• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

stax hoofdtelefoonversterker aansluiten op yamaha cx-a5100 surroundvoorversterker en kunnen genieten

24 mrt 2016
38
0
9
hallo,

op welke manier moet ik een stax electrostatische koptelefoonversterker aansluiten op een yamaha cx-a5100 surround voorversterker om te kunnen genieten van dts headphone:x ? hoe moet ik een dbx-snr 1 ruisonderdrukker aansluiten op een yamaha cx-a5100 surround voorversterker om ruisonderdrukking te hebben in alle surroundkanalen?

mvg,

frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Frans,

Welkom!


/ Ik denk dat je de STAX niet speciaal moet aansluiten, je moet even in de Yamaha handleiding kijken welke "uitgangspoort" geschikt is ? Is die stax-versterker eentje met RCA of XLR stekkers ofzo ? Je kan die achteraan aan de Yamaha wel ergens kwijt want die is voorzien van behoorlijk wat inputs & outputs. Verder zal je moeten configueren natuurlijk op de unit. Wat ga je luisteren ? Streaming audio ? Vanaf een USB stick muziekjes ofzo ? Wat je "dts headphone:x" betreft is het iets complexer, het lijkt namelijk iets apart dat dikwijls in de HOOFDTELEFOON-kant/processor in ingewerkt. Op de Yamaha zit iets anders dat hun eigen design is, namelijk "Silent Cinema" . Als je een hoofdtelefoon in de "headphones" prikt kan je daar gebruikt van maken. Voor zover ik weet is er geen ondersteuning voor DTS Headphones:X op dez Yamaha. Omdat hij DTS:X doet wil niet zeggen dat die automatisch ook DST Headphones:X is...


/ Wat de DBX-SNR1 betreft : vergeet het, dit gaat niet werken denk ik. Los van het feit dat je dit toestel mischien beter een laatste rustplaatst geeft in het museum heeft dat ding slechts een input & output voor 2-channel. Vergeet dus alles wat surroundkanalen betreft. Wat wil je bereiken ? Welke BRON wens je met dit analoge apparaat te filteren op ruis ? Elke moderne receiver doet dit in het digitale domein 10x beter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
24 mrt 2016
38
0
9
hallo, mijn bedoeling met de dbx ruisonderdrukker is om de ruis van vinylplaten, cd's met oude ruisende muziekopnames en ook dvd's en blu-rays van oude ruisende films te onderdrukken.

mvg,

frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
En heb je eigenlijk een EINDversterker ? Want die Yamaha is een processor, geen versterker. Of heb je enkel een hoofdtelefoon die je gebruikt ?

Mischien dan de PRE-out van je Yamaha (=analoog signaal) naar je DBX-SNR1 brengen en de output (na filtering) dan naar de STAX-versterker input ? Dan kan je platenspeler,cd,bluray,dvd gewoon op de Yamaha hangen en dan gaat die (stereo output) -> DBX-SNR1 -> STAX -> hoofdtelefoon.

Rare setup hoor
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
24 mrt 2016
38
0
9
hallo,

ik heb eindversterkers hoor. verandert dit iets aan de situatie ?

mvg,

frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
frans callebaut zei:
hallo,

ik heb eindversterkers hoor. verandert dit iets aan de situatie ?

mvg,

frans callebaut
Wel koppel dan alles aan zoals ik aangaf ? Vanaf die Yamaha lopen dan de verschillende pre-outs naar de eindversterkers voor de verschillende kanalen. Die analoge ruisondrukker schakel je dan tussen vb PRE-OUTS van Front-L en Front-R zodat je bij STEREO luisteren kunt "genieten" van je luisterondrukkung ? De overige kanalen zijn toch niet te filteren, die DBX is een 2-kanaals ding. Zaken als platenspeler,DVD/Bluray-speler gewoon koppelen op de Yamaha

De STAX dan ergens voorzien van een signaal uit de "headphones" plug op de Yamaha ? Kan je gelijk de pseudo surround eens testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
24 mrt 2016
38
0
9
hallo,

je zegt van de stax koptelefoonversterker(die ik nodig heb om mijn stax electrostaat van signaal te voorzien) aan te sluiten op de headphones aansluiting van de yamaha. dit zal echter niet gaan omdat de yamaha koptelefoonaansluiting jack is en de stax voorversterker aansluitingen cinch.verder reeds bedankt voor alle goeie raad.

mvg, frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
frans callebaut zei:
hallo,

je zegt van de stax koptelefoonversterker(die ik nodig heb om mijn stax electrostaat van signaal te voorzien) aan te sluiten op de headphones aansluiting van de yamaha. dit zal echter niet gaan omdat de yamaha koptelefoonaansluiting jack is en de stax voorversterker aansluitingen cinch.verder reeds bedankt voor alle goeie raad.

mvg, frans callebaut
Frans, Als die STAX een ongebalanceerde (cinch / RCA) ingang heeft kan je dit gewoon met "verloopkabeltje" regelen hoor. Dus van "jack" naar cinch is niets speciaals hoor. Elke zaak heeft dat wel.
 
Laatst bewerkt door een moderator: