• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Slimme rookmelders

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ja maar je kan ze voor die prijs ook kopen in de mediamarkt, bol etc...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Heb twee slimme Netatmo rookmelders. Bij alarm gaan alle Hue lampen aan ... hé ik heb verdomd wel een automatisie zekers :D
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
85 euro nu voor de Netatmo rookmelders op Bol. Wat is het verschil met de andere slimme? Zoals bv een Nest...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Thx. Ik had ook al enkele vergelijkingssites bekeken. Ze zijn allemaal al een beetje vergelijkbaar. Nest is volgens die site iets trager voor snel verspreidende vuren volgens hun test. Maar Netatmo heeft bv geen CO2 melder. Maar die van Netatmo zit dikwijls niet in de testen...

In de meeste komt wel Nest als beste naar boven..
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zijn ook wel schoontjes

mmm
twijfel nu wat ik zou aanraden...

netatmo of nest
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Denk dat je met beiden weinig verkeerd kan doen, waarom niet eens diegene nemen die je het mooiste vind 😎
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ik denk dat ik voor de Nest ga, ik zie een paar nadelen aan de Netatmo. Deze kan je niet koppelen, heeft geen CO2 detectie en je kan de batterijen niet vervangen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat is idd wel groot verschil. Als je het in de prullenbak moet gooien na 10 jaar is het ook wel zonde. Kost het je +/- 8,5 per jaar per stuk. Koppelen vind ik wel een must. Dus indien dit niet gaat met Netatmo ga ik die al zeker niet nemen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nest is vandaag in promotie bij Bol. 189 voor 2, 279 voor 3.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik heb er mij 3 besteld. Voordeel van Nest is dat die ook in de keuken mogen. Die kan stoom onderscheiden en dus niet afgaan dan.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
65
Kortrijk
Dat is idd wel groot verschil. Als je het in de prullenbak moet gooien na 10 jaar is het ook wel zonde. Kost het je +/- 8,5 per jaar per stuk. Koppelen vind ik wel een must. Dus indien dit niet gaat met Netatmo ga ik die al zeker niet nemen.

Afaik blijft geen enkele rookmelder eeuwig werken, staat altijd een houdbaarheiddatum op. De Nest moet je ook rond de 10 jaar vervangen hoor, of de batterij nu nog werkt of niet, de sensoren zelf verslijten
 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vraagje...
Ik wil mijn detectoren uitbreiden.

Zopas opleiding achter de rug van BPA (brandpreventieadviseur) en nog geen resultaten maar zal met onderscheiding geslaagd zijn.
Ik mag nu bij iedereen thuis/bedrijven/scholen noem maar op, advies gaan geven qua brandpreventie.
1 vd opdrachten moest ik een huisbezoek doen...
Wel leuk
Bij de buur gedaan maar uiteraard ook bij mezelf en daar moet ik eerlijk toegeven dat ook bij thuis het niet voldoende is. (Binnenkort ga je ook campagnes tegenkomen van BPA'ers -> doe de deur dicht ;p )

Soit lang verhaal kort, ik wil dus uitbreiden.
Mn huidige zijn gekoppeld aan het alarm (bekabeld dus)... , helaas liggen er in de slaapkamers geen kabels, dus moet ik draadloze kopen.
Voordeel is , dat mn alarm en dus ook huidige rookmelders gekoppeld zijn via HA, maw als ik straks andere (zigbee) koop... ik ze alsnog kan koppelen en zelfs lichten enz laten aangaan...


De vraag is nu, welke?

Liefst zigbee dus.