• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Van Dune naar HTPC met XBMC

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ondanks het feit dat ik nog steeds zeer tevreden ben van mijn Dune, ben ik toch meer en meer interesse gaan krijgen voor iets nieuws. De AppleTV heb ik gebruikt als testje maar is ondertussen alweer verkocht.


De reden hiervoor is vooral dat ik wat uitgekeken ben op Yadis (ook al wegens het uitblijven van updates) en de beperkingen van de Dune om bvb muziek af te spelen. Daarbovenop is het ook nog eens leuk dat ik met mijn iPad XBMC kan bedienen. Het is een leuke extra en het is vooral handig om muziek af te spelen. Nu moet ik met mijn Dune steeds de TV opzetten om door mijn mappen te gaan...   Musts: Films / tv series / muziek / foto
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Mag ik vanavond uitgebreid antwoorden?
263a.png


Ik zie tpch meer en meer mensen overstappen naar xbmc

En terecht.. Waarom niet.. Xbmc kan alles en meer dat een dune kan.

Je budget is ruim genoeg..

Zker dat je openelec wil? Indien ja , is ssd idd niet nodig...

Zie ook even mn htpc met openelec voor 100 euro, voldoet aan je verwachtingen.. Maar als het main machine wordt, zou ik net tikje zwaarder nemen... Intel nuc?

Openelec doet alles idd via stick

Handig is wel bv een mele f10 ab.

Dan heb je zowel een toetsenbord en ab in 1. Is klein en werkt ook via rf.


Perfect toch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Een antwoord vanavond of morgen is allemaal ok. Ben nu toch nog maar wat aan het informeren. Is dus niet heel dringend.   Volgens mij zijn er toch maar 2 opties? Windows met XBMC of Openelec. Mijn keuze was Openelec omdat ik geen zin heb om een Windows licentie (heb misschien ergens nog een XP licentie liggen van een oude pc) te kopen en omdat je dan ook weer een SSD uitspaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Of optie drie, OS X
1f609.png
  Tweedehands Mac Mini, welke vaak als mediaspeler worden ingezet, zijn natuurlijk niet zo goedkoop te vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zou eigenlijk absoluut geen os x kiezen maar soit.

Eerste optie bij mij is nog steeds windows.. Daar heb je ook de meeste addons voor.. Bepaalde vind je namelijk niet voor openelec, hoewel ik zelf zou moeten zoeken welke...

Maar het is wel zo..

Ze geven zelf ook aan dat windows het platform is van allemaal waarop xbmc draait...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
En best geen Windows XP, want de nieuwe versies van XBMC gaan geen Windows XP meer ondersteunen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Heb verschillende media players gehad maar zou niet meer terugkeren! Alleen 3D moetnog in XBMC opgelost raken zonder te moeten reencoden,voorlopig zal ik blijven bij TMT6 voor 3DBD iso!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Of optie drie, OS X
1f609.png
  Tweedehands Mac Mini, welke vaak als mediaspeler worden ingezet, zijn natuurlijk niet zo goedkoop te vinden.
Die was ik inderdaad vergeten. Maar, zoals je zelf al aangaf, niet echt goedkoop te noemen.   Ma bon, ik merk het hier al... Iedereen is tevreden van XBMC. Toch maar eens kijken om iets te gaan samenstellen dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Is dit iets?   Epsilon HTPC 1 - 56.57
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
<blockquote data-author="sam" data-cid="6891" data-time="1378902145">Is dit iets?



Epsilon HTPC 1 - 56.57
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Pc start je op door op de knop te duwen.. Zodra je in xbmc zit (binnen 20sec) kun je met die constellation werken..

