• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Problemen afspelen met digicorder telenet

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Beste forumleden,

Mijn opstelling is momenteel.

Receiver- Onkyo TX-NR535 Front speakers Klipsch RP-160M Surround speakers Tannoy mercury M1 Subwoofer Klipsch R-12SW

En zit met volgend probleem. Als ik met digicorder een film of muziek afspeel, dan haperd mijn beeld en ook het geluid. Dit enkel als ik het volume hoger dan 30 zet. As ik de sub uitzet is er geen enkel probleem.

Afspelen met ps3, film of muziek heb ik geen problemen. Kan zo luid spelen als ik wil en heb goed beeld/geluid. Ook met internet muziek afspelen is geen probleem en met een laptop ook niet.

Heb al veel dingen geprobeerd namelijk:

-Andere ingang bij de receiver -Verschillende HDMI kabels geprobeerd, deze ook 1 voor 1 getest met ps3 waar alles wel goed werkt dus de kabels zijn ik orde. -Speakers verder van digicorder gezet(1,5m) -De sub ook verder gezet(3m) -De stekker van digicorder gescheiden van sub stekker. (Mocht er niet genoeg stroom door verlengkabel kunnen) -Enkel front-speakers aangesloten met sub.

Als iemand een oplossing weet ,die trakteer ik op een frisse pint
1f61b.png


Ik ga alvast morgen telenet bellen voor een andere digicorder. Mocht de digicorder stuk zijn, heb mijn ouders hun digicorder thuis getest maar die is beveiligd. Wat ik had verwacht maar was proberen waard. Kon ook geen opgenomen films spelen.

Brainstormen maar ! Ik weet het niet meer.
1f610.png
Alle hulp is zeer welkom !

Grt,

Jimmy
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Probeer eens de Digicorder via de cinch (analoog) aan te sluiten en kijk eens wat dat geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
jimmymortier zei:
As ik de sub uitzet is er geen enkel probleem.
Hmm, wat zou het verband tussen uw digicorder en de subwoofer kunnen zijn zodat deze elkaar storen? Misschien dat de voedingen elkaar storen op hogere volumes? Maar dan zou het met het scheiden van stopcontacten toch wel moeten werken.

Ik heb via PM Jimmy al proberen helpen zoeken, maar geraak ook niet echt verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
luckske zei:
Hmm, wat zou het verband tussen uw digicorder en de subwoofer kunnen zijn zodat deze elkaar storen? Misschien dat de voedingen elkaar storen op hogere volumes? Maar dan zou het met het scheiden van stopcontacten toch wel moeten werken. Ik heb via PM Jimmy al proberen helpen zoeken, maar geraak ook niet echt verder.
Hdmi-bordje om zeep
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Joske007 zei:
Hdmi-bordje om zeep
Ook aan zitten denken, maar zou het dan ook niet met andere bronnen fout lopen? PS3, Laptop,.. zouden werken zonder problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
jimmymortier zei:
En zit met volgend probleem. Als ik met digicorder een film of muziek afspeel, dan haperd mijn beeld en ook het geluid. Dit enkel als ik het volume hoger dan 30 zet. As ik de sub uitzet is er geen enkel probleem.
Ik denk toch dat het een conflict van de receiver(hdmi board) en de subwoofer is.... En als het enkel bij volume >30 is denk ik aan oververhitting van het hdmi bord...

Receiver luider zetten vergt meer vermogen--->meer warmte afgifte--->slecht hdmi board = probleem in zéér specifieke setting....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Heb de ps3 op alle ingangen getest. Ook waar de digicorder normaal insteekt. Film avatar afspelen zonder problemen. Heb zeer luide sub bass en beeld is goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik merk nu ook op dat sub nog lager speeld dan normaal op volume 30. Ik denk eerder dat hdmi van digi naar klote is. Morgen zoiezo eens bellen naar telenet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
jimmymortier zei:
Heb de ps3 op alle ingangen getest. Ook waar de digicorder normaal insteekt. Film avatar afspelen zonder problemen. Heb zeer luide sub bass en beeld is goed.
Ik denk nog aan één andere optie: de digicorders zijn niet geaard(tweepin stekker), misschien dat er stroom via de hdmi wegvloeit bij een bepaald volume?
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Joske007 zei:
Probeer eens de Digicorder via de cinch (analoog) aan te sluiten en kijk eens wat dat geeft.
Probeer toch maar eens om die Digicorder analoog via cinch op je receiver aan te sluiten., succes
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Ik ga eerst telenet laten afkomen. Heb geen cinch kabels liggen thuis. En vervangen van digi is gratis
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Aha, PS3 werkt via cinch analoog wel probleemloos


PS3diagram.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Heb de ps3 niet met cinch aangesloten. Alles is met HDMI kabel. Is het mogelijk om de cinch van ps3 te gebruiken op digi, ben nu niet thuis kan effe niet kijken.
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Helaas niet. Heb je nergens uit de doos van de digicorder die cinch-kabel nog liggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jimmymortier

Member
27 mei 2015
38
0
9
Phe daar vraag je iets. Ik zou niet meer weten waar die doos is.
 
Laatst bewerkt door een moderator: