• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Slimme stopcontacten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Misschien ook es kijken naar die lsc smart connect stopcontacten ;)
Doet wat het moet doen en veel goedkoper
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Nope. Heb er zo hier 3 liggen. Via dezelfde app. Aangekocht via 1dayfly. Toevoegen lukt gewoon niet.. Ligt het aan de wifi? Geen flauw idee. Maar de goedkoop was duurkoop..
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Neen. Maar dat komt allemaal van dezelfde bron.. Gezien ze Tuya gebruiken. Er is gewoon een andere naam op geplakt. Maar allemaal dezelfde Chinese fabrikant.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
FF terug oproepen dit.
Zou er 2 willen : 1 voor wasmachine en 1 voor droogkast.
Ik ga wel moeten zien of die er qua verbruik niet over gaan.

Welke zou je nu aanschaffen?
Die van hue (verbruik te monitoren?)
Ik dacht zelf aan deze:


Kan ik dan bv ook een jaarlijks verbruik zien?

Ik zou er dan idd notificaties willen aanhangen en automatisch afsluiten qua electriciteit.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.515
157
66
De electriciteitskostprijs van uw wasmachine is ong 40 euro per jaar... die slimme stekker kost ong. 20 euro... begrijp niet goed wat de meerwaarde kan zijn? Wil je je verbruik echt gaan beperken, of koop je dit voor de lol 🙂
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Bij Hue zie je niet het jaarlijks verbruik... Dus die valt af. Ik heb er 1 en gebruik die voor mijn kerstboom. Nu voor een sfeerlichtje in de living. Maar dat is dus Hue. Niet hetgeen jij zoekt..
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.147
68
58
Simpel ...
wil je besparen op uw waskosten :
alleen maar wassen wanneer je een vol machine hebt , dus niet snel effe tussendoor maar echt vol .(is ook het rendement van de machine het grootst )
leg een vaste wasdag vast en was alleen op die dag
en het meest belangrijke : gebruik uw droogkast nooit dat zijn echt grote verbruikers .
Met dit weer nu hang je beter uw was op aan een droogpaal of draad ...is even rap droog, voelt beter aan en ruikt fris .
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
De electriciteitskostprijs van uw wasmachine is ong 40 euro per jaar... die slimme stekker kost ong. 20 euro... begrijp niet goed wat de meerwaarde kan zijn? Wil je je verbruik echt gaan beperken, of koop je dit voor de lol 🙂

Notificaties wanneer iets klaar is :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Heb het even opgezocht

Wasmachine is type zanussi ZWG 6145
en droogkast type siemens E 44-10

de wasmachine, daar vind ik enkel specs die spreken van 2,2 kWh
van de droogkast weet ik het zo niet

Gaan die innr pluggen voldoen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Die INNR SP120 pluggen meten geen stroom(verbruik). Je zal dus ook geen notificaties gebaseerd op verbruik (vb indien verbruik < 10W = "droogkast klaar") kunnen opzetten.
Enkel denkelijk "is hij geschakeld" of niet,maar da's maar beperkt bruikbaar...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.714
418
98
Earth
Die INNR SP120 pluggen meten geen stroom(verbruik). Je zal dus ook geen notificaties gebaseerd op verbruik (vb indien verbruik < 10W = "droogkast klaar") kunnen opzetten.
Enkel denkelijk "is hij geschakeld" of niet,maar da's maar beperkt bruikbaar...

Blijkbaar toch wel hoor.
Volgens de reviews en gebruikers althans.. (wel via HA)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ah ok, dan is zoals gewoonlijk de product specs op menig webshop foutief.
Des te beter.