• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Storing door powerline adapters

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dag allemaal,

Zoals jullie wel weten heb ik onlangs een nieuwe receiver,Denon X1300W aangeschaft en ben ik door mijn beperkte kabel situatie powerline adapters te gebruiken voor mijn netwerk op de HT kamer te krijgen. Dit werkt allemaal heel mooi, maar enige tijd geleden was ik een film aan het kijken en hoorde ik een licht getik in de kamer, precies alsof er een klok ophing(wat niet het geval is). Na enige tijd zoeken achterhaald dat dit geluid door powerlines veroorzaakt wordt, als ik hem uitrekt verdwijnt het geluid volledig. Naast het getik is er ook een soort van 'ruis' te horen in de achtergrond, het lijkt vooral op dit:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=Bpwml4ROUsc</woltlab-metacode>

Soms is het niet storend, de andere keer valt het weer meer op...

De powerlines verwijderen is géén oplossing, maar ik vroeg mij wel af of zo een speciale verdeelstekker met HF-interferentiefilter (EMI/RFI) zou helpen in dit geval? En indien zo, zou dit invloed kunnen hebben op het geluid? De een zegt van wel, de ander weer van niet...
1f914.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Kunt eens proberen uw Denon in te steken op een lange verlengkabel en deze dan op te rollen - werkt soms om dit soort ruis uit te filteren.. ik had ook noise op een van mijn subwoofers van een device en hiermee was dat verholpen. Geen idee of het ook in dit geval gaat helpen, maar it's worth a try denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
powerline, altijd klodden..
andere stroomkring proberen? powerblok met noise filtering...genre monster stage 1/2 filtering?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ToothLess zei:
andere stroomkring proberen? powerblok met noise filtering...genre monster stage 1/2 filtering?
Die powerblok die ik voorstel, die filtert toch ook, of is dat iets anders?
 
Laatst bewerkt door een moderator: