• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Speaker opstelling voor de slaapkamer

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Ik wil mijn Creative T12 Wireless speakertjes op de slaapkamer vervangen door iets degelijker maar niet te duur.
Bluetooth heb ik niet (meer) nodig, ik gebruik Roon om muziek te spelen.

Probleem is dat de wand voor het bed alleen toelaat om de speakers op een TV kastje te zetten.
De ruimte tussen de kleerkasten is maar 72 cm breed en en kasten komen tot op 2 - 3 cm van het plafond.
Ik ben ook geen fan van speakers in het plafond, en deze oplossing zou ook veel duurder en ingrijpender zijn.

Ik zou op het TV kastje bookshelf speakers kunnen zetten maar dan staan die maar een goeie 40 cm uit elkaar.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan Dali Oberon 1 speakers.

Vandaar mijn idee om eventueel boven het bed Dali Oberon On Wall speakers te hangen.
Die komen dan op een hoogte van 1m64 en ik kan ze ver genoeg uit elkaar hangen.

In beide scenario's kan ik eventueel een kleine sub toevoegen, bijvoorbeeld een SVS SB-1000.

Wat denken jullie?
Beter frontaal opstellen en dicht tegen elkaar, of verder uit elkaar maar dan speakers boven je hoofd ...
De speakers worden vooral voor muziek gebruikt en 's morgens als wekkerradio.

p.png
 

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Aan opbouw op de kastdeuren heb ik gedacht. Is technisch wel mogelijk maar niet de ideale oplossing in mijn ogen.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Kan je niet beter een Sonos Beam kopen? Deze is compatibel met Roon en bevat een wekker functie.
 

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Sonos is wel compatibel maar heeft niet alle functionaliteit van Roon (RAAT). Ik gebruik een RPi met een Allo Boss DAC.
 

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Denk plots aan de Dali Fazon Sat speakers die in opbouw aan het plafond kunnen bevestigd worden zoals op de foto hieronder.
Ik ga eens kijken waar die kunnen hangen zonder de kastdeuren te hinderen. Dan komen ze tot op een hoogte van 214 cm. Daar ga ik met mijn hoofd niet tegen lopen. :)
Ik heb 2 Sat's in de living in gebruik als rear speakers. Die heb ik een tijdje getest in de logeerkamer en die doen het verbazend goed voor zo'n kleine dingen.

15235091085_abbc11e1e4_b.jpg