• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Er was toch een update van hue he?
Vreemd7
Ik kreeg de update, heb die willen uitvoeren, maar bepaalde lampen stonden uit (was 's avonds).
Ik kon die niet aansteken wegens kids die sliepen
Toen maar uitgesteld
Wou ik gisteren de update uitvoeren, zei hij dat alles up to date is
nochtans heb ik lampen waarvan laatste update in december is
Ook de bridge is laatste versie van 22 januari
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Om je lampen te kunnen updaten hoeven deze niet te branden, alleen dienen ze aan het stroomnet te hangen om vervolgens in het Hue netwerk te hangen.

Ook hier draait De Hue Bridge na het updaten nog steed op de firmware van 21 januari 2020.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Skank Skank : Heb je nog problemen met de smart dimmer?

Ik zag volgende opmerking in de bespreking van de Robb smart dimmer:
Ideaal om domme lampen slim te maken. Voor inbouwen heb je, zoals vermeld inderdaad voldoende diepte nodig en aanmelden was bij mij een kwestie van meerdere keren opnieuw proberen. Dimmer wordt daarna keurig zichtbaar. Bij lage belasting (3 LED lampen) maakte de HUE dimmer switch erg grote stappen: het bereik zit namelijk tussen de 0% en ca. 15%, daarboven branden de lampen al op maximale helderheid. *TIP: Met de (Android) app "HUE Essentials" de dimmer switch ingesteld op stapjes van 1%. Nu werkt het perfect!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Skank Skank : Heb je nog problemen met de smart dimmer?

Ik zag volgende opmerking in de bespreking van de Robb smart dimmer:
Ideaal om domme lampen slim te maken. Voor inbouwen heb je, zoals vermeld inderdaad voldoende diepte nodig en aanmelden was bij mij een kwestie van meerdere keren opnieuw proberen. Dimmer wordt daarna keurig zichtbaar. Bij lage belasting (3 LED lampen) maakte de HUE dimmer switch erg grote stappen: het bereik zit namelijk tussen de 0% en ca. 15%, daarboven branden de lampen al op maximale helderheid. *TIP: Met de (Android) app "HUE Essentials" de dimmer switch ingesteld op stapjes van 1%. Nu werkt het perfect!

Ik dim eigenlijk haast nooit
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Mijn Robb Smart dimmer heeft vandaag de geest gegeven en heeft ook 2 transfo's om zeep geholpen :mad:
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Kan wel zijn dat ik een beetje geholpen heb :rolleyes: Ik heb hem gisteren in het din rail hulpstuk gestoken en een dag later poef. Dus misschien is er een draad los gekomen.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Vraagje over m'n Hue buitenvoeding:
M'n Philips Hue buitenvoeding is 40Watt ,ik heb 6 Lily spots daar op aangesloten van 8watt elk,dus zit ik aan 48 watt in totaal.
Is dat erg ? Moet ik uitkijken naar een zwaardere voeding want ik zou nog graag wat uitbreiden.
Ik veronderstel dat die '8 Watt' op 100% lichtsterkte is ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Vraagje over m'n Hue buitenvoeding:
M'n Philips Hue buitenvoeding is 40Watt ,ik heb 6 Lily spots daar op aangesloten van 8watt elk,dus zit ik aan 48 watt in totaal.
Is dat erg ? Moet ik uitkijken naar een zwaardere voeding want ik zou nog graag wat uitbreiden.
Ik veronderstel dat die '8 Watt' op 100% lichtsterkte is ?
Sure, dus als je altijd op 10-20-30% dimming werkt heb je nog marge...
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
M'n buitenlampen branden meestal aan 50-60% lichtsterkte ,dus heb ik idd wat marge.
Maar ik ben van plan om een beetje uit te breiden....
Wat is het ergste dat er kan gebeuren ,een plon die springt ?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
M'n buitenlampen branden meestal aan 50-60% lichtsterkte ,dus heb ik idd wat marge.
Maar ik ben van plan om een beetje uit te breiden....
Wat is het ergste dat er kan gebeuren ,een plon die springt ?
De power-adapter gaat het lastig krijgen...en soms uitschakelen of kapot gaan, beetje hoe goed hij gemaakt is (vb met overload-protectie etc)
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik heb reeds HUE lampen met bridge maar ik zou graag in mijn toekomstige home cinema alles vanuit 1 punt kunnen besturen...ledstrips, sterrenhemel en liefst met scripts zodat ik kan kiezen wat er eerst uit gaat. Enige tips? Ander merk?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ander merk.. Domotica dus. Volgens mij de goedkoopste oplossing bij een nieuwbouw.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Oei. Verkeerde assumptie gemaakt.. Skank Skank heeft een mooi project van Home Assistant hiervoor. Ik ben er ook mee begonnen maar ik heb nog te weinig tijd gehad. Is dus nog een work in progress. Maar dat zou wel alles zonder problemen kunnen centraliseren. Net zoals jij wil.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Yup ik doe alles met home assistant. Ook in de ht, gaat alles aan/uit zoals ik het wil bij starten/pauzeren, resumen van een film..
Noem maar op.
Indien je unraid server 24/24 aanstaat, kun je HA daarop draaien
 

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Nu server vind ik geen optie aangezien die alleen aan staat tijdens een film. Lees dat je die ook op een raspery pi kan draaien, dat zou eventueel 24/7 kunnen blijven opstaan.
Ik gebruik een iphone dus is dat dan ook een optie?