• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Verschil audio TV - muziek

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Beste allemaal,

als ik via mijn Denon AVR-X2300 internet radio luister of naar muziek via Spotify Connect staat het volume rond 23. Wanneer ik overschakel naar een apparaat dat verbonden is via HDMI (TV, PS4, etc.) dan ligt het volume opmerkelijk lager waardoor ik het volume op mijn Denon moet verhogen tot +/- 45. Op zich in die zin geen probleem. Maar als ik nadien TV uitzet en 's ochtends opsta en de radio aanzet, vlieg ik bijna uit mijn zetel van het hoge volume. Is er een manier om het verschil in volume kleiner te maken of op eenzelfde niveau te krijgen? Ik heb de Audissey audio setup gedaan bij het installeren van mijn toestel, maar vind niet direct andere opties terug om dit aan te passen. Alvast bedankt!

Groeten,
Stijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Staat het geluid van je digicorder op 100%? Ik zie dat het met alle HDMI devices is.

Je kan ook per kanaal aangepaste instellingen hebben: Audyssey aan of uit, dynamic volume on/off (dit boost het centre kanaal op lage volumes),... misschien staat zo iets anders ingesteld bij streaming diensten t.o.v uw HDMI kanalen.

Maar dit kan wel helpen Channel Level Adjust of je kan ervoor kiezen om standaard het geluid op 23 te zetten als de receiver aanspringt, maar kan niet direct terug vinden waar die optie zit verscholen in het menu en helpt ook niet bij switchen natuurlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Helaas hebben niet alle receivers de optie om het input-volume te corrigeren, helaas valt je Denon hier ook onder.
Als alternatief zou je dit eventueel kunnen oplossen door een Logitech Harmony 350 afstandsbieding aan €39, die volgens een activiteit je volume op de bron "radio" eerst mute om daarna te verlagen naar het gewenste niveau.

Een andere mogelijkheid zie ik anders niet zo onmiddellijk voor ogen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deroose

New Member
18 jan 2017
15
0
4
Bedankt voor jullie reacties! Ondertussen met veel zoeken een oplossing kunnen vinden. Bij ingangen kan je het bronniveau aanpassen naar minder/meer decibels om zo de verschillende geluidsniveau's wat op een gelijkaardig niveau te brengen. Dat heeft uiteindelijk alles kunnen oplossen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Deroose zei:
Bedankt voor jullie reacties! Ondertussen met veel zoeken een oplossing kunnen vinden. Bij ingangen kan je het bronniveau aanpassen naar minder/meer decibels om zo de verschillende geluidsniveau's wat op een gelijkaardig niveau te brengen. Dat heeft uiteindelijk alles kunnen oplossen.
Fijn dat je dan toch die mogelijkheid voor handen had
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: