• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ben nog steeds super tevreden van deze speler. Ik plan nu om al mijn blu Rays te gaan rippen naar men nas. Ik zal dus een USB blu ray lezer aankopen, ik heb 1 gezien van asus voor 89. Ik zal deze gaan rippen met men Mac Book air, zal even zoeken worden maar lukt wel. Maar voor ik start, wat doe ik best, alles naar MKV of ISO ? Zijn er nog zaken waarop ik moet letten? Ik zal enkele de films rippen zonder de extras . Dus enkel het juiste geluidsspoor en nl subs. Ook al omdat de zidoo toch geen blu ray menu kan.

Nog zaken waar ik rekening mee hou voor ik start?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
voor zidoo maakt het niet uit mkv of iso
maar als je later zou wijzigen of die dingen ook wil streamen nr chromecast ofzo, zou ik ze toch van de eerste keer nr mkv doen
ik heb al mijn iso's omgezet naar mkv

indien je 3d hebt, opgepast bij het rippen dat je die 3d niet vergeet of hij zal enkel 2d zijn

voor de rest
go for it
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
MKV is inderdaad het best met een applicatie als MakeMKV, gratis voor DVD maar wel betalend om Blu-Rays te kunnen rippen. Doe dit reeds jaren op m’n iMac met een LG blu-ray lezer.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
MKV is inderdaad het best met een applicatie als MakeMKV, gratis voor DVD maar wel betalend om Blu-Rays te kunnen rippen. Doe dit reeds jaren op m’n iMac met een LG blu-ray lezer.
Ze hebben op het forum een key voor de beta tester. Werkt 1 maand, maar ze zetten iedere maand een nieuwe key op het forum.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Altijd tevreden van mn zidoo maar wie weet vervang ik hem wel door een shield
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Eerste concertje is geript met MakeMKV.
Nu heb ik ook een deel series op dvd en ook op blu ray.

Hoe pak ik deze best aan daar de Zido geen blu ray mens weergeeft?

Ik wil natuurlijk aflevering per aflevering kunnen selecteren.
Mijn dochter heeft bv de hele box van de kampioenen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Stel dat het niet om een seizoen gaat, maar enkel afleveringen bv een reeks uit 12 delen.
Hoe gaat het dan .....?

Wordt dit dan bv enkel en alleen maar E01, want dit pakt mijn mediaspeler niet.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Apart rippen?
En telkens noemen naar S01 E01 enz

Ben volop bezig en werkt goed.
S01E01 werkt perfect.

Het enige waar ik nog tegenloop is als ik een dvd rip met 2 disks. Of een Blu-ray, neem nu Lord f the Rings extended.
Hoe noem ik deze best zodat ik deze zie in filmart?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ben volop bezig en werkt goed.
S01E01 werkt perfect.

Het enige waar ik nog tegenloop is als ik een dvd rip met 2 disks. Of een Blu-ray, neem nu Lord f the Rings extended.
Hoe noem ik deze best zodat ik deze zie in filmart?
Zet ze aan elkaar? Heb ik ook gedaan
Mkvmerge