• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

OLED tv's

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik bedoelde de modellen van 2021. Die zijn al voorgesteld maar weet niet wanneer ze uitkomen...

Verschillen zijn idd niet groot tussen cx en gx. Maar als je bv beugel nog moet kopen wordt het verschil al kleiner want die moet je bij de gx niet meer kopen want komt met een beugel. Als je tv op meubel zet is de gx geen optie.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
De tv-beugel heb ik reeds in het bezit, dan hoeft de keuze al niet naar de GX gaan.

Ik zie dat er inmiddels ook een OLED65C16LA op de markt is verschenen, maar veronderstel dat het hier vooral de C1 wordt bedoeld?
Blijkbaar zijn de verschillen tussen de CX en C1 niet groot, al heeft de C1 het voordeel dat het om een recenter model gaat dat langer zal worden ondersteund.

Misschien is de G1 (mist goede prijs) nog een overweging waard, omdat deze het nieuwe EVO paneel heeft?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
in 2020 was het verschil tussen G en C voornamelijk de vormgeving. De G is overal even dun. De C heeft onderaan een blok en heeft bovenaan enkel de dikte van het glaspaneel. Ik had bv nog geen beugel waardoor de G voor mij goedkoper uit kwam. Op de G was toen ook een grotere cashback actie. In mijn topic kan je de G tegen de muur zien hangen :)

Het chip tekort begint langzaam aan ook de TV markt te veroveren. Bij de LG OLED modellen zal dit amper van tel zijn omdat daar toch al een hogere prijs voor betaald wordt. Maar in de budget modellen kan dit wel voor prijsstijgingen zorgen...

Verschil tussen C9 en CX was ook marginaal. Evolutie, geen revolutie... Er was veel te doen rond de HDMI bandbreedte maar dat was een ridicule discussie gezien de panelen die hoge bandbreedte toch niet kunnen verwerken...
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb mijn 77G2 nu een weekje en moet toch wel zeggen dat het beeld zeer indrukwekkend is. Zeker met Dolby Vision of HDR content.
We hebben Disney+ en als test eens Moana en Encanto opgezet. De kleuren spatten er vanaf.
Ik volg ook Andor en dat is iets rustiger kwa HDR effecten, maar zeer mooi.

Moet zeggen dat die ingebouwd apps goed werken voor Netflix en Disney+. En ook ARC werkt probleemloos.
Mijn ShieldTV heb ik enkel nog nodig voor F1 TV en Plex. Alleen moet ik nog eens testen hoe goed HDR content via de ShieldTV werkt.

Ik ben nog niet in mijn HT gaan zitten want 't is te koud op zolder, maar ik heb schrik voor de volgende keer dat ik mijn projector ga aanzetten. Als we verhuisd zijn en er is terug wat budget, wil ik wel eens kijken wat de projectoren van vandaag kunnen. Want het enige wat ik nu nog mis is het grote 100"+ scherm.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb duidelijk gemist dat je een 77G2 gekocht hebt :p
Proficiat.
Ja disney+ en netflix werken erop goed, maar dan heb je nog steeds idd een shield ofzo nodig.
Ik doe het anders, google tv erop, en zowel netflix, disney , vtm go, vrt nu en emby erop. Alles in 1
Ik vermoed dat jij toch ook geen hd audio hoeft op die tv?

En dan kun je 100 inch projector + hd audio voor de HT
Ik doe het ook zo
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik heb duidelijk gemist dat je een 77G2 gekocht hebt :p
Proficiat.
Ja disney+ en netflix werken erop goed, maar dan heb je nog steeds idd een shield ofzo nodig.
Ik doe het anders, google tv erop, en zowel netflix, disney , vtm go, vrt nu en emby erop. Alles in 1
Ik vermoed dat jij toch ook geen hd audio hoeft op die tv?

En dan kun je 100 inch projector + hd audio voor de HT
Ik doe het ook zo
Ik spreek al 3 jaar lang van eens een OLED te kopen. Toen wou ik de 65", maar ondertussen is 77" ook wel betaalbaar geworden en er is plaats voor als we gaan verhuizen. En met goeie content zoals Netflix en Disney+ is dat wel de moeite en nog een stukje meer immersive dan 65" vond ik.
Voordat we gekocht hebben, heb ik eens getest op zolder met de projector en verschillende formaten :D

De reden waarom ik de ingebouwde apps gebruik is omdat mijn receiver nog een Denon X2000 is die geen 4K of HDCP2.2 ondersteunt. Wat ik evt. wel zou kunnen doen is de ShieldTV aan de HDMI van de TV hangen en dan geluid ook via ARC.
HD audio heb ik inderdaad niet nodig. Ik draai in de living met een setje Boston Acoustics A25 op mijn Denon X2000 receiver in 2.0

Ik denk dat de ShieldTV 2017 wel HDR kan (wellicht HDR10 en HLG?) en dat de 2019 ShieldTV ook Dolby Vision zou kunnen. Ik heb nu wel een 2019 ShieldTV op zolder gezet om Atmos te hebben. Misschien moet ze ik ze eens wisselen nu het toch zou koud op zolder is.