• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik begin langzaam aan te denken aan mijn netwerk apparatuur voor de nieuwbouw.

Als ik alles optel heb ik ongeveer 15tal netwerk kabels die toekomen op mijn centraal punt. Deels daarvan ga ik zeker PoE nodig hebben voor AP’s, deurbel en mss wel een mini switch.

Om het eenvoudig te maken had ik gedacht aan een dream wall. Daarmee heb ik voldoende aansluitingen en moet ik ook maar 1 apparaat daar zetten ipv 2 of meer. In totale kostprijs zal bv een dream machine + 24 poort switch al bijna evenveel kosten… Goed idee?
Ik zit in de dezelfde situatie. Maar niet alle kabels zijn in gebruik, dus ik heb me goedkoop (140euro) een 16 poort lite switch gekocht. Die heeft genoeg vermogen voor mijn 3 AP's.
Ik heb een kabel naar de deurbel, maar de meeste bellen zijn met wifi. Ik heb een kabel naar mijn omvormer, maar die hangt nu al een jaar probleemloos op Wifi dus ik laat het zo. Naar mijn TV lopen ook 2 kabels, maar mijn TV is 100mbps op kabel en sneller op wifi. Dus TV zit ook op de wifi en nog geen problemen mee gehad. ShieldTV is wel 1000mbps met kabel, dus die zit in.

Ik denk dat ik mijn 16 poort switch en een Dream router (voorlopig nog USG) wel ffkes voor kan. Dat komt me een stuk goedkoper uit dan die Dreamwall en als er iets kapot gaat, is het ook minder kostelijk om dat te vervangen dan een hele Dreamwall.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik ga allicht mijn DM pro laten overnemen met het huis. Gemakkelijker voor hun want anders moeten ze alle Hue verlichting, google protect, thermostaat, deurbel, … opnieuw toevoegen op een nieuw netwerk. Gezien de +50 Hue lichten zal dat wel even duren…

Dus ik ga bijna alles nieuw moeten kopen.

Ik heb enkel een netwerk kabel voor mijn deurbel. Dus ik zou graag PoE bel hebben. Niet met batterijen want telkens dat opladen is vervelend.

Buiten komen (ooit) nog 2 poe camera’s. Binnen allicht nog 1 of 2 AP’s afhankelijk van bereik en ook nog 1tje buiten onder mijn overkapping. Alle kabels zijn daarvoor voorzien.

Ik ben geen zware gamer, heb wel een xbox. Ik gebruik wel redelijk veel data voor streaming. Snap uiteraard wel het punt van DM pro of SE te kopen in combi met switch. Maar volgens mij zal het prijs verschil minimaal zijn. Behalve als die wall stuk gaat…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Volgens sommige specs zie ik ook dat de dream wall ook een Zigbee router heeft. Uiteraard heel interessant als die compatibel is met oa Hue…
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik ga allicht mijn DM pro laten overnemen met het huis. Gemakkelijker voor hun want anders moeten ze alle Hue verlichting, google protect, thermostaat, deurbel, … opnieuw toevoegen op een nieuw netwerk. Gezien de +50 Hue lichten zal dat wel even duren…

Dus ik ga bijna alles nieuw moeten kopen.

Ik heb enkel een netwerk kabel voor mijn deurbel. Dus ik zou graag PoE bel hebben. Niet met batterijen want telkens dat opladen is vervelend.

Buiten komen (ooit) nog 2 poe camera’s. Binnen allicht nog 1 of 2 AP’s afhankelijk van bereik en ook nog 1tje buiten onder mijn overkapping. Alle kabels zijn daarvoor voorzien.

Ik ben geen zware gamer, heb wel een xbox. Ik gebruik wel redelijk veel data voor streaming. Snap uiteraard wel het punt van DM pro of SE te kopen in combi met switch. Maar volgens mij zal het prijs verschil minimaal zijn. Behalve als die wall stuk gaat…
Hue is niet gekoppeld met wifi, maar met uw Hue bridge. Zolang die blijft staan, blijft alles werken.

Ik denk dat ik zo’n UniFi deurbel ga nemen, maar eerst moet ik een dream router hebben voor unifi protect.
De draadloze deurbellen zijn wel op stroom, maar zonder internet over de kabel. Mijn dekking is hier goed, dus het overwegen waard want anders is het 200 VS 500euro als ik POE wil… En mijn klassieke gong blijft werken met de goedkopere bel.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Niemand een “slimme” videofoon of is dat uit de mode?

Wij hebben deze:


Voordeel is dat je meteen ook je poort kan laten opengaan…
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Niet uit de mode krikri krikri maar ik heb geen stroom voorzien naar mijn voordeur. Enkel netwerkkabel. Eigenlijk dom, want die extra kabel zal nu niet de kost zijn. Poort zal er allicht niet direct komen en als ze komt zal die pas achter de voordeur komen want die is nl aan de zijkant. Wat kost dit? Want lijkt mij minstens even duur dan een PoE bel + chime.

Goed punt ivm de Hue bridge broodro0ster broodro0ster . Maar de rest moet uiteraard wel opnieuw toegevoegd worden. Beetje afwachten wat de koper zegt.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Wij hebben er destijds ong. 1000 euro voor betaald inclusief plaatsing.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je kan de UTP toch ook gebruiken om de bel te voeden (16V).