• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Prettige feestdagen + nieuwe forum 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Beste leden,
Om te beginnen wil ik jullie alvast prettige eindejaars feesten toewensen en bedanken voor jullie inzet van het afgelopen jaar voor het forum! En over het forum gesproken, over enkele maanden blazen we maar liefst vijf</strong> kaarsjes uit en dat is fantastisch nieuws!

Volgend jaar, na de feestdagen zullen we deze huidige forum software, Burning Board inruilen voor een geheel nieuw platform, met name Xenforo 2.0 dat bestaat uit ex-ontwikkelaars van Vbulletin.


Waarom weer een conversie?
Xenforo biedt nu eenmaal een betere forum functionaliteit aan dan Burning Board en daarbij is het addon ecosysteem ook nog eens veel groter; Burning Board is een beter 'all around', maar mist cruciale functionaliteit zoals een goede anti-spam, moderatie-tools. Het CMS-gedeelte zeggen we dan wel vaarwel, maar dit gebruiken we niet.

Dit is al de zoveelste conversie, dit gaat toch niet elke x jaar opnieuw gebeuren ?
Natuurlijk is het niet de bedoeling om telkens weer van platform te veranderen. Toen we naar burning board veranderde, vonden we dat Xenforo nog niet voldoende features had die dit forum nodig heeft. Na deze laatste conversie blijven we voortan in het ecosysteem van Xenforo.

Wat gebeurd er met onze berichten?
Alle berichten worden behouden, waardoor er dus niets verloren zal gaan!

Wat gebeurd er met onze bijlages voor de showcases?
Ook de bijlages worden behouden! Het is echter wel zo dat deze niet meer in de berichten tekst zullen staan en daar dus terug manueel dienen worden teruggeplaatst.

Wat gebeurd er met onze accounts?
Je huidige account blijft behouden, lnclusief de berichten daaraan gelinkt! Het is jammer genoeg niet mogelijk om wachtwoorden mee over te nemen... Eenmaal de conversie voltooid is, zullen we een 'wachtwoord opnieuw' instellen e-mail versturen zodat je snel terug op je account kan!

En de shoutbox, zeg AUB dat deze terugkomt?!

Geen zorgen, er zal een shoutbox voor jullie klaarstaan het moment het nieuwe forum de deuren opent!

Hoelang zal het forum dit allemaal duren?

Ik verwacht dat dit een hele werkdag zal duren, waarna het nieuwe forum zijn deuren open doet en de meest belangerijke items terug werken. De dagen daarna werk ik nog verder om de minder belangerijke items te fixen.

Ik heb nog een lopend HT-goud abbonement, wat gebeurd hiermee?

Wij zullen dit manueel overzetten met de resterende looptijd.

TapTalk keer terug!
Jawel, jullie lezen dit goed! Taptalk zal terugkomen, maar dit zal nog niet beschikbaar zijn op de dag van lancering.
Wanneer gebeurd deze conversie?

Er is momenteel nog geen datum vastgelegd, maar als alles goed verloopt en afhankelijk van de feedback die we krijgen van testers, zal dit in de eerste 14 dagen van januari 2018 gebeuren. Wat kost deze nieuwe forum software?
Deze heeft een eenmalige kost van 140$ en voor elk nieuw jaar dient er 40$ voor updates & ondersteuning betaald te worden(zoals nu ook het geval is!).

Hoe zal dit allemaal bekostigd worden?

Momenteel worden er inkomsten genereert door advertenties . De bedoeling is echter dat home-theater op zijn eigen beentjes kan staan en minstens 40 € per jaar via advertenties en of 'user upgrades', in de zin van home-theater goud opbrengt.

<strong>Wat zijn de jaarlijkse kosten dan?


De kosten opgelijst:
  • Domeinnaam: ~6 € / jaar

  • Forum licentie ~40$ / jaar voor ondersteuning en updates
  • Kosten voor stijl & plug-in updates
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
<h3 >Testers gezocht</h3>


Omdat ik onmogelijk alles alleen kan testen ben ik op zoek naar gebruikers die interesse hebben om het nieuwe forum al te verkennen, testen en feedback terug geven. Op deze manier kan ik de laatste problemen de wereld uit helpen voor we uiteindelijk live zullen gaan! Heb je interesse? Stuur mij dan even een privébericht en ik geef jouw toegang tot het test forum en je eigen account.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Bij een geheel nieuw platform, hoort er ook een nieuw kleedje en ook nieuwe features waarvan je hier beneden een voorbeeld krjigt te zien. Omdat de huidige skin 'minimal' is, hebben we ervoor gezorgd dat ook de nieuwe skin niet teveel afleidt van de inhoud.

Het zal voor de index-pagina van het forum zijn die er totaal anders, maar 'profesioneler' zal ogen:




Het onderwerp overzicht binnen het forum ziet er als volgt uit:


Je kan op een snelle en eenvoudige manier een onderwerp aanmaken zonder de pagina te verlaten(in realiteit is er enkel het titelveld, de editor komt daarna pas tevoor schijn)


Daarnaast zullen onderwerpen, net zoals jullie profiel nu al heeft, 'velden' hebben zodat mensen snel en eenvoudig kunnen zien welke onderdelen in jullie HT aanwezig zijn:


Het dashboard keert ook terug, hetzij in een net iéts andere vorm:


Ook is de optie om 2 factor auth in te schakkelen, zoals je hier beneden kan zien:


En natuurlijk mag jullie geliefde shoutbox er niet aan ontbreken!
 

Bijlagen

  • beveilging.jpg
    beveilging.jpg
    156,2 KB · Weergaven: 11
  • forum-view.jpg
    forum-view.jpg
    193,1 KB · Weergaven: 17
  • ht-shoutbox.jpg
    ht-shoutbox.jpg
    160,7 KB · Weergaven: 9
  • index2.jpg
    index2.jpg
    327,5 KB · Weergaven: 17
  • index3.jpg
    index3.jpg
    312,8 KB · Weergaven: 10
  • index4.jpg
    index4.jpg
    318 KB · Weergaven: 11
  • profiel1.jpg
    profiel1.jpg
    152,3 KB · Weergaven: 9
  • topic-aanmaak.jpg
    topic-aanmaak.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 11
  • topic-view.jpg
    topic-view.jpg
    180,7 KB · Weergaven: 11
  • wat-nieuw.jpg
    wat-nieuw.jpg
    191,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
En als je 2 setups hebt? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Skank zei:
En als je 2 setups hebt? :p
Kan je die vraag misschien wat verduidelijken?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Woonkamer en HT setup wellicht
Ah, op die manier. Topic velden kan je invullen wat je wilt, als je creatief genoeg bent om twee setups erin te verwerken gaat dat wel gaan. Anders andere setup in rest van opening bericht verwerken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
demon zei:
Ah, op die manier. Topic velden kan je invullen wat je wilt, als je creatief genoeg bent om twee setups erin te verwerken gaat dat wel gaan. Anders andere setup in rest van opening bericht verwerken
263a.png
Achja, je kan nog steeds alles vermelden in de signature ook he. Niet zo probleem voor mij
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.