• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo TX-NR 696 Luidsprekers afstand Wordt niet korrekt gemeten

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Hallo en goedenavond, ik ben nieuw hier en lees al een tijdje hier in het forum mee en heb een vraag waar ik tot heden nog geen bevredigend antwoord op heb gevonden.
ik ben sinds drie weken in het bezit van een Onkyo TX-NR696 en het is mij opgevallen dat die afstanden van de luidsprekers niet zo precies worden ingemeten als het eigenlijk zou moeten,
die afstanden sind tussen 20 en 30 centimeter te ver weg gemeten, mijn vraag aan jullie kan ik Onkyo vertrauen of is het beter nogmaals alles manuel uit te meten en dan die afstanden nieuw in te geven?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Als de afstanden overal te ver staan en in gelijke verhouding, zou ik het zo laten.
Voor de subwoofer is het normaal dat deze verhoudingsgewijs verder hoort te staan dan fysiek het geval is. Dit vanwege de doorlooptijd in de subwoofer versterker.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
En als je de afstand van de achterkant van uw speaker tot uw muur er bij telt ...klopt het dan wel ?
 

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Hartelijk bedankt voor die snelle reacties 👍 Onkyo heeft als volgt gemeten:

Front left met 3.42m inplaats van 3.12m,
Center met 3.30m als inplaats van 3.09m,
Front right met 3.66m inplaats van 3.42m gemeten,
en der Subwoofer met 3.09m en die afstand klopt precies
(ik ken het van mijn vorige receiver Marantz SR 6004 die had mijn Sub duidelijk verder gemeten met over 4 meter)

Als ik die afstand van de achterkant van die speaker tot de muur er bij tel ziet het als volgt uit die FL klopt precies en de Center ook enkelt die FR hat een kleine afwijking van 5cm maar dat heeft niets te beduiden denk ik maar.

Ik heb mijn speakers met 75 decibel en mijn Subwoofer op 85 decibel kalibreert met een normale pegel meter, en ben nog steeds aan het experimenteren met mijn subwoofer maar te veel en dan weer te weinig bas is alles niet zo eenvoudig, ben ook geen hifi crack 😉

Met deze pegel meter heb ik het kalibreert is niet die beste oplossing maar ik denk ook zo niet helemaal verkeerd en zo heeft man het ongeveer.

ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o01_s00
 
Laatst bewerkt:

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Regel gewoon uwe subwoofer even luid in .....

daar ben ik al mee bezig en ik denk dat ik het heb gevonden, hoe vind uw die afstanden van mijn speakers zo laten? En die afstand van mijn subwoofer ook zo laten staan of verder weg ? Ik weet het zijn vele vragen en hopelijk niet te veel.
 
Laatst bewerkt:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Probeer het eens gewoon zo uit en laat die afstanden staan . ;)
 

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Ik heb het een tijdje zo als aanbevolen uitgeprobeerd en heb die afstanden van de speakers zo gelaten moet zeggen en het hoort eigenlijk echt goed aan en zal het wel zo laten, heb de Subwoofer ook iets hoger gedraaid en is ook iets beter geworden maar niet zo zuiver van geluid wat dat aan gaat, kan man door die afstand te vergroten (?) van de Subwoofer er nog wat aan doen?

ik kan het eigenijk zo dat de Subwoofer die bij mijn opstelling van de speakers(is een 3.1 installatie en die speakers staan op een lijn) altijd verder gemeten was wel goed een meter,
maar misschien meet Onkyo met AccuEQ anders als Marantz met Audyssey?

een ding begrijp ik niet zo, als die afstanden van de speakers te kort gemeten worden en je rekent van de achterkant van de speaker tot de muur er bij dat het dan wel klopt is dat voodoo? 😳
 

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Zet de sub eens 1m verder in de Onkyo. Kan zijn dat hij een stuk strakker klinkt. (Of 80cm ... even zelf uittesten)


Heb het uitgeprobeerd met 1meter verder het geluid was gelijk anders meer lawaai en de bas kam echt goed over der Sub staat op die 9 uur luidsterke en in mijn Onkyo staat de Pegel van de sub op 5 db ik persoonlijk ben de mening dat het iets te veel van het goede is, zou op het weekend nog meer uitproberen komm in moment niet daar toe moet ja ook aan de buren denken 🤫
Zijn er nog meer ideeën wat dat betreft ?
 

Bluesky

New Member
16 feb 2020
7
0
4
66
Het is een Klipsch R-120 SW, maar ik heb nog een tweede sub die ik niet aangesloten heb is een van Cabasse die MC40 Mercure die ligt momentan in de kast misschien is het geen slecht idee dat maar uit te proberen?

verder heb ik als speakers die Cabasse Java als front speakers en de center is een Cabasse Faro, is alles niet meer nieuw spul maar hebben een gaaf geluid, aan vervanging denk ik eerst als ik met pensioen ga ☺