• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sony JVC shoot out

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Beste home Cinema Liefhebbers; Na een zeer geslaagde editie van onze Home Cinema happening willen we jullie graag opnieuw uitnodigen tot het bijwonen van een unieke shoot out. Zoals iedereen kon zien staan de nieuwe toestellen van oa Sony en JVC weer net een trapje hoger dan vorig jaar. Vooral Sony heeft met de introductie van de VW260 een nieuwe stap in betaalbare 4K projectie gezet. We geven een unieke kans om beide toestellen in een zeer uitgebreide sessie onder de loupe te nemen, wil u erbij zijn? Schrijf je dan nu in want de plaatsen zijn beperkt. Plaats van het gebeuren, Bijkhoevelaan 3 Wijnegem Op 19 November, starten we rond 10h00 en gaan door tot iedereen verzadigd is
1f609.png
een klein hapje en drankje is voorzien. Met vriendelijke groeten Het Cinedream team. https://www.eventbrite.com/e/shoot-out-sony-jvc-projectors-tickets-39496284450
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
We gaan ook wat dieper in op het hele calibratie gebeuren en de valkuilen die er aan verbonden zijn, zeker in HDR.
Er zijn nog plaatsjes vrij dus niet te lang wachten om je plaatsje te reserveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Dan kom ik ook.
1f609.png


Voila ticket is binnen.
Voorzie maar een bakje bier.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Bwa,die hollanders kunnen niet tegen bier dus.....een baksken duvel zal wel voldoende zijn dan.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ongetwijfeld weer enorm interessant, maar ik ga passen. Vorige keer dat ik geweest ben, heeft me dat veel geld gekost
1f61c.png


Bovendien was ik na de hch opgelucht dat de tw9300 in mijn ogen weinig verschilt me de huidige generatie Sony en Jvc. Ik wil die gedachte niet in gevaar brengen
1f44d.png


Alleszins weer een geweldig initiatief!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Zeer informatieve en fijne dag gehad .
Leuke mensen ontmoet en fijne gesprekken gehad.
Iedereen kon en mocht zijn mening geven en er werd naar geluisterd .

Nu mijn persoonlijke indruk :
Sony heeft een mooie stap voorwaarts gemaakt en jvc is een beetje blijven hangen .
Zoals eerder al bevestigd is het verschil tussen e-shift en native 4 K heel klein te noemen .
Beidde projectors geven een zeer goed beeld en in een batcave is de sony zeker een aanrader ( zelfs met 1080p materiaal ) maar op gebied van uhd en hdr wint de jvc met ruime voorsprong .
Het beeld op de sony mist dan wat punch en is ietsiepietsie te donker .

( over het al dan niet “harder” beeld van de jvc tegenover de Sony gaan we maar zwijgen. :p )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Waren dit de projectors in opstelling ?
De linkse was dan de Sony en rechts de JVC ?
Op deze foto lijkt het beeld van de JVC/rechtse toch een stukje echter, links is een beetje "fel" op de witttinten etc. Maar kan ook aan zo'n smartphone-foto liggen natuurlijk.

 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Dit was inderdaad de opstelling maar de Sony staat rechts en de jvc links.
De Sony staat volgens mij iets te rood afgesteld en de jvc lijkt het blauw iets teveel te staan.
1f609.png

Het beeld op de Sony is donkerder dan op de jvc met de klipping ongeveer op 400 voor beidde projectors.
De Sony dekt niet het volledige P3 color spectrum terwijl de jvc het daarop beter doet en dat maakt dat het beeld meer punch heeft.
1f609.png


(Maar daarom is het beeld ook niet “slecht “ te noemen op de Sony hoor.Hij staat zijn mannetje maar het kan gewoon beter.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
skoebiedoe zei:
Dit was inderdaad de opstelling maar de Sony staat rechts en de jvc links.
De Sony staat volgens mij iets te rood afgesteld en de jvc lijkt het blauw iets teveel te staan.
1f609.png

Het beeld op de Sony is donkerder dan op de jvc met de klipping ongeveer op 400 voor beidde projectors.
De Sony dekt niet het volledige P3 color spectrum terwijl de jvc het daarop beter doet en dat maakt dat het beeld meer punch heeft.
1f609.png


(Maar daarom is het beeld ook niet “slecht “ te noemen op de Sony hoor.Hij staat zijn mannetje maar het kan gewoon beter.
1f609.png
)
Zeker van ? Deze foto is volgens mij met licht & volk erbij en ik zie links toch wel duidelijk Sony staan en rechts JVC ??

 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
jvanhambelgium zei:
Zeker van ? Deze foto is volgens mij met licht & volk erbij en ik zie links toch wel duidelijk Sony staan en rechts JVC ??

De Sony's hebben hun aansluitingen langs de zijkant, dus dat zijn beide geen Sony's...
Het lijken wel 2 JVC's aan het design te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Als je inzoemt lijken het zelfs twee dezelfde toestellen te zijn ????.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Ok, even voor de duidelijkheid voor er weer een hoop misverstanden ontstaan jongens.

1)Er stonden 3 projectoren opgesteld, twee dezelfde JVC toestellen en de Sony, de stickers op de kastjes zijn nog van de Home Cinema happening en doen dus niets terzake.
2)We hebben met clipping en iris instellingen gespeeld tijdens het hele gebeuren, de foto's zijn dus totaal niet bedoeld om vergelijk tussen de 2 projectoren te maken omdat ik geen flauw idee heb op welk moment mijn collega ze genomen heeft. Het kan best zijn dat de iris en of clipping van één van beide toestellen op dat moment niet gelijk was omdat ik verschillende settings heb laten zien om aan te tonen wat er met het beeld gebeurde.

Ik wou ook nog aantonen dat er verschillen kunnen optreden in kleur door het gedrag van de Color decoder in verschillende toestellen, ook al zijn ze gecalibreerd. De tijd ontbrak ons om hier nog verder op in te gaan en dit aan te tonen door metingen.
Altijd gevaarlijk om conclusies te trekken als je niet weet wat er aan de hand was, de foto is een domme sfeerbeeld foto, geen vergelijking van instellingen of calibraties.

Ik geef het maar even mee
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: