• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

OLED tv's

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Bummer! Mn beugel past niet! Volgens vogels wel maar nope!

Hoe kan dat nu? vesa gaten zijn 300x200 en uw 8305 heeft ne range van 100/450 - 100/800 ??
Als ge de onderkant van uw vertikale steunlatten vastschroeft op de onderste gaten van uw tv... dan moet dat toch lukken... uw horizontale ophanglat voor de muur hangt dan wellicht te "zweven" ter hoogte van het platste gedeelte van de TV, maar dat maakt totoaal niet uit he? ziet ge toch niet?

ps: doe een firmware upgrade eerst - je zal zien dat er niet zoveel settings moeten worden aangepast met wat er hier eerder gepost werd - de verschillende modi zijn al redelijk goed ingesteld
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe kan dat nu? vesa gaten zijn 300x200 en uw 8305 heeft ne range van 100/450 - 100/800 ??
Als ge de onderkant van uw vertikale steunlatten vastschroeft op de onderste gaten van uw tv... dan moet dat toch lukken... uw horizontale ophanglat voor de muur hangt dan wellicht te "zweven" ter hoogte van het platste gedeelte van de TV, maar dat maakt totoaal niet uit he? ziet ge toch niet?

ps: doe een firmware upgrade eerst - je zal zien dat er niet zoveel settings moeten worden aangepast met wat er hier eerder gepost werd - de verschillende modi zijn al redelijk goed ingesteld
Klopt vd dat zweven, als ik de onderkant vastschroef en die latten zo hoog mogelijk schroef dat ge ze niet ziet, dan scheelt het letterlijk 1 of 2mm dat mn bovenste schroef er niet in kan
En echt niet pakken he de schroef
Doe ik het omgekeerd, de bovenste schroef eerst en de latten zo hoog mogelijk, dan zit ik onder in een volgend gat, waardoor de latten onderaan 3cm uitsteken vd rand vd tv
Echt cut, ik heb dan ook schrik om een andere beugel te halen, straks ist zelfde
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Klopt vd dat zweven, als ik de onderkant vastschroef en die latten zo hoog mogelijk schroef dat ge ze niet ziet, dan scheelt het letterlijk 1 of 2mm dat mn bovenste schroef er niet in kan
En echt niet pakken he de schroef
Doe ik het omgekeerd, de bovenste schroef eerst en de latten zo hoog mogelijk, dan zit ik onder in een volgend gat, waardoor de latten onderaan 3cm uitsteken vd rand vd tv
Echt cut, ik heb dan ook schrik om een andere beugel te halen, straks ist zelfde

neem dan een vijl/of boor wat ijzer weg - voor die paar mm moet dat toch lukken ipv een nieuw spel te kopen? niet mogelijk zo?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
volgens mij doet die digibox geen deep color, dus waarom activeren? denk zelfs dat je dan letterlijk een vertekend beeld krijgt van wat men uitzendt.
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Bedankt Luc :)
Misschien dat dit dezelfde settings zijn in pdf
KLIK

Voor een groot deel kan je die settings inderdaad overnemen - wat je zelf zou kunnen fine-tunen met die AVS HD709 disc is het contrast en de helderheid. Deze zijn namelijk afhankelijk van TV tot TV en hiervoor heb je geen meter nodig.

Wat je doet is de AVS HD disc downloaden en afspelen met je blu-ray speler. Ik geloof dat je ook kunt spelen vanaf een mediaspeler of PC, maar daar komt de extra moeilijkheid bij dat een media speler of HTPC vaak in 16-235 kleuren uitzenden t.o.v 0-255 van een blu-ray speler en dit zorgt dan voor een foute afstelling.

Je hebt dus volgende 2 patterns en bij het afspelen ga je merken dat de balken zullen knipperen.

De witte - voor het contrast
De zwarte - voor de brightness

Wat je hiermee beter gaat kunnen afstellen is de black crush - dus je gaat met de contrast en brightness sliders moeten spelen totdat bij Brightness enkel 17+ nog knippert en bij Contrast enkel onder 235 knippert.

Dit werkt trouwens ook perfect op je projector en LCD TVs en is zeer makkelijk te doen zonder veel materiaal. Ik heb het enkel nog nooit gedaan met een OLED TV, maar ik verwacht dat dit niet anders is dan bij een LCD TV.

Zo zien de patterns er uit:

Contrast

contrast.jpg


Brightness

brightness.jpg
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt Luc ;)
Heb het Windows-bestand (AVCHD-v1_2b.exe) zonet gedownload.
Ik zal hiervoor straks de macbook nodig hebben waar gelukkig naast OSX voor de zeer uitzonderlijke gevallen ook Windows staat geïnstalleerd om het bestand uitpakken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Voor een groot deel kan je die settings inderdaad overnemen - wat je zelf zou kunnen fine-tunen met die AVS HD709 disc is het contrast en de helderheid. Deze zijn namelijk afhankelijk van TV tot TV en hiervoor heb je geen meter nodig.

Wat je doet is de AVS HD disc downloaden en afspelen met je blu-ray speler. Ik geloof dat je ook kunt spelen vanaf een mediaspeler of PC, maar daar komt de extra moeilijkheid bij dat een media speler of HTPC vaak in 16-235 kleuren uitzenden t.o.v 0-255 van een blu-ray speler en dit zorgt dan voor een foute afstelling.

Je hebt dus volgende 2 patterns en bij het afspelen ga je merken dat de balken zullen knipperen.

De witte - voor het contrast
De zwarte - voor de brightness

Wat je hiermee beter gaat kunnen afstellen is de black crush - dus je gaat met de contrast en brightness sliders moeten spelen totdat bij Brightness enkel 17+ nog knippert en bij Contrast enkel onder 235 knippert.

Dit werkt trouwens ook perfect op je projector en LCD TVs en is zeer makkelijk te doen zonder veel materiaal. Ik heb het enkel nog nooit gedaan met een OLED TV, maar ik verwacht dat dit niet anders is dan bij een LCD TV.

Zo zien de patterns er uit:

Contrast

contrast.jpg


Brightness

brightness.jpg
Aha
Dit moet je dus doen op je projector en tv? Good time know
Thx.
Mag wel apart topic voor. Hoe callibreren
Denk dat ik met m'n mediaspeler wel kan kiezen betreft de range 16-235 of 0-255
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Mijn ouders hebben vandaag ook ene gekocht bij VdB voor 1529 euro, hij stond nog wel voor 2000 euro geprijsd.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mijn ouders hebben vandaag ook ene gekocht bij VdB voor 1529 euro, hij stond nog wel voor 2000 euro geprijsd.
Ik heb hem uiteindelijk voor 1500 gekregen bij vdborre, ipv 1678 :) doordat er bij de fnac 1500 stond en ik screenshot nam
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Maak de rest maar jaloers :p
Ik heb hier nog een 1080p 50" LG LED TV hangen. Met backlight bleeding enzo. Maar hij werkt verder wel nog goed en films kijken we toch in de HT.
Als hij kapot gaat, dan komt er wel een OLED.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Maak de rest maar jaloers :p
Ik heb hier nog een 1080p 50" LG LED TV hangen. Met backlight bleeding enzo. Maar hij werkt verder wel nog goed en films kijken we toch in de HT.
Als hij kapot gaat, dan komt er wel een OLED.

Vervangen die boel, tis echt een koopje nu !
Dan nog geen plasma !!!
Ge gaat er ook serieus op vooruit gaan !
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
*een week later: Mannen, welke oled TV moet ik aanschaffen? Mijn oude tv heeft het begeven* :unsure:
Haha, hopelijk niet. Mocht hij toch kapot gaan, dan wordt het ne 55" B7
Vervangen die boel, tis echt een koopje nu !
Dan nog geen plasma !!!
Ge gaat er ook serieus op vooruit gaan !
Ga ik de tetten dan beter zien in Temptation Island? Films kijk ik echt nooit op TV. Ik heb zelfs mijn surround afgebroken in de woonkamer (2.0 nu)
De prijzen zijn mooi aan het zakken voor OLED TV's. Als dat zo verder gaat kan ik over 2 jaar ne 55" kopen voor 800euro :)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik heb hem uiteindelijk voor 1500 gekregen bij vdborre, ipv 1678 :) doordat er bij de fnac 1500 stond en ik screenshot nam
Vreemd dat Vandenborre de prijs niet automatisch volgde, daar Fnac door Vandenborre al enige tijd is overgenomen?