• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sonos topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wauw wohow super nieuws dit! Voice control de max alsook spotify connect. Eindelijk. Nu is het absoluut vr mij superieur!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Gisteren nog een beugel ontvangen vr mn play 1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Welkom bij bèta 7.0 van Sonos </strong>

Bedien Sonos rechtstreeks vanaf de Spotify-app

  • Je kunt de Spotify-app nu gebruiken om:
  • Wat je ook op Spotify afspeelt naar elke Sonos-speaker te sturen
  • Al je kamers te groeperen, houseparty-stijl
  • Het volume in alle kamer tegelijk op vol te zetten
  • Een nummer van je koptelefoon naar een Sonos-speaker over te zetten
  • Je Sonos-systeem te delen met vrienden die de Spotify-app hebben
  • Wat je thuis afspeelt, op afstand via internet te bedienen. Zo kun je een nummer al aanzetten voordat je door de deur loopt

Let op: Een Spotify premium account is benodigd om vanuit de Spotify app naar Sonos te streamen. <strong>Sonos-accounts
Als je van plan bent om Sonos met de Spotify-app te bedienen, heb je een Sonos-account nodig. Hierdoor kunnen de Sonos- en Spotify-apps informatie delen en samenwerken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nu pas? Bluesound al lang ze...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Nu pas? Bluesound al lang ze...
Spotify Connect zit al enige tijden rechtstreeks in de app van Sonos ingebakken, hoor
1f609.png
Deze beta zal het mogelijk maken om nu rechtstreeks vanuit de app Spotify Connect te connectoren met je Sonos product.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Daar gaan we weer sonos vs vluesound. Anyway, ik heb vroeger betas getest maar blijf liever op de stable. Ik wacht wel tot hij er is. Erg benieuwd naar, maar eigenlijk ook naar de beloofd voice control, zit die er ook in?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Cool! Al getest?
Nope, de Sonos publieke Beta is er helaas niet voor iOS. Misschien dat jij hierover meer kan zeggen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zoals ik zei, ik blijf even op stable. Geen tijd om dingen te testen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Grr vervelend dat die tune in radio niet meer werkt.. Blijkbaar troubles met de vrt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Sonos software 7.0 uit. Belangrijkste is de verbetering voor playbar met trueplay en ook de support voor spotrify. Connect maw je kan nu vanuit de spotify app je sonos aansturen! Eindelijk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
Sonos software 7.0 uit. Belangrijkste is de verbetering voor playbar met trueplay en ook de support voor spotrify. Connect maw je kan nu vanuit de spotify app je sonos aansturen! Eindelijk!
Vetten update! Het geluid van de playbar icm surrounds is hier écht serieus verbeterd -de trueplay doet eindelijk z'n werk!
1f609.png
Goed gedaan Sonos!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
even hier mijn vraag stellen aangezien in dit topic toch wel de meeste Sonos gebruikers zitten
263a.png


Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een playbar te kopen. Ik ben al in het bezit van 2 Play:1 speakers en ben hier zéér tevreden over. Ik zou willen beginnen met 5.0 met een Sonos systeem aangezien ik niet de ruimte of het budget heb om een volwaardig home cinema systeem te zetten. Nu zit ik nog met enkele vragen waarvan ik hoop dat jullie kunnen helpen
smile.gif


1. Voor de mensen die een playbar hebben, is er een groot verschil qua kwaliteit van geluid als je de Playbar recht zet tegenover plat legt?

2. De playbar ondersteund geen audioformaten behalve DD, is het daarom mogelijk om eventueel een externe decoder voor andere formaten te gebruiken?

3. Indien het antwoord op vraag 2 "neen" is, hoe wordt het surround dan gevormd als hij via de tv enkel stereo doorkrijgt? Aangezien veel films enkel DTS track hebben.

