• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Je moet eens kijken naar de uitzending van Telefacts eerder deze week. Amazon heeft op bepaalde plaatsen in UK gratis deurbellen ....

In de uk , wat zijn we daar mee :p

Ik sta zo op de rand om die eufy te kopen, alleen het feit dat er nog geen HA ondersteuning is, doet me wachten
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Amazon bied die daar gratis aan om meer data de vergaren van de gebruikers :) . Plus ze willen in een later fase een soort van burgerwacht in de cloud gaan opzetten...


Bizarre is, niemand wil dat als iedereen in een wijk een deurbel van Amazon heeft hangen, Amazon op dat moment weet wat er allemaal in die wijk gebeurt...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja,
een goeie is er nog niet :p of het is eufy, maar dan nog geen HA, hoewel het daar lichtjes begint te bewegen
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Eufy heeft wel sommige zaken met HA. Dus dat zal idd wel in orde moeten komen.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Die deurbel, hier nog steeds niet uit hoe ik het zal doen.
Ik wil zoiezo integratie in home assistant, maar ook integratie met google home
Vereisten:
- er moet videobeeld zijn wanneer iemand aanbelt op google home + home assistant
- er moet een audioboodschap zijn wanneer iemand aanbelt op mn google homes (en sonos mogelijks, not sure)
- er moet een notificatie komen op 2 telefoons , liefst ook met beeld
- liefst mogelijkheid tot live beeld, dus niet enkel snapshots
- geen abonnementskosten
- lokale opslag
- liefst met zones, nachtvisie etc etc
- verdere automatisaties mogelijk in HA

Dat is het zo wat denk ik :)

Ik twijfel nog tussen echt een slimme deurbel te kopen, of misschien de bestaande domme deurbel gebruiken en eventueel een camera gericht op de deur, maar dan zal dit zonder netvoeding en utp zijn en alles zelf slim te maken... via HA
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Heb all die features op m’n “domme” videofoon... Behalve dan integratie met Google Home.. kwa privacy lijkt me dat net een voordeel...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Heb all die features op m’n “domme” videofoon... Behalve dan integratie met Google Home.. kwa privacy lijkt me dat net een voordeel...

Dat betwijfel ik sterk :) maar we weten dat jij geen voorstander bent van dergelijke dingen :)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Er zijn genoeg videofoons die het merendeel kunnen wat jij opsomt skank, alleen kan je die meestal niet automatiseren of koppelen aan ander spul.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Dat betwijfel ik sterk :) maar we weten dat jij geen voorstander bent van dergelijke dingen :)


bwah nee, mijn videofoon kan die dingen wel degelijk.... tis een Bticino 300:
  • Verbinding met smartphone via het Wifi of 3/4G netwerk
  • Gratis applicatie "Door Entry" downloadbaar via Apple Store / Google Play
  • Registratie van 25 oproepen in hoge resolutie of 150 oproepen in lage resolutie.
  • Geïntegreerde badgelezer + 8 badges.
  • Met geheugen.
Wat kan ie niet: geen integratie met Google home. Maar ik kan wel m’n poort laten opengaan via de app :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Kan ik er een automation aan koppelen zodra de bel gaat?
Ik denk het niet ;)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Radio direct stil, of tv stil als de bel gaat.. film pauzeren...
Dat doet er toch feitelijk niet aan toe welke?
De vraag was kan het? ja of nee?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Goeie vraag. krikri krikri , kan je Bticino communiceren met Bticino My Home?

Als dat kan, dan kan ik dat via HomeKit wel automatiseren ja. Op HA forum is er ook minstens één draad over eventuele integratie met die Bticino Class300.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Als je kan koppelen met homekit, dan kan je homekit toch met HA integreren.
Anyway, we wijken af in dit topic, het gaat over de deurbellen die wel slim zijn
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Waarom zou ik in godsnaam HA gebruiken als ik HomeKit heb, toch zot om twee gelijkaardige systemen te combineren.

En trouwens de titel van deze draad is ‘Video deurbellen’ ... poeh 😅
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank