• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Plex

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Weinig toe te voegen aan het verhaal van Jan, heb zelf 98% MKV’s velen rechtstreeks van eigen Blu-rays en de overige 2% zijn MP4’s

MakeMKV doet niets af van de kwaliteit, is gewoon 1 op 1 maar je gooit er het overtollige uit. Apart onderwerp over makemv moet ik nog eens nalezen, want zoals ik begrijp is dat op je server via command line en niet met een interface ?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Weinig toe te voegen aan het verhaal van Jan, heb zelf 98% MKV’s velen rechtstreeks van eigen Blu-rays en de overige 2% zijn MP4’s

MakeMKV doet niets af van de kwaliteit, is gewoon 1 op 1 maar je gooit er het overtollige uit. Apart onderwerp over makemv moet ik nog eens nalezen, want zoals ik begrijp is dat op je server via command line en niet met een interface ?

Ik ben ze nu ook aan het omzetten, wel serieus werk
makemkv staat nu met docker op unraid, en is gewoon met een gui te bereiken
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kun je met plex net zoals bij emby, een addon installeren bij kodi zodat kodi de database van emby gebruikt maar kodi afspeelt en plex eigenlijk niks doet?

Ik weet dat er een addon is, maar de vraag is ook of je om je database te zien, je dan naar de addon moet, of vult die echt de database van kodi afkomstig van plex? (zoals emby)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De mensen die hier plex en kodi gebruiken, en die zijn er, bouwen jullie de database op in kodi, opnieuw? of gewoon vanuit de plex database, want volgens mij kan dit ook, dus frontend kodi en backend plex, zo doe ik het ook met emby
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Mischien dat je op KODI de Plugin hieronder kan gebruiken ? Echter geen flauw idee of die met de recente 17/18 release van KODI eigenlijk nog wel werkt. Ik lees hier en daar dat sommigen "met wat prullen" het wel aan de praat krijgen.
Omgekeerd lijkt me nog minder kans, om dus in Plex te gaan opgeven om een KODI DB te gebruiken...

Add-on:pleXBMCAllows Kodi to play media from a Plex Media Server on Windows, Linux, Raspberry Pi, OSX and more.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mischien dat je op KODI de Plugin hieronder kan gebruiken ? Echter geen flauw idee of die met de recente 17/18 release van KODI eigenlijk nog wel werkt. Ik lees hier en daar dat sommigen "met wat prullen" het wel aan de praat krijgen.
Omgekeerd lijkt me nog minder kans, om dus in Plex te gaan opgeven om een KODI DB te gebruiken...

Add-on:pleXBMCAllows Kodi to play media from a Plex Media Server on Windows, Linux, Raspberry Pi, OSX and more.

Er zijn er veel
Maar misschien is dat ook een oplossing voor jouw probleem he ;)

Ik denk dat deze de beste is
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Nope, werkt dus niet op mijn KODI 18 RC1
Heb van de PKC repo geinstalleerd (niet van de Github) en krijg duidelijk de melding "not supported for your KODI"
Zal later wel wat uitpluizen op de fora links of rechts.
Wil het wel eens zien werken, daar niet van.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
mm ouch
ik ga dit zeker ook proberen

en dan beslis ik, of plex of emby
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik moet eens kijken welke plugin ik vroeger gebruikte. Ik had toen een plugin die gewoon Plex content in Kodi weergaf, maar ik gebruikte dat enkel voor series. Aangezien ik toch alleen maar films op zolder kijk, maakt het me niet zoveel uit dat mijn database niet in Plex zit voor films.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ondertussen werkend gekregen. Heb nu ineens de KODI 18 (final, iets recenter als de laaste RC5.2 die te vinden was) erop gezet die sinds kort beschikbaar is.
Dan plots schoot die plugin in gang, dan een "koppeling" moeten leggen door m'n Plex te linken met de KODI en nu is hij libraries aan het syncen. Ik begin al wat artwork enz te doen dus dat werk wel. (zal nog effe duren, heb meer als 900 films erop staan)

Hetgeen nog niet werkt is het eigenlijk afspelen, ik denk dat er nog een path-probleem is ofzo. Ik gebruik enkel NFS en geen SMB. Moet nog wat rommelen in de settings van de PKC plugin denk ik.
Work in progress zeg maar...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ondertussen werkend gekregen. Heb nu ineens de KODI 18 (final, iets recenter als de laaste RC5.2 die te vinden was) erop gezet die sinds kort beschikbaar is.
Dan plots schoot die plugin in gang, dan een "koppeling" moeten leggen door m'n Plex te linken met de KODI en nu is hij libraries aan het syncen. Ik begin al wat artwork enz te doen dus dat werk wel. (zal nog effe duren, heb meer als 900 films erop staan)

Hetgeen nog niet werkt is het eigenlijk afspelen, ik denk dat er nog een path-probleem is ofzo. Ik gebruik enkel NFS en geen SMB. Moet nog wat rommelen in de settings van de PKC plugin denk ik.
Work in progress zeg maar...

Nice, ik dacht dat je 18 al had, de stable
Dan had ik dit direct geweten, stond er ook bij om de stable te nemen ;)
Voor het afspelen moet hij op direct staan
niet direct stream of iets anders
Dan doet kodi het afspelen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Straf, ik kan precies toch niets afspelen...zou me niet verwonderen met het feit dat ik geen "smb" gebruik, enkel NFS. Ga nog wat moeten zoeken denk ik.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Straf, ik kan precies toch niets afspelen...zou me niet verwonderen met het feit dat ik geen "smb" gebruik, enkel NFS. Ga nog wat moeten zoeken denk ik.
Ik weet niet welke plugin ik gebruikte (moet daarvoor m'n projector en chromebox opstarten), maar ik heb ook nooit SMB gebuikt. Enkel NFS.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Bon, met het nodige trek & duwen speelt ie ondertussen dus wel af. Vooral die path substituties etc afzetten.
Blijkt dus precies te werken, nu is 'm nog es de DB aan de syncen van de plex, moet zeggen dat dit "trager" gaat dat ik zou denken.Er zitten zo'n 950 films in m'n Plex biblotheek...gaat nog wel effe duren. Als ik teveel concurrent wil syncen heeft m'n Plex server wat fouten ;-)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Die eerste sync is de grootste, daarna moet dit toch heel snel gaan, niet?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Uiteraard, en je kan sommige users slechts bepaalde content laten zien (vb library X wel en Y niet)