• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Receiver upgrade en eventuele sub upgrade

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
Na 5/6 jaar vind ik het tijd geworden voor een receiver upgrade, huidige sub is Onkyo TXNR709
Na zelf wat rond te zien kwam ik bij Denon X4400H, ze advisteren mij wel Marantz SR7012 omdat deze nog wat krachtiger is voor mijn setup en beter matched met mijn Klipsch speakers :
front RF82 center RC62 rear RS62 sub KSW10 (sub die bij quintet set zat)
Wat raden jullie aan ? Prijs rond 1000 euro
Voor sub zat ik zelf te zien naar SVS PB2000 maar raden ze mij een klipsch 112 of 115 aan.
Zou eerst nieuwe versterken kopen en met tijd nieuwe sub met direct of later 2 height speakers voor atmos/auro.
Daar zit ok naar de SVS elevations te kijken of de Klipsch tegenhangers.
Greetz
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Van wat ik lees ontlopen ze elkaar niet teveel, de 115 <> PB2000 dan bedoel ik. De Klipsch is dan nog beetje goedkoper ook.
Wat de bouwkwaliteit betreft weet ik niet ... de SVS drivers zijn behoorlijk goed ontworpen en kunnen een pak slaag krijgen zonder een krimp te geven .... geen idee hoe het zit met Klipsch RSW15 drivers...

Over het "beter matchen" kan ik geen uitspraken doen, ik geloof daar niet speciaal in. Beide AVR's zijn héél gelijklopend qua opbouw, features, specs etc. Geen idee of er mischien nog verschil zit in gebruik van de app ofzo (vb die van Denon dan wel Marantz een stuk beter etc)
 

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De verschillen tussen de SR7012 en X4400H zullen niet zo heel groot zijn. Ik heb de SR7010 gehad en altijd heel erg tevreden van geweest. Zou iets warmer moeten zijn dan de Denon tegenhanger, maar nooit persoonlijk waargenomen.. dus of het echt waar is weet ik niet. Maar met de 7012 koop je een prima receiver!

Voor Denon en Marantz zou ik niet verder zoeken dan Marcel van H&C hifi. Email sturen en je staat vaak versteld van zijn prijzen en service is ook top notch.

Volgens mij verdeeld hij ook Klipsch aan een zeer scherpe prijs!