• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke home cinema set?

Madmike

New Member
26 okt 2018
1
0
4
36
Hallo audio liefhebbers,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag....
Momenteel heb ik een philips fidelio htl9100 soundbar in mijn woonkamer.
Ik ben tevreden met het geluid opzicht alleen de bass staat veel te hard afgesteld, daar is weinig aan te doen. Ook op de laatste stand dreunt het door het huis.. Daarom vind ik het tijd voor wat nieuws.

Wat heb ik op het oog? Gezien de positionering van mijn tv in de hoek van de kamer, denk ik weer aan een soundbar, met surround. Omdat ik geen kabels door de kamer wil hebben liggen zoek ik er een met draadloze achter speakers. Mijn oog is gevallen op de Polk Magnifi Max SR.
Deze heb ik (zonder rear speakers) in een winkel gehoord en vond het opzicht vrij goed klinken. De bass was in ieder geval niet te luid aanwezig.
Mijn vragen zijn:
- Ik ben onbekend met het merk Polk, is dit kwalitatief goed?
- kent iemand deze set? Hoe is het geluid in een woonkamer, de winkel is natuurlijk een holle ruimte.
- zijn er voor het budget betere alternatieven? Budget maximaal 700euro.
-Is de Polk écht en grote vooruitgang? Acoustisch gezien bedoel ik vooral.

Alvast erg bedankt voor de tips en adviezen, deze verneem ik heel graag.
Ik ben geen audiofiel maar hou wel van scherp, helder en goed afgestemd geluid.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
> De bass was in ieder geval niet te luid aanwezig.

Opgelet dat dit héél dikwijls te maken heeft met de plaatsing van de speaker + positie waar je zit! In een winkel kan dat idd hééél anders zijn tov thuis !
Ik wil je dat maar meegeven....Akoestisch gezien werkt een hoek voor lage tonen versterkend. Normaal "straalt" het lage geluid rondomrond vanaf een luidspreker maar in een hoek kaatst die energie dus mee naar voor wat allerlei (nadelige) resultaten kan hebben...

Kan je de soundbar thuis even op proef krijgen ?? Probeer dat dan maar eens.
 

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Źelf heb ik hier nog een Heos (Denon) AVR in de showroom die voor een prijsje weg mag. Maar dat toestel met 2 frontspeakers genre Q Acoustics 2020i, zou je budget opspenderen.
Maar je kan er heos speakers aan koppelen als surroud kanaal.