• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Op zoek naar nieuwe meerkanaals voorversterker

Dirk Van De Velde

New Member
20 nov 2015
10
0
4
Hallo, Ik zoek een nieuwe meerkanaalsvoorversterker. Nu heb ik een ROTEL RSP 1069 en zou deze willen vervangen door eentje die voorzien is van de meeste nieuwe snufjes. Geluidskwaliteit primeert natuurlijk. Ik had in eerste instantie de ROTEL RSP 1582 in gedachten maar kwam ook al een zo goed als nieuwe INTEGRA DHC 80.6 tegen. Heeft iemand ervaring met deze toestellen. Ook MArantz heeft degelijke voorversterkers. Ik gebruik nu een 5.2 opstelling maar zal dit ten hoogste uitbreiden tot een 7.2 opstelling. Bij mij wordt de installatie 75% voor muziek, al dan niet met projectie en 25% voor film gebruikt. Door de hoge aanschafprijs van wat ik zoek opteer ik voor een demo of een jonge tweedehands. Heeft iemand ervaring met de hoger genoemde modellen of heeft iemand een ander vergelijkbaar voorstel?? Alvast bedankt. Mvg, dirk vdv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Tja, die voorversterkers zijn meestal wel zeer dure jongens :- Hierdoor ben je toch meestal wel beter af door een reciever te nemen, waar je al dan niet het eindversterker-gedeelte uit kan schakelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik gebruik zelf de Onkyo NR5010 dewelke een groot stuk hetzelfde heeft als de Integra's eigenlijk, behalve dan de ATMOS zaken, en DHCP/HDMI 2.x sectie voor de 4K fanaten en de DSP-sectie/roomcorrection. Integra heeft 3 jaar garantie tov 1 jaar bij "Onkyo"

-> 2 of 3 aparte voedingen (1 voor audio, 1 voor video, 1 voor de versterkings-sectie indien van toepassing) -> 192/32bit DAC's in differential setup ...

ECHTER</strong>, aangezien deze Integra ook ATMOS etc doet is er geen Audyssey room correction meer (vanwege niet genoeg CPU power) en je krijgt dus het Onkyo eigen "<strong>AccuEQ" systeem.

Van wat ik er van lees geen echte hoogvlieger, het doet vb geen EQ/DSP van de Front L + R speakers ! Laat staan complexe (dual sub) integratie etc.

Als jij je volledige setup met 2 subs deftig wil intereren weet ik niet of de 80.6 een goed model is...zeker met je 75% muziek en 25% film verhouding... Mooie/Ideale toestellen voor "custom installers" , integratie met domotica etc.


Uiteraard ben ik erg tevreden over m'n Onkyo! Dat beestje zal ook de laatste Onkyo zijn die ik ga hebben (vanwege het ontbreken van een deftig DSP systeem in de opvolgers) en hopelijk blijft ie nog vele jaartjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ga binnenkort ook upgraden...De Marantz AV7702mkII krijgt goede kritieken en de componenten van binnen zijn het laatste jaar ferm verbeterd bij de Japanners om tegemoet te komen aan de boetiek merken! Zijn grote broer doet nog iets beter en in combinatie met Dirac een topper! Anthem brengt ook een nieuwe processor uit de AVM 60 met een verbeterde ARC. Je kunt natuurlijk altijd een receiver ook gebruiken als pre en bevoorbeeld de interne amp gebruiken voor je hoogte kanalen. Of een een Arcam 550 en hem gebruiken als pre! Al deze toestellen hebben natuurlijk de laatste toeters en bellen, Atmos, DTS-X ready, hdcp 2.0 , hdmi 2.0, HDR,....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dirk Van De Velde

New Member
20 nov 2015
10
0
4
Joske007 zei:
Tja, die voorversterkers zijn meestal wel zeer dure jongens :- Hierdoor ben je toch meestal wel beter af door een reciever te nemen, waar je al dan niet het eindversterker-gedeelte uit kan schakelen.
Denk dat ik dan wel een beetje aan kwaliteit zal inleveren vrees ik of is dit niet zo. Is geen makkelijke keuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dirk Van De Velde zei:
Denk dat ik dan wel een beetje aan kwaliteit zal inleveren vrees ik of is dit niet zo. Is geen makkelijke keuze.
Zolang de versterker de speakers onder controle kan houden, lijkt me dit geen argument te zijn. Grote verschillen zijn eerder te zoeken in speakers en de plaatsing hiervan, alsook in akoestiek/ruimtebehandeling, enz..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Als 3/4 muziek belusiteren is... koop dan een degelijke stereo (voor)versterker (eventueel met sub/ht pass through). Die combineer je dan met een AV receiver (met pre outs)voor de rest van het filmgebeuren. Muzikaal zit je dan dikwijls en veel beter dan met 1 AV/pre- receiver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dirk Van De Velde

New Member
20 nov 2015
10
0
4
Inderdaad ook al aan gedacht maar luister ook wel graag naar de muziek in 5 Kanaals zonder dolby toestanden of zo. Dan is de ruimte helemaal mooi gevuld door de muziek'. Klinkt dan ook spectaculair. Denk dat ik zelden of nooit puur 2 Kanaals zou luisteren. Kan ik nu ook maar doe ik nooit Zal een beetje wikken en wegen worden welke toegevingen wel of niet wil doen. Mvg, dirk vdv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Dirk Van De Velde

New Member
20 nov 2015
10
0
4
Xenomorph zei:
Ga binnenkort ook upgraden...De Marantz AV7702mkII krijgt goede kritieken en de componenten van binnen zijn het laatste jaar ferm verbeterd bij de Japanners om tegemoet te komen aan de boetiek merken! Zijn grote broer doet nog iets beter en in combinatie met Dirac een topper! Anthem brengt ook een nieuwe processor uit de AVM 60 met een verbeterde ARC. Je kunt natuurlijk altijd een receiver ook gebruiken als pre en bevoorbeeld de interne amp gebruiken voor je hoogte kanalen. Of een een Arcam 550 en hem gebruiken als pre! Al deze toestellen hebben natuurlijk de laatste toeters en bellen, Atmos, DTS-X ready, hdcp 2.0 , hdmi 2.0, HDR,....
hallo, MArantz heeft inderdaad ook al altijd mijn interesse gewekt. Mooie voorversterkers. En inderdaad een reciever gebruiken als pre heb ik ook al overwogen. De Denon x7200 of iets dergelijks schijn goede prestaties neer te zetten als voorversterker. Veel mogelijkheden , dus zal moeilijke keuze worden.:) Mvg, dirk vdv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Dirk Van De Velde zei:
Inderdaad ook al aan gedacht maar luister ook wel graag naar de muziek in 5 Kanaals zonder dolby toestanden of zo. Dan is de ruimte helemaal mooi gevuld door de muziek'. Klinkt dan ook spectaculair. Denk dat ik zelden of nooit puur 2 Kanaals zou luisteren. Kan ik nu ook maar doe ik nooit Zal een beetje wikken en wegen worden welke toegevingen wel of niet wil doen. Mvg, dirk vdv
Je snapt het niet vrees ik - die stereo amp gebruik je gewoon altijd in de setup, of je nu 2-kanaals (via AV/stereo pre), kan je zelf nog kiezen dus) of meerkanaals speelt. Maw, uw fronts worden op eender welk moment aangestuurd door de stereo (voor)versterker.
 
Laatst bewerkt door een moderator: