• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke rear speakers kopen en vooral waar deze plaatsen

Jorn Steynen

New Member
30 nov 2016
1
0
4
Haadiehow,

Na een zoektocht van enkele jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat m'n 2.1 setup met Monitor Audio speakers en externe Beresford DAC "slechter" klinkt dan m'n destijds simpele Logitech Z5500 setje. De grootste oorzaak hiervan is de akoestiek van de kamer, vrees ik. Aangezien ik geen verbouwingen en of akoustische panelen wil zal ik het dus anders moeten aanpakken. De Bk 400 subwoofer is reeds verkocht want ik vond er niet echt een goede plek voor en als ja de kamer doorwandelde hoorde je overal andere frequenties op verschillende volumes, zelfs na talloze verschillende instellingen en plaatsen uit te proberen. Nieuw plan dus; een simpele 5.0 setup !

Wat ik het meeste mis aan m'n oude setje is dat het geluid langs overal kwam en heel de kamer vulde. Nu klinkt het maar heel lokaal en niet penetrerend genoeg. Momenteel beschik ik over 2 Monitor Audio BX5 speakers die een beetje gevangen zitten tussen kast en open haard maar dat is nu eenmaal de situatie.

Aangezien ik een leek ben in akoestiek en liefst geen al te lang trial and error parcour wil bewandelen hoop ik dat jullie me kunnen helpen met speaker keuze en vooral de plaatsing hiervan. Ik wil een geluid dat de ruimte goed vult en liefst door merg en been kan knallen, er mag gerust ook wat laag bij om de kleine fronts wat bij te staan !

Voornamste vragen:

- Bipolar/Dipolar rears of niet ? - formaat ? - Front port/ rear port ? - plaatsing ?

Op de foto's zien jullie m'n nederige stulpje. Even bij vermelden: de hoek van de achtermuur links is 90° en die rechts is 120°. Ik hoop iets te horen van jullie ! Alvast bedankt !

1z73901.jpg


119nkfn.jpg


wurl9j.jpg


2gy57qw.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Je hebt een enorm volume te vullen met zulke hoge plafonds en dat gaan kleine boekenplankjes niet verbeteren. Het surround gevoel wel natuurlijk.

Is het een optie om uw BX5 achteraan te plaatsen en vooraan stevigere jongens te voorzien? De BX6 zou al iets zijn..

Sowieso zou ik als het boekenplanken worden het houden bij Monitor Audios, eventueel uit de BX reeks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zoals @luckske al zei . Grote ruimte om te vullen zonder sub . Als rear speakers zouden de bronze fx Wel iets zijn .leuke dipole speakers . . Maar mss toch kijken of een sub geen optie is . Gaat meer rust brengen in het mid en gaat qua laag de ruimte makkelijker gevuld krijgen mss dat @abrandnewbox wel een oplossing vind die wel past in jouw ruimte
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
@ilstino: Dank. Dat moet zeker lukken.

Zo zie ik al meteen een zeer mooie plek in de hoek onder de plantenbak... Zo'n plant verdient een sokkel! En liefst een die mooi doorloopt in het laag
1f606.png
.

@Jorn: ik bouw (oa) subwoofers op maat. Dwz op maat van je beschikbare ruimte, maar ook op maat van je budget. Afhankelijk van je wensen heb je al een degelijke sub vanaf €400. Met factuur, garantie en btw inbegrepen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
@a brand new box. Graag gedaan. Vind een sub een serieuze meerwaarde . Ook al heb je full range vloerstaande speakers
 
Laatst bewerkt door een moderator: