• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gaming PS 4

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Forumplayers (enkel ps4):</strong>

Naam: Philip Nick: h3azky (zelfde op Xbox trouwens)

Naam: Skank Nick: Taurendil1

Naam: <strong>Puttermansz
PSN nickname: Puttermansz

Sony Computer Entertainment heeft woensdagavond in New York de PlayStation 4 officieel aangekondigd maar de console zelf niet getoond. De PS4 krijgt een x86-soc en 8GB gddr5 ram. Verder bevat de DualShock 4-controller een touchpad en ondersteunt het 3d-camera tracking.


Sinds Sony bekendmaakte dat het op 20 februari de toekomst van PlayStation zou laten zien, werd al aangenomen dat het ging om de aankondiging van de PlayStation 4. Even na middernacht Nederlandse tijd bleek dat ook te kloppen en kondigde het Japanse bedrijf de vierde PlayStation-console aan. De console zelf werd echter nog niet getoond. Wel liet Sony los dat de spelcomputer eind dit jaar in de winkels moet liggen.


De PlayStation 4-console beschikt over een speciaal voor de console ontwikkelde soc met acht cores op basis van de x86-architectuur. De gecombineerde cpu/gpu zou naar buiten toe een bandbreedte hebben van 170GBp/s en heeft zelf een rekensnelheid van 2 teraflops. Het systeem heeft verder 8GB gddr5-werkgeheugen.


Bij de nieuwe console hoort ook een nieuwe controller. De DualShock 4-controller die Sony tijdens het evenement toonde leek veel op het prototype waarvan vorige week al beelden naar buiten kwamen. Het meest opvallend aan de controller is dat er een touchscreen op zit aan de voorkant en dat er PlayStation Move-functies zijn ingebouwd. Deze worden gevolgd door een meegeleverde 3d-camera. Ook bevat de controller een aansluiting voor een headset, net onder het touchscreen aan de voorkant.



Via de powerbutton op de DualShock 4-controller kan de console in slaapstand gezet worden dankzij een resume-functie. Een tweede custom chip in de PS4 zorgt voor het downloaden van updates in de achtergrond, ook in de slaapmodus, terwijl Sony ook belooft dat gamers sommige spellen al kunnen spelen terwijl de overige content nog wordt binnengehaald van internet.




Met de Share-knop kan bekeken worden welke games vrienden spelen, terwijl ook eigen spelbelevingen terug gekeken kunnen worden, bewerkt kunnen worden en naar anderen gestuurd kunnen worden. Verder zijn er volgens Sony via aanvullende apps koppelingen te maken tussen de PS4 en diverse portable apparaten, waaronder tablets en smartphones. Verder is het mogelijk om live beelden te verzenden tijdens het gamen, terwijl vrienden van onder andere Facebook, live commentaar kunnen geven. Het zou zelfs mogelijk moeten worden om vrienden via internet de controls van een spel over te laten nemen. Verder kunnen PS4-games lokaal gestreamd worden naar de Vita. Sony zou op termijn alle PS4-games hier geschikt voor willen maken, waardoor de Vita de client is en de PS4 de rol krijgt van server.


Zoals afgelopen weekend al uitlekte kan de PS4 ook streaming games afspelen. Dat zal in eerste instantie gaan om PlayStation 3-titels, maar later ook PS1- en PS2-games. De games kunnen dankzij een voor de PlayStation 4 geoptimaliseerde dienst, verzorgd door het door Sony overgenomen cloudgamingbedrijf Gaikai, naar de console gestreamd worden. De naam van deze dienst, PlayStation Cloud, kwam dinsdag al naar buiten, doordat bekend werd dat Gaikai diverse domeinnamen heeft geregistreerd rond die naam. Het is echter de vraag of deze mogelijkheid al bij de launch beschikbaar is. Ook zal de PS4 geen PlayStation 3-titels vanaf een schijfje, ofwel native, kunnen afspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Mooi ,maar is er al iets bekends over wat het meer is dan een spel console ? Ik bedoel ,PS1 was enkel een game console ,PS2 was een gameconsole + DVD Speler en PS3 is gameconsole ,BR player en Mediaplayer in
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Yup en vooral meer social he

Diablo 3 komt ook naar ps4 lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Afwachten wat xbox zal brengen... Maar ben sowieso meer een casual gamer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Yup en vooral meer social he

