• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Vragen

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Grats met het forum
Eindelijk wat tijd hier.
Toch enkele vragen

Hoe kan ik die sidebar definitief verwijderen of opschuiven
Wat doen die rare tekens overal terug?
Als ik new posts zie, en ik klik erop, gaat hij altijd naar de beginpost ipv laatste post, hoe verander ik dit?
Bij new posts zie ik ook liever enkel de nieuwe sinds laatste visit en niet de rest, kan dat?
Dan bijlages in een post. kan dat niet meer?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Goeie vragen. Wil ik ook wel antwoord op weten. ????
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hoe kan ik die sidebar definitief verwijderen of opschuiven

Dit is (nog) niet mogelijk. Misschien kunnen we dit met een tijdelijke browseraddon oplossen

Wat doen die rare tekens overal terug?

Dat is html-code. Forums gebruiken normaal 'bbcode', het vorige forum maakte gebruik van html code. Ik heb dit zogoed mogelijk opgeruimd gehad, maar voor conversaties en onderschrift ging dit niet automatisch, jammer genoeg. Je mag die vage code gewoon verwijderen, kan dus geen kwaad!

Als ik new posts zie, en ik klik erop, gaat hij altijd naar de beginpost ipv laatste post, hoe verander ik dit?

Je moet blijkbaar op de 'tijd' van de post, bijvoorbeeld "58 minuten geleden" klikken, dan kom je normaal bij de latest post uit. Als je het topic nog niet hebt bekeken sinds de migratie, kom je bij de begin post uit.

Bij new posts zie ik ook liever enkel de nieuwe sinds laatste visit en niet de rest, kan dat?

Je hebt normaal rechts een tekst "filter", daar kan je eenvoudig bepaalde vooropgestelde filters aan toevoegen. Maar of deze doen wat jij exact wilt, weet ik zo niet :)

Dan bijlages in een post. kan dat niet meer?

Op het vorige forum stonden de permissies verkeerd ingesteld en kon iedereen bijlages uploaden. Dit heb ik terug juist ingesteld en nu kunnen enkel Home-Theater Goud leden dit, zoals bedoeld. HT-goud kost voortaan 12.99€ / jaar,(verlaagd) daarmee kunnen we de kosten van de server, software,enzo helpen drukken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dit is (nog) niet mogelijk. Misschien kunnen we dit met een tijdelijke browseraddon oplossen



Dat is html-code. Forums gebruiken normaal 'bbcode', het vorige forum maakte gebruik van html code. Ik heb dit zogoed mogelijk opgeruimd gehad, maar voor conversaties en onderschrift ging dit niet automatisch, jammer genoeg. Je mag die vage code gewoon verwijderen, kan dus geen kwaad!



Je moet blijkbaar op de 'tijd' van de post, bijvoorbeeld "58 minuten geleden" klikken, dan kom je normaal bij de latest post uit. Als je het topic nog niet hebt bekeken sinds de migratie, kom je bij de begin post uit.



Je hebt normaal rechts een tekst "filter", daar kan je eenvoudig bepaalde vooropgestelde filters aan toevoegen. Maar of deze doen wat jij exact wilt, weet ik zo niet :)



Op het vorige forum stonden de permissies verkeerd ingesteld en kon iedereen bijlages uploaden. Dit heb ik terug juist ingesteld en nu kunnen enkel Home-Theater Goud leden dit, zoals bedoeld. HT-goud kost voortaan 12.99€ / jaar,(verlaagd) daarmee kunnen we de kosten van de server, software,enzo helpen drukken.
Sorry maar dat laatste vind ik belachelijk... Op geen enkel forum moet je betalen om bijlages te kunnen posten. Reden te meer om dat net niet te doen. Is dit overlegt met de mods? Dit forum is door niel en mij ontstaan en ik zou persoonlijk nooit achter zoiets staan..
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik begin het nieuwe forum al aardig gewoon te worden, top!
Wat me nog wel opvalt. Wanneer je in een post gaat lezen onder new posts en je daarna terug naar de vorige pagina gaat blijft deze post nog even onder new posts staan hoewel hij reeds gelezen is. Uiteindelijk werkt hij de pagina wel bij en wordt de gelezen post alsnog uit de lijst gehaald, maar dus wel met vertraging. Dat werkte op het vorige forum beter en is wel beetje lastig.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Is het zo dat je je eigen berichten in onderwerpen niet kan bewerken? Dus alles van voor de update naar deze forum software.
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ja dat snap ik wel maar de vraag was of oudere berichten kunnen gewijzigd worden, want met de omzetting van de oude forum software naar de nieuwe zijn nogal wat berichten slecht door het conversie proces geraakt, ze zien er niet uit.
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Is het zo dat je je eigen berichten in onderwerpen niet kan bewerken? Dus alles van voor de update naar deze forum software.

Je kan tot 60 minuten na de post een edit uitvoeren, met als uitzondering het showcase forum waar normaal geen limiet is ingesteld. Indien er toch nog een limiet op het showcase forum moest zijn, laat het gerust even weten en dan kijk ik het na!

Ivm oude berichten: Er is geen onderscheid tussen oud én nieuw.. Ik als beheeder kan alles berichten aanpassen, maar normaal is 95% inorde. Als je mij een lijst geeft met vreemde opmaak kan ik die misschien nog fixen... Als de server problemen opgelost raken that is.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Stiibun

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Ivm de bijlagen, vroeger stond er toch vermeld dat je als gewone user 5 of 10 bijlagen kon uploaden en als goud member 20.