4. Is het mogelijk om van de speakers meerdere groepen te maken? Ik woon nog thuis dus alles bevind zich op 1 kamer, maar als ik gewoon wat youtube kijk via mijn htpc is 5.1 wat te gek en zou ik enkel de Playbar willen gebruiken. Is het dus mogelijk om bijvoorbeeld het volgende te doen:

- 1 groep met de playbar en play:1 om films te kijken - 1 groep met enkel de playbar als ik reguliere tv of youtube kijk - 1 groep met enkel de play:1 speakers als ik aan m'n bureau zit om wat muziek te luisteren

5. Hoe zit het met delay met de draadloze speakers? Ik zou helemaal gek worden als die een miliseconde voor of achterlopen op het beeld. En ik heb niet veel zin om dit continu manueel aan te passen.


Alvast bedankt voor enige hulp!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Er zijn verschillende 5.1 home cinema systemen die behoorlijk presteren en die goedkoper zijn dan de Sonos Playbar. Je kan er nog een Sonos Connect aanhangen zodat je het kan integreren in je Sonos systeem.

Twee voorbeeldjes: - Pioneer 5.1 Home cinemasysteem 4K HDR Bluetooth voor 499 euro. - PHILIPS 5.1 Home cinema systeem voor 379 euro

Die laatste is met Sonos Connect nog goedkoper dan een Sonos Playbar.

Zelf heb ik een Samsung HT-D6500 dat ik enkele jaren geleden aankocht voor minder dan 500 euro en dat werkt behoorlijk goed. Ook met een Sonos Connect. Hoewel ik nu aan't uitkijken ben om iets degelijks te installeren in de living.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
157
66
2. nee.

3. Stereo. Het geluid wordt in stereo verdeeld over de soundbar (links/rechts) en de surround speakers (links/rechts). => In tegenstelling tot een receiver/of sommige andere soundbars, heeft de sonos soundbar geen dolby pro logic of DTS neo decoders. Stereo blijft dus stereo. Je play 1 speakers zullen dus hetzelfde stereo geluid krijgen als je soundbar. Ze spelen het signaal enkel iets stiller.

Als je film kijkt via netflix of telenet play, is dat niet zo een probleem (meestal zijn deze DD gecodeerd). Kijk je veel naar Blu ray, dan ben je beter af met een alternatief.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Voor wat het waard is...

1. Hier was dat een zéér groot verschil - hangen en iets van de muur gaf het beste resultaat. De laatste trueplay update kwam het stereo/surround geluid zeker ten goede. Voordien vond ik het absoluut geen meerwaarde.

4. Op het moment dat je bepaalde speakers wil gaan gebruiken maak je dan een of meerdere groepen.

5. Absoluut geen delays op te merken hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Na 6 jaar heb ik -beïnvloed door de vele positievelingen hier
1f606.png
en de laatste updates- besloten Sonos weer een kans te geven.
Niet dat ik persé iets tegen Sonos had (ik heb het diverse mensen in mijn omgeving aangeraden), maar het gebruiksgemak woog niet op tegen de beperkingen van het gesloten systeem. Ik ben door de jaren heen heen en weer gegaan met DIY op basis van XBMC, PLEX, Itunes+Amarra, Squeezebox enz.

Concurrenten die ik de laatste maanden kort heb mogen proberen (Bluesound, Heos) zijn het -net- niet en het enige in mijn ogen superieure alternatief (ROON) is beperkt tot TIDAL. De laatste 6 maand zijn we gestopt om iTunes liedjes aan te schaffen en vonden we ons ding enkel in spotify en Apple Music.

Ik begin met een connect en een connect AMP en voor de keuken dacht ik aan een paar play1. Ik hoop in mijn domotica systeem (Loxone) de Sonos te kunnen koppelen met een nog aan te schaffen receiver (wrsl. een Denon
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nice, veel plezier
ik ben zelf erg tevreden van sonos en spotify
 
Laatst bewerkt door een moderator: