• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Vertigo's Home Cinema Project & Vragen.

Dutch Vertigo

Member
11 jan 2020
14
3
6
32
Veel reacties, bedankt! Ik ga eens bekijken wat je allemaal gestuurd hebt.

Teufel heeft contact met me opgenomen. Ze sturen me een andere subwoofer. Ook zeggen ze dat ik de fronts eens op 100-120 Hz cross moet zetten. Morgen allemaal eens proberen.
Moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de service van Teufel!
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Veel reacties, bedankt! Ik ga eens bekijken wat je allemaal gestuurd hebt.

Teufel heeft contact met me opgenomen. Ze sturen me een andere subwoofer. Ook zeggen ze dat ik de fronts eens op 100-120 Hz cross moet zetten. Morgen allemaal eens proberen.
Moet zeggen dat ik wel erg tevreden ben over de service van Teufel!
Fronts of 100-120Hz crossover ?? Da's nogal hoog...Je gaat een "gat" krijg in de weergave daaronder denk ik. De overgang met de sub zal niet zo smooth zijn. Die UL40 MK3 als 3-weg heeft voor "mid" en "laag" 165mm drivers. 2*165mm voor laag + relfex.
Da's ni superveel veel conus-oppervlak, maar het is ook een reflex-systeem dus die kan wel wat lager zolang je maar voldoende stabiel vermogen kan aanleveren.

Afin, proberen en luisteren natuurlijk. Elke situatie is anders, maar dit soort fronts op zo'n hoge X-over zetten heb ik nog ni veel gehoord.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik denk dat er 2 redenen kunnen zijn om hoger te crossen:
1. om het toch beperkte vermogen van de Onkyo te ontlasten
2. om kamerinvloeden vanwege de poort tot een minimum te beperken.
Maar er zijn weinig subs in staat om deftig tot 80Hz te spelen... laat staan 120.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Ik hoor graaag wat ik beter anders had kunnen doen/kopen. Ik vind Home Cinema interessant en wil graag meer leren.
12 Weken bedenktijd op me huidige set, dus alles is nog mogelijk.

Advies is meer dan welkom!

bij deze een aantal artikels op het forum die je kunnen helpen....








 
  • Vind ik leuk
Reactions: broodro0ster

Dutch Vertigo

Member
11 jan 2020
14
3
6
32
Bedankt voor de reacties! 8-) 👍

Afgelopen week eens vaker goed gaan zitten voor de speakers en veel muziek en films gedraaid. Ik ben eigenlijk heel tevreden over de hele ervaring en hou denk ik gewoon mijn Teufels.
Ook de service van Teufel vind ik goed in combinatie met de 12 jaar gerantie voelt dat goed.

Ik heb een paar dagen 2 subwoofers aangesloten gehad en hier wat mee gespeeld, dit beviel wel. Denk daarom dat ik in de toekomst nog uitbreid met een 2e zwaardere subwoofer van Teufel of Klipsch.

Ik ben er nog altijd niet uit welke crossover nu het beste is.

AccuEQ Room Calibration zet de fronts en center op 40, surround op 60hz Atmos speakers op 120hz en LPD van LFE op 120hz.
De handleiding van de speakers is het volgende aanbevolen, Fronts 40hz Center 100hz. Surround 65hz.
Teufel zegt voor meer bas van de subwoofer, zet de fronts op 100-120hz.

Ik weet niet welke crossover instellingen nu het beste bevallen of zijn. Dit ben ik nog aan het uitzoeken.

Bedankt voor jullie hulp, als mijn home cinema/woonkamer af is zal ik wat fotos/updates posten.