• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Teken / ontwerpprogramma HT ruimte

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
De beslissing is voor mij gemaakt. Ik ga op termijn ook een dedicated maken op zolder. De ruimte moet een combinatie worden van Home cinema en mijn discobar moet er ook gaan staan. Nu, dit is sowieso niet voor de eerste jaren maar wil al wel beginnen met de planning en uitkijken naar de mogelijkheden. Ik zou dus graag de ruimte willen op schema hebben en eens bekijken wat mogelijk is naar inrichting toe. Het dak moet eerst nog vervangen worden. Zijn hier nog wat voor aan het bijsparen. Ik ga sowieso een eigen topic openen op termijn. Welk tekenprogramma gebruik ik best en is niet TE moeilijk in gebruik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nice Dan toch
1f609.png
Het makkelijkste is gewoon sketchup En gratis! Vermits de lange tijd te gaan nog kun je nog genoeg oefenen

Sketchup dus
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Inderdaad google sketchup.

Na een paar uurtjes prutsen kan je wel je plan trekken er mee, zijn veel tutorials te vinden ook.

Een tip die ik kan geven is om alle aparte onderdelen die je maakt te 'groupen', ik deed het de eerste keer niet en dan heb je na een tijdje echt miserie om nog dingen aan te passen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Vooral belangrijk is de push/pull functie, ipv alles te gaan tekenen kun je zo direct vormen uithalen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Youtube is your friend.....for training videos
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Skank zei:
Vooral belangrijk is de push/pull functie, ipv alles te gaan tekenen kun je zo direct vormen uithalen
1f609.png
Ja dat wel, maar als je bv muren gaat tekenen en dan een meubel er uit trekt en je wil later je muur nog aanpassen heb je miserie

Daarom best eerst gans je kamer grouperen en dan er uit gaan pullen en doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ale hoor het al, zal sowieso paar keer opnieuw mogen beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ge verwacht toch niet dat alles in 1 keer zal lukken
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Als je groupt moet je niet helemaal opnieuw beginnen haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nee, weet wel dat dat wa gaat duren. Maakt niet uit, heb tijd genoeg. Daarom dat ik nu al met alles begin, kan ik het op mijn gemak aanleren. De Youtube lessen doen al veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator: