• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Unraid Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Sleep werkt bij mij. Maar dan is mijn server niet bereikbaar via mijn Shield. Via Kodi kan je wel pingen voor wol te doen. Dit geactiveerd maar krijg mac error. Dus moet ergens mac adres toevoegen van mijn server voor dit te doen werken.

Verder vallen ook mijn fans niet uit als hij in sleep gaat. Dus dat ga ik nog ergens moeten activeren op mijn unraid. Mijn fans blijven trouwens draaien op 1100 toeren. Dus mijn instellingen daar zijn ook niet goed want die noctua fans kunnen draaien tussen de 100 en 1500 toeren. Ik heb er 3...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Fans aangesloten op mobo of op de case? Mijn fans zijn aangesloten op mobo en gaan netjes uit. Mac adres van je unRAID kan je zien onder Settings -> Network Settings.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Mijn fans zijn aangesloten via een 4 pin op het mobo. Ik heb ook een ventilator besturing gehangen.


De bediening zit buiten mijn case en daarmee kan ik mijn fans harder zetten indien gewenst. Maar in principe moet het ook automatisch gaan maar dit is dus niet het geval. De fans blijven draaien op 1100. Zelfs ook in slaap. Ik heb wel verschillende aansluitingen voor 4 pins fans op mijn mobo. Misschien dat ik het nu heb aangesloten op die waarbij het aan een vast snelheid draait. Door die besturing moet ik maar 1 connector gebruiken want ik kan tot 3 fans aansluiting op die fanbesturing.

Ga eens moeten duiken in mijn handleiding van het mobo/fan controller.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
In mijn BIOS kan ik per fan controleren hoe snel ze draaien rekening houdend met de temperatuur. Vermoed dat dit op je mobo ook wel zo is.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Is dat niet bizar dat een SSD warm wordt? Dat heeft toch niet zoveel bewegende delen ivm een normale HD?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
In mijn BIOS kan ik per fan controleren hoe snel ze draaien rekening houdend met de temperatuur. Vermoed dat dit op je mobo ook wel zo is.

Bij mij dus niet... Niets te vinden in mijn BIOS of na een Google search. Enige optie is dus een soort controller. Maar die heb ik nu ook al en het is bizar dat ik ze niet trager kan doen draaien. Via software tools heb ik ook nog geen succes gehad.

Ik heb al Dynamix System Autofan en IPMI Tools geprobeerd.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Is dat niet bizar dat een SSD warm wordt? Dat heeft toch niet zoveel bewegende delen ivm een normale HD?

Blijkbaar niet abnormaal

Ik zal de warnings verhogen naar 50?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Dynamix System Autofan werkt niet bij mij, krijg de fans niet te zien. Welke mobo heb jij precies Sphinx? Zo oud is dat mobo toch niet?

Skank Skank , bedankt voor de ontvangst vandaag 👍, helaas niet zo gek véél kunnen doen door de HA problemen, heel bizar dat we die fouten uit de log niet konden oplossen. Trouwens mijn SSD temp zit meestal op 30°, maar ik gebruik ook iets minder die cache, mnt points voor docker verwijzen bij mij naar /mnt/user ipv /mnt/cache. Geen idee of je die zomaar zonder gevolgen kan veranderen in de container settings, dat zou je eens moeten navragen op het unRAID forum.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb een Supermicro X11SSH moederbord. Als ik detect doe bij Dynamix kan hij ook geen fans vinden.. Eigenlijk bizar want Noctua fans zijn toch heel bekende en vooral ook goeie fans volgens alle testen. Dat is de reden dat ik die heb gekocht...

Mijn SSD wordt ook niet echt warm.. 27 graden nu. Maar een M2 SSD is natuurlijk een ander principe. Ik maak ook amper gebruik van dockers. Voornamelijk voor cache...
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Fan detectie is afhankelijk van je mobo en niet van het merk fan. Denk dat de recentere mobo‘s niet gedetecteerd worden door die plug-in.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dynamix System Autofan werkt niet bij mij, krijg de fans niet te zien. Welke mobo heb jij precies Sphinx? Zo oud is dat mobo toch niet?

Skank Skank , bedankt voor de ontvangst vandaag 👍, helaas niet zo gek véél kunnen doen door de HA problemen, heel bizar dat we die fouten uit de log niet konden oplossen. Trouwens mijn SSD temp zit meestal op 30°, maar ik gebruik ook iets minder die cache, mnt points voor docker verwijzen bij mij naar /mnt/user ipv /mnt/cache. Geen idee of je die zomaar zonder gevolgen kan veranderen in de container settings, dat zou je eens moeten navragen op het unRAID forum.

Graag gedaan
Ondertussen ook sleep eens aangezet, en dan geprobeerd mits android app, die terug wakker te krijgen maar helaas
hij schiet niet terug aan
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Eigenlijk simpel.

Zoek het MAC adres op van je unRAID (Settings -> Network Settings) en in de WOL app op je telefoon voer je als IP adres het broadcast in van de LAN waarop je unRAID zit, dus xx.xx.xx.255. Als het IP adres van je unRAID bv. 192.168.1.170 is dan gebruik je IP adres 192.168.1.255.
Verder heb je dat opgezocht MAC adres nodig (zodat alleen tijdens broadcast je unRAID reageert op die WOL) en daar zet je Broadcast in die app ook aan.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Eigenlijk simpel.

Zoek het MAC adres op van je unRAID (Settings -> Network Settings) en in de WOL app op je telefoon voer je als IP adres het broadcast in van de LAN waarop je unRAID zit, dus xx.xx.xx.255. Als het IP adres van je unRAID bv. 192.168.1.170 is dan gebruik je IP adres 192.168.1.255.
Verder heb je dat opgezocht MAC adres nodig (zodat alleen tijdens broadcast je unRAID reageert op die WOL) en daar zet je Broadcast in die app ook aan.

Exactly hoe ik het gedaan heb
Maar helaas

hij zegt wel sent awaken
maar hij is niet awake

Misschien komt het door die addon kaart die ik gebruik?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
WOL moet ook actief zijn in uw BIOS. En op mijn Windows PC had ik daar zelfs een driver voor nodig, wat ik bizar vond, want het OS is niet geladen als hij uit staat.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hebben we samen gecontroleerd adhv dit unRAID wiki artikel. Maar zou kunnen dat er toch nog iets moet veranderd worden in het BIOS. Ik heb het niet moeten doen.

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hebben we samen gecontroleerd adhv dit unRAID wiki artikel. Maar zou kunnen dat er toch nog iets moet veranderd worden in het BIOS. Ik heb het niet moeten doen.


Volgens mij heb ik dit eerder wel al gedaan... en lukte het toen
ondertussen heb ik wel zo'n expansion card

vermoedelijk blokt die?