox uit slaapstand komt, maar als ik hem ff manueel herstart werkt het. Maar dat probleem heb ik ook met Shield TV.

Ik had gehoopt een mooie sprong vooruit te maken met een nieuwe speler, maar blijkbaar waren m'n verwachtingen wat te hoog. Anyway, goed voor mijn portomonee wel
1f606.png
is die vero niet sneller qua specs?
Eigenlijk geef je nog niet echt een reden waarom je deze niet neemt behalve4k waarom dan shield geprobeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator: