• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Soundbar of Systeem?

Yasutoko

New Member
20 aug 2018
7
0
4
36
Hallo,

Ik ben wat in de war over wat ik juist best zou aankopen, een soundbar of een 2.1 of misschien 5.1 systeem.
De ene zegt, neem gewoon een soundbar, da s schoon compact en is meer dan voldoende, de andere zegt ga voor een opbouw systeem dat je op je eigen tempo kan uitbreiden, maar dan weet ik niet watvoor een budget ik dan nodig zou hebben..

Mijn budget nu zou zijn rond de 400 - 500 zijn.. maar als ik dan de prijzen al zie van bvb een receiver alleen weet ik niet of dit haalbaar zou zijn? ( kijkend naar het feit dat ik dan moest ik voor zo iets gaan wel zou uitbreiden naar de toekomst )
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Als je plaat hebt voor een 5.1 of 7.1 setup, dan zou ik voor deze optie kiezen en gewoon rustig beginnen uitbouwen.

Je kan bijvoorbeeld een receiver + 2 speakers aanschaffen om vervolgens, als het budget het toelaat, de overige luidsprekers aan te schaffen.

Als je geen plaats hebt en je hebt liever geen gedoe met kabels, dan is een goede soundbar ook een oplossing. Maar wat je ook doet, ga niet met logitech speakers beginnen voor je tv :p
 

Yasutoko

New Member
20 aug 2018
7
0
4
36
Hahaha nee nee ben er al van afgestapt van dat idee om die logitech aan te schaffen :p. Ik heb de ruimte om een 2.1 uit te breiden naar een 5.1 in de toekomst ( 7.1 mogelijks ??? ook maar dan zal de zoon al groter moeten zijn dan dat hij nu is :p ).

Ik ben al zo eens aan het snuisteren geweest tussen de verschillende mogelijkheden voor receiver en 2 speakers, maar ik ben redelijk snel de weg kwijt,.. ik heb geen benul van wat een goede receiver zou zijn, en goede speakers om deze dan later uit te breiden.. :(
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hahaha nee nee ben er al van afgestapt van dat idee om die logitech aan te schaffen :p. Ik heb de ruimte om een 2.1 uit te breiden naar een 5.1 in de toekomst ( 7.1 mogelijks ??? ook maar dan zal de zoon al groter moeten zijn dan dat hij nu is :p ).

Ik ben al zo eens aan het snuisteren geweest tussen de verschillende mogelijkheden voor receiver en 2 speakers, maar ik ben redelijk snel de weg kwijt,.. ik heb geen benul van wat een goede receiver zou zijn, en goede speakers om deze dan later uit te breiden.. :(

Eerst en en vooral wil je een receiver die 4K + HDR doorgeeft (indien je later een 4K tv neemt of al hebt). Deze informatie moet je op de website van de fabrikanten zoeken, want dit wordt niet altijd meegegven op de specificatie pagina's. En ja, receivers zijn relatief duur, maar ze zijn dan ook het hart van je systeem ;).

Voor receiver kan je eens kijken naar dit toestel:
https://tweakers.net/pricewatch/776833/denon-avr-x1400h.html

Dit geeft je de volgende opties:
  • 5x hdmi in(1x out)
  • 7.2 opstelling mogelijk(tot twee subwoofers)
  • HDMI 2.0b
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDR 10
  • Audyssey MultEQ XT
  • ...
Denon is een goed en betrouwbaar merk.

Voor luidsprekers is het moelijker om iets aan te raden omdat iedereen wel zo zijn eigen voorkeur heeft. De een houdt van een warm geluid, de ander heeft liever een scherp geluid. Het enige dat ik kan zeggen is: Ga naar een speciaalzaak, neem je eigen muziek/film(scenes) mee die je goed kent en vraag om je dit zou mogen uitesten.

Er zijn hier nog wel enkele andere mensen die net iéts meer van audio kennen dan ik zelf :)
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik heb hier nog een oude receiver staan die je mag komen ophalen ....een yamaha rx -475 zo goed als nieuw...
 

Yasutoko

New Member
20 aug 2018
7
0
4
36
Heb je net een berichtje gezonden Krikri :)

Thoh qua geluid, ik hou wel van een diep warm geluid, vooral tijdens bvb actie films, dat je het geluid toch wat voelt, om het zo te zeggen :)
Voor scherpe geluiden ben k niet zo, doet vlug zeer aan mn oren.. :D ( als dat is wat je bedoeld )
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Ik heb je zone een berichtje teruggestuurd. Als je eerder van iets warme klanken houd zou yamaha de betere keuze zijn....