• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik ben op zoek naar een videodeurbel.
Zit naar de nest deurbel en de ring 2 te kijken.
Het zou liefst met een google hub compatible moeten zijn.
Zijn beide dat?
Dan heb ik nog een probleem denk ik.
De kabel die voorzien is, is utp en geen voeding.
Zit ik dan vast?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dit is echt niet makkelijk !
Bovendien moeten er straks ook cameras komen, liefst PoE en compatible met google home, bestaan die?

Ofwel moet ik naar een dahua systeem kijken (deurbel en camera), maar is die compatible met google home?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik volg mee.. Ik wil het ooit zelf ook installeren. Maar het is momenteel nog geen prio.

Mijn huidige deurbel is via batterijen. Geen draad voorzien aan mijn voordeur :rolleyes:
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Netatmo he, maar die moest al lang uit zijn :(
Rest momenteel in mijn ogen enkel de nest en ring of compleet anders de dahua maar die heeft naar mijn mening geen google home ondersteuning.
Dan neig ik naar nest..
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Kzounbegot niet weten welk voordeel je hier mee hebt.
Als ik geen goesting heb en er wordt aan de deur gebeld ...doe, ik,gewoon de deur niet open ...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Nee, maar kan je het niet in de handleiding zien? Die zijn meestal wel op het internet te vinden in PDF vorm.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: krikri

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik bedoel niet PoE ondersteuning he, ik bedoel letterlijk stroom over die utp kabel zetten

Dat staat niet in dergelijke handleiding hoor.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Niemand die weet of je een nest of ring, via utp kan voeden?


Ik heb onlangs een ring2 gezet naast de gewone videocamera (omdat ik op zolder bv geen bel heb, dat werd nooit voorzien maar ja...things change)
Waarom zou dat niet lukken over utp kabel? Die draden zijn niet dikker dan een gewone beldraad. Desnoods neem je er twee per pool. Je moet wél een beltransfo stoppen hé
Als je op die plek op dezelfde kabel toch "bedraad" ethernet wil, zal je maar tot 100Mbps kunnen gaan (4 draden worden hierin niet gebruikt voor dataverkeer, de andere vier blauw/blauwwit en bruin/bruinwit zou je dan voor stroom kunnen gebruiken - zou voldoende moeten zijn voor 1080p?) - je moet dan wel gaan afsplitsen op dit kabel - los van dat, de ring werkt op wifi dus... "k zie niet in waarom je uw utp niet kan gebruiken als stroomkabel op de beltransfo.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Het is een nieuwbouw en voor zowel de bel als alle punten waar een camera moet komen, ligt er utp en geen stroom (achteraf gezien beter stroom gelegd)
Dus het kan wel?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.101
320
113
Ik bedoel niet PoE ondersteuning he, ik bedoel letterlijk stroom over die utp kabel zetten

Dat staat niet in dergelijke handleiding hoor.
Een UTP kabel bestaat uiteindelijk uit koper paartjes. Het zal afhangen van de stroom die er door moet en van de lengte van de kabel als het zal lukken. Maar zo'n deurbel zal wel redelijk zuinig zijn en in het slechtste geval kun je kabelpaartjes koppelen zoals Toothless aangaf.
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
maar ja dat kan - het enige "probleem" in de setup is de lengte van uwe kabel - om voltage drop te vermijden kan je dus van uw 8 utp draadjes de 4 gekleurde en 4 gekleurd/witte bijeenzetten he; maar kan zijn dat het met een draadje ook werkt, hangt gewoon af van de afstand..; ik heb hier vermoed ik een 15 meters op een draadje en de bel is "hardwired"... but again, ge moet ne beltransfo er tussenzetten natuurlijk!
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Dus de 4 gekleurde samen en de 4 witte samen
en dan?

Aan de kant van de patchkast dan hetzelfde nemen en die op een beltransfo?
Zou je me kunnen aanwijzen wat nodig is?
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
en dan? aansluiten aan de bel he (een bundelke gebruiken als + en het andere als -)
qua beltransfo heb ik dees gekocht voor bij zekeringenkast - dunnow wat nest nodig heeft, te checken he!
ah voor wat het waard is blijf weg van doorguard van https://www.smarthomebeveiliging.nl/ - ik heb er twee geleverd gekregen, eerste werkte niet, de tweede is in de fik geschoten! chinese rommel
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Das mss ook optie


Compatible met home?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.673
207
73
Das mss ook optie


Compatible met home?
Voor beelden ? Mor nee jong, dit product gebruikt niet eens het IP-protocol , heeft geen Wifi of LAN-aansluiting.
Het enige dat erop zit is Somfy RTS, maar das dan puur om een poort/hek ofzo open te doen. Je zou dat kunnen koppelen met iets van domotica maar veel toegevoegde waarde heeft dat niet...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nog een optie is gewoon een analoge bel, en een camera erop..
Als err dan iemand belt, dat signaal laten opvangen door raspberry pi die verbonden is met home assistant die dan push notificaties duwt en video van buiten

MAar das mss moeilijker