• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Marantz sr6000 hdmi probleem

De Jean

New Member
5 mei 2019
4
0
4
56
Onze Marantz heeft kuren. Als we de tv aanzetten dan komt er geluid maar geen beeld. Na enkele minuten is er beeld maar valt meteen weer weg en dat gaat zo weer minuten door. Je denkt dat hij er door is en plots beeld weer weg. Na een tijdje - ongeveer 10 minuten - blijft het beeld wel.

Andere hdmi kabels getest, andere hdmi poorten op de tv getest, reset van de Marantz... allemaal geen oplossing.

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn en wat er kan aan gedaan worden?

Alvast bedankt voor het lezen.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dit lijkt mij een klassiek hdmi board probleem, zeker omdat het na 10 minuten wel werkt. Het toestel warmt op waardoor de soldeer punten nét genoeg contacten maken om hun werk te doen. Bij onkyo is dit een zeer gekend probleem geweest en kan jammer genoeg bij elk merk voorkomen. Kan het toestel zijn warmte goed kwijt?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: De Jean

De Jean

New Member
5 mei 2019
4
0
4
56
Bedankt voor uw reactie.

Ik heb de receiver volledig uitgeblazen maar bracht niets op.
Sinds gisteren is het feitelijk afgelopen....beeld op TV was volledig groen.

Ik zou hem willen binnen doen voor reparatie maar misschien is het sop de kool niet waard?
 

De Jean

New Member
5 mei 2019
4
0
4
56
Daar valt inderdaad voor te vrezen. Als je kijkt naar de 2dehands prijzen van dergelijke toestellen, weet je ook waarom.
Er is toch 1 lichtpuntje... tijd voor wat nieuws! ;)
Haha dat wel ja, is de Marantz sr5013 of de sr6013 vergelijkbaar met m'n oud bakkie ?
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik zou het niet kunnen zeggen, Ik ben geen Marantz dealer. Maar zoals steeds is elk nieuw model "zoveel beter" dan zijn voorganger. Hoe goed moet de 6013 dan wel niet zijn?! :D

In alle gekheid... mij ligt de Marantz sound niet zo. Niet 'direct' genoeg naar mijn smaak, vooral met HT valt me dat op.
En op vlak van room EQ verkies ik dirac, boven ... niets anders eigenlijk. ADSY op Marantz en Denon heeft me nooit kunnen bekoren. Dus ik gebruikte het in de praktijk nooit.
Maar een receiver met dirac kost je vanaf €1500 adviesprijs. Dus dat is hoger dan de genoemde Marantz modellen.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: De Jean

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
als je tevreden was over beeld en geluid van je oude markante zou ik niet twijfelen. Voordeel van de nieuwer modellen is dat ze vaak meer HDMI poorten bieden, 4K volwaardig ondersteunen, en uigebrijd gamma aan streaming diensten bieden. Wat allemaal best toch aardig is meegenomen.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Mja. Er zijn mensen die al 40 jaar VW Golf rijden en daar dolgelukkig van worden. En zolang de Golf met de evolutie op de automarkt meegaat, kan ik daar enigszins inkomen. Maar als je actieve veiligheid belangrijk vindt bijvoorbeeld, dan was ik al op Volvo overgestapt.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Das een oud verhaal, ondertussen hebben de meeste outomerkerken actieve veiligheid, en Volvo is nu opgekocht door de Chinezen :)...vandaag zetten we in op elektrisch en autonoom rijden..
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Welke heb je eigenlijk, want de sr6000 is van 1980, ik denk niet dat er toen al hdmi was? :)