• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Opgelet problemen bij Bose SoundTouch 520!

Staelinski

New Member
27 jun 2016
4
0
4
Willen de personen die een Bose Soundtouch 520 hebben even reageren op mijn bericht en het volgende testen.

Het namelijk zo dat er een probleem is bij de centrale speaker van de Bose Soundtouch 520. Je kan dit best even testen door muziek te laten afspelen (via de app soundtouch of via tv) en dan eens goed luisteren met uw oor tegen de audiobox van de centrale speaker. De muziek die uit de centrale speaker komt is totaal niet zuiver en is in stukken, ook alsof er soms een bokaal over de box geplaatst wordt. Tot op heden kan ik nergens iets terugvinden op internet van het probleem, maar ik heb Bose aangeschreven en momenteel loopt een onderzoek naar het probleem. Het valt op dat vele gebruikers van het toestel dit probleem nog niet opgemerkt hebben, via deze weg zoek ik mensen die het probleem erkennen en dit willen melden aan Bose. We zijn er zeker van de het probleem effectief bij Bose ligt, daar ik al een volledig nieuwe installatie heb laten aansluiten door de verdeler en ook dit is getest geweest in de winkel van de verdeler. Storing door externe bronnen of vervangen van bepaalde onderdelen is ook getest geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Geen Bose apparaten hier, maar wat jij omschrijft klinkt als een upmixing algoritme (bijvoorbeeld Dolby Prologic II). Ik vermoed dat je een stereo liedje laat afspelen en dit door alle 5 luidsprekers laat spelen. Je gaat waarschijnlijk de optie hebben om stereo > 5 kanaals te upmixen, dan bekom je geluiden die jij omschrijft, omdat dit bedoelt is om op een afstand te beluisteren. Normaal klinkt het dan vrij goed, maar het is en blijft software die een upmixing doet en dat kan fout lopen.

Je gaat misschien ook een mogelijkheid hebben om het geluid te dupliceren naar 2x Stereo (fronts + Rears), all channels (5 luidsprekers die hetzelfde spelen),...

Probeer eens door de verschillende algoritmes te gaan en kijken of het al dan niet verbetert bij sommige.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Staelinski

New Member
27 jun 2016
4
0
4
luckske zei:
Geen Bose apparaten hier, maar wat jij omschrijft klinkt als een upmixing algoritme (bijvoorbeeld Dolby Prologic II). Ik vermoed dat je een stereo liedje laat afspelen en dit door alle 5 luidsprekers laat spelen. Je gaat waarschijnlijk de optie hebben om stereo > 5 kanaals te upmixen, dan bekom je geluiden die jij omschrijft, omdat dit bedoelt is om op een afstand te beluisteren. Normaal klinkt het dan vrij goed, maar het is en blijft software die een upmixing doet en dat kan fout lopen.

Je gaat misschien ook een mogelijkheid hebben om het geluid te dupliceren naar 2x Stereo (fronts + Rears), all channels (5 luidsprekers die hetzelfde spelen),...

Probeer eens door de verschillende algoritmes te gaan en kijken of het al dan niet verbetert bij sommige.
Ik heb een groot vermoeden dat het inderdaad dit probleem is. Dan is volgens mij aan Bose zelf om dit probleem te verhelpen, eventueel via software update. Dit zou toch niet mogen bij een fabrikant als Bose? Zelf kunnen wij deze instellingen niet wijzigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Met alle respect, maar ik denk dat de meeste forumleden Bose links laten liggen
1f914.png
. Bose geniet zeker geen goede naam bij Hifi & HT liefhebbers, tenminse toch niet diegene die ik ken.

Er zijn genoeg merken die veel beter doen, of die gelijkwaardige producten aanbieden aan een veel lagere prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Staelinski zei:
Ik heb een groot vermoeden dat het inderdaad dit probleem is. Dan is volgens mij aan Bose zelf om dit probleem te verhelpen, eventueel via software update. Dit zou toch niet mogen bij een fabrikant als Bose? Zelf kunnen wij deze instellingen niet wijzigen.
Geen idee - vaak worden deze upmixers gemaakt door externe partijen zoals Dolby en DTS, maar ik weet niet hoe dat zit met je Bose systeem. Ik kan het ook niet terug vinden in de handleiding, deze is trouwens wel erg summier.

Heb je dit probleem ook als je TV kijkt via Telenet/Belgacom? Dit is ook een stereo signaal dat ze zullen moeten upmixen, indien het zich hier niet mee voordoet dan is het waarschijnlijk een foute afstelling. Alle receivers die ik al heb gezien hebben meestal een speciale modus voor TV/Film te upmixen of Muziek te upmixen, bijvoorbeeld: Dolby Pro Logic II Cinema</strong> voor Tv/Film en Dolby Pro Logic II <strong>Music voor muziek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Staelinski

New Member
27 jun 2016
4
0
4
Met alle respect, maar ik denk dat de meeste forumleden Bose links laten liggen
1f914.png
. Bose geniet zeker geen goede naam bij Hifi & HT liefhebbers, tenminse toch niet diegene die ik ken.

Er zijn genoeg merken die veel beter doen, of die gelijkwaardige producten aanbieden aan een veel lagere prijs.
Ik heb al altijd Bose gehad en ben er tevreden over. Het is niet zo dat ik dagelijks films bekijk etc. Ik ken er dan ook niet zoveel van.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
M

Marek

Guest
Stalinski,




Heb je inmiddels dit probleem kunnen oplossen? Ik heb precies hetzelfde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
@Marek: Uit het raam gooien?

Als ik dit lees kwam er geen oplossing voor:

https://community.bose.com/t5/SoundTouch-Speakers/Troubles-with-Bose-SoundTouch-520-central-speaker/m-p/6714

Even zonder gekkigheid: de meeste receivers hebben dergelijke upmixers en het is dan ook geen fout of probleem maar eerder een feature. Daar waar deze Bose soundtouch 520 een steek laat vallen is dat de surround upmixer verder niet in te stellen valt of uitgeschakeld kan worden.

Aangezien de soundtouch 520 niet meer verkocht wordt en ze ook geen geavanceerde instellingen bieden in hun lifestyle modellen vrees ik dat je ermee zal moeten mee leven.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: