• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Smartnieuws

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73

Iets voor Jan?
Neeje, véél te duur ;-) en denkelijk lang niet zo flexibel als vb Vera Plus. (die ook zeer zeker z'n tekortkomingen heeft! en nog veel werk aan is)
De GUI van die HC3 zal er wel héél mooi uitzien denk ;-)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93

Hmm. Dat zal mss een van mijn 2020 projecten worden. Wifi uitbreiden naar hele huis. Nu heb ik enkel beneden. Op 1ste en vooral 2de is bereik slecht.

Dus nog even wachten tot de Wi-Fi 6 betaalbaar is en wat concurrentie komt van andere merken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hmm. Dat zal mss een van mijn 2020 projecten worden. Wifi uitbreiden naar hele huis. Nu heb ik enkel beneden. Op 1ste en vooral 2de is bereik slecht.

Dus nog even wachten tot de Wi-Fi 6 betaalbaar is en wat concurrentie komt van andere merken.

Ik kan je absoluut ubiquiti aanraden
Erg mooi spul
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Komt mss nog?
Daar zal een reden voor zijn he
Ik zou nu ook nog geen wifi 6 doen
Iets te vroeg
Ik gok dat dit niet zal lukken met de huidige hardware. Ik vind het ook nog niet de moeite, maar ik snap dat mensen die nu willen investeren in nieuwe AP's, wifi 6 ondersteuning willen hebben.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik gok dat dit niet zal lukken met de huidige hardware. Ik vind het ook nog niet de moeite, maar ik snap dat mensen die nu willen investeren in nieuwe AP's, wifi 6 ondersteuning willen hebben.

Ja maar die gaan ongetwijfeld met nieuwe AP's komen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Yep. Dus ik wacht tot wifi6 mainstream is en dan begin ik er aan. Dus zal nog niet voor direct zijn.. Het is dus beter nog even te wachten voor ik investeer.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Gewoon op ieder verdiep zo een repeater en uw probleem is opgelost .

Heb nu boven in een slaapkamer een extra Deco 5 gezet en heb WiFi tot de nok van mijn dak en moet ik WiFi op mijn dak willen dan zet ik daar ook gewoon weer eentje .Zolang de decors elkaar maar kunnen vinden werkt dit vrij goed .)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik kan je absoluut ubiquiti aanraden
Erg mooi spul

Wil er toch een kanttekening bijmaken dat het wel een beetje geklooi is met de ubi controller. Een controller kost je ong. 200 euro, en veel heb je er niet aan, in tegendeel, je zit met een extra component in je netwerk dat je moet gaan managen etc..
Tegenwoordig zijn er toch wel een aantal alternatieven die er even goed uitzien en ook middels een poe kabel aan te sluiten zijn, bovendien zijn ze makkelijker in opzet en kosten ook nog eens minder.

Bij deze een lijstje..

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wil er toch een kanttekening bijmaken dat het wel een beetje geklooi is met de ubi controller. Een controller kost je ong. 200 euro, en veel heb je er niet aan, in tegendeel, je zit met een extra component in je netwerk dat je moet gaan managen etc..
Tegenwoordig zijn er toch wel een aantal alternatieven die er even goed uitzien en ook middels een poe kabel aan te sluiten zijn, bovendien zijn ze makkelijker in opzet en kosten ook nog eens minder.
ik wil hier toch ook een kanttekening bijzetten

mijn controller kost 0 euro
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Zou kunnen, maar je moet er wel nog steeds eentje hebben draaien, bij andere merken niet. Je moet er backups van maken, zorgen dat de firmware up to date blijft, enz enz...
jij hebt er eentje draaien op een rasberry pi, niet iedereen wil zich daarmee bezig houden..., en dat zou eigenlijk ook helemaal niet moeten.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zou kunnen, maar je moet er wel nog steeds eentje hebben draaien, bij andere merken niet. Je moet er backups van maken, zorgen dat de firmware up to date blijft, enz enz...
jij hebt er eentje draaien op een rasberry pi, niet iedereen wil zich daarmee bezig houden..., en dat zou eigenlijk ook helemaal niet moeten.
Ook niet helemaal correct
Ik kan die controller er nu perfect uithalen