• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Single room controler

Dimitri.g

New Member
19 aug 2018
3
0
4
35
Ik ben van plan op een single room controller te plaatsen in onze living nu we toch aan het verbouwen zijn.

Het is vooral mijn bedoeling om alle randapparatuur (digibord,BD speler, surround systeem) in een technische ruimte te plaatsen en met een enkele afstandsbediening alles eenvoudig te kunnen bedienen.
Ik ben al geraadpleegd tegenaan bij een hificenter in de buurt en zij spraken over control 4 en Bose lifestyle 650.

De control 4 (1000€) leek mij minder interessant, is enkel en alleen een stuureenheid en voor elke configuratie, aanpassingen van hardware moet je een installateur laten komen.

De Bose lifestyle (4500€) schitterende installatie, all-in one systeem, redelijk hoge prijs en je moet redelijk merk gebonden blijven bij evt uitbreidingen.

Zijn er nog mogelijke alternatieven?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Harmony remote met hub? Die hub plaats je dan in de technische ruimte en de afstandsbedieding maakt verbinding met de hub door muren. Dat is een goedkope oplossing en je bent niet merkgebonden.
 

Dimitri.g

New Member
19 aug 2018
3
0
4
35
Zij er beperkingen qua afstand met de harmony hub? In mijn geval zou het kleine 15m moeten kunnen overbruggen en een houten vloer en een kastdeur.
Is het ook mogelijk om de IR blaster voor bij de tv de kabel te verlengen? Technisch is dit perfect mogelijk maar werkt het dan ook nog?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Zij er beperkingen qua afstand met de harmony hub? In mijn geval zou het kleine 15m moeten kunnen overbruggen en een houten vloer en een kastdeur.
Is het ook mogelijk om de IR blaster voor bij de tv de kabel te verlengen? Technisch is dit perfect mogelijk maar werkt het dan ook nog?
Over de afstand kan ik zelf niet veel vertellen. Door 1 muur en 5m is het allesinds geen probleem. Ik zou eens met m'n remote moeten buiten staan en zien tot waar het werkt :)
De IR blasters zijn te verlengen. Hoe langer de kabel wordt, hoe minder signaal je krijgt, maar het blijven wel werken als je ze goed positioneerd. 15m zal volgens mij geen probleem zijn, want deze mannen hebben ~60m geprobeerd en dat werkte nog: https://www.avsforum.com/forum/93-r...34177-extending-harmony-ir-mini-blasters.html

Daarnaast heeft de Harmony Elite afstandsbediening ook een IR emitter in de remote zelf. Dus als het enkel om de TV te bedienen is, kan je er ook voor kiezen om het IR signaal uit de remote te laten vertrekken die in de kamer ligt, i.p.v. uit de hub/blasters.