Diablo 3 komt ook naar ps4 lol
Tjah ,da "social' gedoe ala Twitter en fartbook interesseert mij niet. En voor gamen heb ik te weinig tijd... Vroeger op PC met muis en Kb fps spelen ,da wel B)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Tjah ,da "social' gedoe ala Twitter en fartbook interesseert mij niet. En voor gamen heb ik te weinig tijd... Vroeger op PC met muis en Kb fps spelen ,da wel B)
  Wat wil je dan? Enkel als mediaspeler? Dan pak je beter een mediaspeler he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sony's nieuwe console PlayStation 4 kan video's afspelen in 4k, maar geen games. Dat meldt gamesite JoyStiq op basis van een interview met een topman van Sony. Upscalen doet de nieuwe PlayStation ook niet; video moet opgenomen zijn in 4k.   Dat de PlayStation 4 video's in 4k kan afspelen, komt niet als een verrassing. Sony is bezig om de technologie te pushen en kwam afgelopen jaar als een van de eerste met tv's en content op 4k-resolutie. Games zullen echter niet in ultra-hd worden gespeeld, zegt Sony-topman Shuhei Yoshida in een klein vraaggesprek met Joystiq.   Ultra-hd is een technologie die nog in de beginfase zit. Tweakers heeft deze week voor het eerst een 4k-televisie getest en de eerste modellen zijn wereldwijd pas mondjesmaat op de markt gekomen. De prijzen liggen bovendien hoog: de meeste modellen kosten nog 10.000 euro of meer.   Sony kondigde deze week de PlayStation 4 aan. Daarbij werden sommige, maar niet alle specs en features genoemd. Daarnaast hield Sony de prijs en releasedatum voor zich. Ook toonde Sony de console niet: de definitieve versie zou nog niet af zijn, zo zei de Japanse fabrikant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Wat wil je dan? Enkel als mediaspeler? Dan pak je beter een mediaspeler he
1f609.png
PS3 +Move is leuk voor m'n dochter ( en ook een beetje voor mezelf ). Gamen doe ik zeer casual ,dus is een console wel handig in huis
1f609.png
De PS1 heb ik in den tijd gekocht louter als gaming console ,ik gamede vroeger dan ook iets meer. PS2 had ik toen gekocht niet zozeer voor het gamen maar ook voor de DVD speler .De PS2 was dus m' n eerste dvd speler. De PS3 had ik vooral gekocht om z'n BluRay functie en de mogelijkheid om onze grote CD collectie te rippen naar MP3 en via de PS3 af te spelen.Weg al die CD's dus. Zoals ik het dus nu zie is de PS4 een verbeterde versie van een PS3 en heeft als Media player eigenlijk geen vooruitgang gemaakt. Voor mij dus niet echt interessant...     Een mediaplayer heb ik ,de Dune D1 .ZEER handig apparaat. Enkel spijtig dat het niet zo handig is om je muziek collectie af te spelen met de Dune D1,Anders smijt ik de PS3 buiten en koop ik mezelf een stand alone BR player.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jammer dat je onkyo geen airplay heeft, anders kon je gewoon dmv smartphone of tablet je muziek afspelen op je receiver
 
Laatst bewerkt door een moderator:

xtian

Member
23 feb 2013
178
1
21
Jammer dat je onkyo geen airplay heeft, anders kon je gewoon dmv smartphone of tablet je muziek afspelen op je receiver
  met een AppleTV is dat zo opgelost hoor Stijn !
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Jammer dat je onkyo geen airplay heeft, anders kon je gewoon dmv smartphone of tablet je muziek afspelen op je receiver
Jamaar ,kzit hier met pakweg 140gb aan muziek ,tzal een serieuze tablet of smartphone moeten zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Jamaar ,kzit hier met pakweg 140gb aan muziek ,tzal een serieuze tablet of smartphone moeten zijn

Die 150 gig zet je op een nas he
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mooi he


400 euro

Geen drm

Geen constante internetconnectie

En betere hardware?


wel jammer dat je gaat moeten betalen vr multiplayer
 

Bijlagen

  • image.jpg
    36,2 KB · Weergaven: 106
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
wel jammer dat je gaat moeten betalen vr multiplayer
Valt allemaal nogal mee toch? Er is sprake van een goeie 5$ (voor ons zal dat dan gewoon het $ teken vervangen door een
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mja misschien wel.
263a.png


Back to console voor mij misschien...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
PlayStation 4 wordt regiovrij en krijgt vervangbare hdd

Door Olaf van Miltenburg, dinsdag 11 juni 2013 16:40, views: 2.373
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Damn die ps4, must have!
263a.png


Fifa 14 kijk er zo naar uit!

Ufc kende ik niet maar kwijl!

Cod ghosts..

And. Much more
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
-> BF4
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: