• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Onkyo TX-NR709 upgrade

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
Blub,

Ben aan het twijfelen om mijn receiver nu al te upgraden of te wachten.
Dacht aan de Onkyo 676... wel geen thx zoals de 709 nu of zou ik hoger moeten mikken ? RZ series...
Ander merk misschien ? zat ook te kijken naar Denon
Wat moet er kunnen aangesloten worden ? 5.1 met mogelijk 2 extra atmos speakers, mijn fronts sluit ik nu wel bi-amped aan.
Ik weet niet of dat veel verschil gaat geven tov niet bi-amped ?
Wachten ? Tot upgrade nieuwe tv en misschien dat er nog veel veranderd op gebied van hdr standaarden...

Lemme know !
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Wachten ? Tot upgrade nieuwe tv en misschien dat er nog veel veranderd op gebied van hdr standaarden...

Als het momenteel niet dringend is, zou ik even wachten. Ik verwacht dat we in 2019 de eerste toestellen met HDMI 2.1 gaan zien en dan is het naar mijn mening een beetje te gek om net tussen twee standaarden te wisselen.

Betreffende het merk, ik ben content van Denon, die geven meestal toch zo'n 2 jaar firmware upgrades voor bepaalde modellen ;)
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Zoals demon reeds schreef, zou ik op dit moment geen nieuwe receiver aankopen.
In afwachting lijkt het me voorlopig interessanter om wat rond te neuzen op de 2dehandsmarkt, er is immers zat te koop.