Installatie zal je wel efkes met keyb moeten doen... Maar eens het klaar is, heb je het in principe niet meer nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik wou aanvankelijk Openelec maar aangezien ik twijfel een Blu Ray / DVD lezer in de HTPC wil steken, moet ik wel voor Windows gaan. 3D en games interesseren mij niet. Momenteel heb ik zo een all in one home cinema setje die dus ook Blu Ray en DVD's leest. Zoals gezegd, wil ik deze op termijn veranderen naar een degelijke receiver en 5.1 opstelling en dan heb ik op dat moment toch nog een Blu Ray / DVD lezer nodig.   Die Asrock a75hvs is geen optie voor mij. Het moederbord moet zowel HDMI als optische uitgang hebben, aangezien ik met die all in one cinema set en mijn HDMI switch nogal beperkt ben momenteel...   Die case is wel nog nice. Maar dan kan ik evengoed de Techsolo TC-2200 nemen bij Azerty. Lijkt mij dezelfde te zijn maar wel goedkoper.


Techsolo TC-2200 - 79.34
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Juist vandaar je mobo keuze..

Goh.. Heb je ec die dvd of bluray lezer ndoig? Indien ja -> windows enige optie en zal je niet veel goedkoper kunnen.

Indien nee -> openelec en dan kun je idd goedkoper
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Juist vandaar je mobo keuze..

Goh.. Heb je ec die dvd of bluray lezer ndoig? Indien ja -> windows enige optie en zal je niet veel goedkoper kunnen.

Indien nee -> openelec en dan kun je idd goedkoper
263a.png
Goh, momenteel heb ik die Blu Ray lezer eigenlijk niet nodig. Ik heb nog altijd mijn PS3 en Blu Ray speler in mijn all in one setje. Zou enkel op termijn zijn, als ik mijn all in one setje vervang door een degelijke receiver. Nu ja, de aanschaf van die degelijke receiver is ook niet voor meteen gepland. En nu ik er aan denk... Op termijn is het toch de bedoeling om een ht in de living en in een aparte ruimte te hebben. Dan heb ik sowieso een tweede mediaplayer nodig. Dan kan ik momenteel evengoed eentje kopen voor Openelec. Die hou ik dan later voor de woonkamer en dan een andere met Blu Ray lezer voor in de dedicated.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dan zou ik ook voor openelec kiezen zonder blurayspeler..

Zoals je zegtnje hebt je ps3 ook nog..

En daarna zet je deze in je woonkamer..

Zo heb ik het ook...

Openelec in woonkamer , en windows versie in dedicated..

En dan zet je je library op je unraid server...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Dan zou ik ook voor openelec kiezen zonder blurayspeler..

Zoals je zegtnje hebt je ps3 ook nog..

En daarna zet je deze in je woonkamer..

Zo heb ik het ook...

Openelec in woonkamer , en windows versie in dedicated..

En dan zet je je library op je unraid server...
Inderdaad. Het is toch de bedoeling om in de dedicated het meeste films kijken. In de woonkamer zou het toch eerder voor series zijn via Unraid. Voor HD Audio via Openelec moet je een Intel processor nemen he? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit met AMD niet mogelijk was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zou moeten kijken.. Te lang geleden. Ik draai in openelec alleszins intel.

Kijk ook es naar die zboxen


Een goeie zou bv zijn




[CASE/MOBO/CPU/GPU/PSU] ZBOX-ID80-U / Atom D2700 / Nvidia GT 520M / 65W ($216)

[RAM] KINGSTON ValueRAM 2GB (1x2GB) 204-pin DDR3 1066MHz CL7 1.5V ($20)

[SSD] ADATA Premier Pro SP600 32GB SATA-III 2.5" Read:360MB/s Write:130MB/s ($50)

TOTAL: $286


Pros?

* FULL 3D 1080P Ready!!

* Bitstreams DOLBY TRUE-HD & DTS-HD MASTER!!

* Built-in WiFi!!

* Built-in Bluetooth!!

* 1 x HDMI output!!

* 1 x SATA-II port!!

* 1 x Optical (S/PDIF) output!!

* 2 x USB 3.0 ports!!

* 2 x USB 2.0 ports!!

* 1 x Multi Card Reader slot!!


Cons?

* no SATA-III port!!




Goedkoper kan ook he..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Kom je dan met een Gigabyte Brix al niet een h
 
Laatst bewerkt door een moderator: