• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke dockers gebruiken jullie?

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Radarrr, Sonarr, Nzbget, Home Assistent, Watchtower,..
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
De enige dockers op de moment hier zijn Splunk (log-collector / analyzer) en Home Assistant (meer om te spelen, mijn "productie" platform is nog altijd de VERA)
Naast dockers heb ik ook nog enkel VM's draaien op de NAS (Windows7) met een Bluetooth dongle in NAS voor het uitlezen van de Solar invertor (die generatie heeft nog geen WLAN/Ethernet en de add-on module ga ik er niet speciaal voor kopen)
Alle overige dingen draaien native (vb PLEX op de NAS, Nzbget , ....)
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Om andere Docker containers automatisch bij te werken als er een nieuwe versie van beschikbaar is, draait bij mij ook en werkt als een zonnetje. Zelfde als Demon, minus Home Assistent and NZBget (ik gebruik sabnzbd)
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Home assistent voor?
Watchtower?

HA gebruik ik voor mijn phillips hue lichten te automatiseren: Vanaf 7 uur tot 9.30 zal het licht, eenmaal aan automatisch naar x% dimmen en een warme kleur geven. Op deze manier branden mijn ogen niet uit. Anders nog dat lichten 1,2 uitdoven en licht 3 blijft voor 40% branden.

Watchtower dient voor de dockers up to date te houden:1573
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Home assistent voor?
Home Assistant is een soort central platform dat components heeft om verbinding te maken met allerlei IOT/domotica devices. Zo kan je makkelijk Phillips Hue gaan aansturen met apparaten van derden.

Zo gaan bijvoorbeeld mijn lichten aan 45min voor zonsonderdag als er iemand thuis is. Of gaan ze uit als ik het huis verlaat.
Dat laatste kan je ook doen met geofencing in de Hue app, maar dat verbruik extra batterij op uw toestel.

Ik heb in Home Assistant bv ook zelf een thermostaat gebouwd om mijn verwarming op zolder te regelen en ik moet zeggen dat dit prima werkt.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Om andere Docker containers automatisch bij te werken als er een nieuwe versie van beschikbaar is, draait bij mij ook en werkt als een zonnetje. Zelfde als Demon, minus Home Assistent and NZBget (ik gebruik sabnzbd)

ah bij unraid hoef je hiervoor geen aparte docker.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De enige dockers op de moment hier zijn Splunk (log-collector / analyzer) en Home Assistant (meer om te spelen, mijn "productie" platform is nog altijd de VERA)
Naast dockers heb ik ook nog enkel VM's draaien op de NAS (Windows7) met een Bluetooth dongle in NAS voor het uitlezen van de Solar invertor (die generatie heeft nog geen WLAN/Ethernet en de add-on module ga ik er niet speciaal voor kopen)
Alle overige dingen draaien native (vb PLEX op de NAS, Nzbget , ....)
windows op je nas?
Nice
geef es een paar voorbeelden waarom je vms op je nas zet
ipv bv op je laptop zelf
(die normaal krachtiger is)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
windows op je nas?
Nice
geef es een paar voorbeelden waarom je vms op je nas zet
ipv bv op je laptop zelf
(die normaal krachtiger is)
Omdat ik m'n laptop niet wil vervuilen met tal van tooltjes die ik m'n VM's heb staan.
En de huidige laptop is een bedrijfslaptop die redelijk "locked" is dus kan zomaar niet wat software gaan installeren zenne.
Of om bepaalde dingen gewoon te testen, als effe ne Windows Server deployen om iets te checken/testen omdat ik met bepaald project bezig ben etc.