• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Te geef - luidsprekerkasten voor mini statements + center

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Mocht er iemand interesse hebben: ik heb hier 2 kasten over om zelf een "mini" statement en statement center te bouwen.
Het zijn zeer solide constructies die afgewerkt zijn met een soort folie.

image_1.jpg


image_2.jpg


Linkje naar het ontwerp: http://speakerdesignworks.com/MiniStatements.html
http://speakerdesignworks.com/Statements_Center_Channel.html

De kasten mag je volledig gratis komen ophalen. Ik kan je ook al op weg zetten met terminals, (2) rs180 woofers, baspoort, etc... (in overleg)

Regio Tienen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Misschien kan A Brand New Box er wel iets mee aanvangen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Ik heb ook wel interesse in die kasten! (en center) Het is enkel wat ver rijden van Brugge
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
misschien kan nielvm zijn kasten 1) gratis weggeven én 2) op de schoot komen brengen?
1f922.png
 
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
ToothLess zei:
misschien kan nielvm zijn kasten 1) gratis weggeven én 2) op de schoot komen brengen?
1f922.png
 
1f44d.png
Bedankt voor de waardevolle input, Toothless. Student zijnde, zonder eigen wagen, zijn zulke ritjes niet evident.

Maar misschien dat ik volgend weekend de wagen kan gebruiken, indien deze nog niet weg zijn? @nielvm? Zou super zijn om hier dan driver in te bouwen en de huidige 5.1 uit te breiden naar 7.1
1f44d.png
Ik ben thuis namelijk ook nog een subwoofer aan het bouwen: een beetje een clone van de PC-2000, maar dan met een PC12-NSD driver die ik heb kunnen aankopen bij lsound (toen het nog lsound was). Dus ergens in de nabije toekomst naar 5.2 (of 7.2?
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
A brand new box was wat mij betreft de eerste, maar als die aangeeft dat hij iemand anders voorrang verleent...

Welke speakers heb je momenteel? Ik begrijp niet goed wat je plannen zijn
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
nielvm zei:
A brand new box was wat mij betreft de eerste, maar als die aangeeft dat hij iemand anders voorrang verleent...

Welke speakers heb je momenteel? Ik begrijp niet goed wat je plannen zijn
1f61b.png
dit is momenteel mijn opstelling:
center: KEF R200c
fronts L/R: KEF R300
surrounds: KEF R100
sub: PC2000

Eventueel met die kastjes van jou kan ik uitbreiden naar 7.1. Of zal dit teveel storen qua klankkleur?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Dat lijkt mij toch wel wat vloeken. De center zou je dan vervangen door de mijne?

Ik heb als surrounds kleine speakers gebouwd met een enkele tangband fullrange speaker (dezelfde als in de statements). De audyssey trekt deze speakers wat recht, klinkt wat mij betreft prima voor weinig geld. Uitbreiding naar atmos/auro3d in de toekomst is zo ook erg gemakkelijk
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Die kef's zijn toch ook niet de minste... wat verwacht je van de statements?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
nielvm zei:
Die kef's zijn toch ook niet de minste... wat verwacht je van de statements?
Beetje afhankelijk van welke drivers ik er kan in steken. Daar zou ik dan eens wat opzoekwerk over moeten doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
nielvm zei:
Dat lijkt mij toch wel wat vloeken. De center zou je dan vervangen door de mijne?

Ik heb als surrounds kleine speakers gebouwd met een enkele tangband fullrange speaker (dezelfde als in de statements). De audyssey trekt deze speakers wat recht, klinkt wat mij betreft prima voor weinig geld. Uitbreiding naar atmos/auro3d in de toekomst is zo ook erg gemakkelijk
263a.png
Denk je dat die niet netjes zullen samen spelen? Hangt dat er niet van af welke drivers er in komen? Nee, mijn center blijft uiteraard
263a.png
Maar misschien dat ik ook iets kan aanvangen met die centerkast. Eventueel iets bouwen voor in mijn broer zijn huis, waar hij in nabije toekomst intrekt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik denk niet dat je iets anders kan doen met de kasten dan de mini statements/center bouwen. Het volume, topologie, cutouts,...zijn toch wel zeer specifiek... Bovendien is de midwoofer achteraan open gebleven, dat is zeer uitzonderlijk.

Begrijp mij niet verkeerd, je mag de kisten gerust hebben (ahja er staat te geef
1f61b.png
), maar ik heb mijn twijfels of jij er echt iets mee gaat zijn...
1f914.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
bullitt zei:
Bedankt voor de waardevolle input, Toothless. Student zijnde, zonder eigen wagen, zijn zulke ritjes niet evident.
Och, studenten hebben misschien wel goeie vrienden/kennis/familie ofzo, in het bezit van... een of ander vervoermiddel?
1f609.png

Don't get me wrong, als ik dat soort reacties lees denk ik "allez - wat is er nu 'ver' in dit kleine landje"... en het is een tendens van iets weg te geven en dat men het liefst zelf dan nog moet afdroppen ter plaatse (zelf al meermaals meegemaakt, vandaar - ik gooi het dan nog liever op de container
263a.png
)
'k zal uw post verkeerd geïnterpreerd hebben
1f609.png

Enfin: toch succes gewenst met uw speakerbouw!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
nielvm zei:
Ik denk niet dat je iets anders kan doen met de kasten dan de mini statements/center bouwen. Het volume, topologie, cutouts,...zijn toch wel zeer specifiek... Bovendien is de midwoofer achteraan open gebleven, dat is zeer uitzonderlijk.

Begrijp mij niet verkeerd, je mag de kisten gerust hebben (ahja er staat te geef
1f61b.png
), maar ik heb mijn twijfels of jij er echt iets mee gaat zijn...
1f914.png
Aha, oké inderdaad! In dat geval heb je gelijk
263a.png
Door de specificiteit van de speakerkeuze is er misschien iemand die ze beter kan plaatsen dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Prima, nog steeds beschikbaar dus...
 
Laatst bewerkt door een moderator: