• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Proximus & torrents

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Heeft er nog iemand problemen met het downloaden van torrents via Proximus?
Mijn collega kwam er deze ochtend mee af en ik heb nu net hetzelfde probleem, ik kan de file openen maar het downloaden start niet.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Deze morgen precies geen probleem en gewoon aan quasi mijn maximum van 100mbits/sec.
Dit is natuurlijk een "test" torrent van een saaie Linux distributie.
torrent1.png

torrent2.png
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Test je veel Linux distro's?

Euh ... nee 8-)👹🤬
Het zou me verwonderen dat het aan Proximus ligt, tenzij ze mischien met de nieuwe TITAN-backbone doelgericht bepaalde applicaties gaan knijpen... 8-) 🤪
Technisch kan dat, de Nokia routers die we geplaatst hebben zijn zo krachtig dat ze probleemloos zaken als Torrent/P2P verkeer kunnen herkennen en daar ook iets mee doen indien nodig.
Kwam er totaal niets meer binnen ? Geen abnormale foutmeldingen ?
Sowieso voor Torrent (wat ik nog zelden gebruik) heb ik statische "port-mappings" vastgelegd op m'n firewall voor TCP/UDP en m'n Deluge is daarop geconfigged.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik heb het nu aangepast zodat er telkens een andere port wordt genomen en nu werkt het terug. Toch wel raar dat ik en mijn collega het beide hebben.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Ik heb het nu aangepast zodat er telkens een andere port wordt genomen en nu werkt het terug. Toch wel raar dat ik en mijn collega het beide hebben.
Is wel raar ja...werk je met UPNP dus ? Je torrent-client prikt zelf firewall gaten voor de inkomende requests ?