• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Zidoo X9S Review</strong>

Getest op systeem: Sony HW30ES Kingpin VFS210 Marantz sr7010 Focal Surround Systeem

Introductie

Een half jaar terug een zidoo X6 Pro gehad, die behoorlijk wat issues had en bijlange na niet alle beloftes kon naleven ondanks vele inspanningen van het zidoo team. Het vlotte gewoon niet. Door de vele frustraties het ding gewoon van de hand gedaan en onmiddelijk vervangen door een himedia Q5. Iets later kwam de himedia Q10 Pro en de Q5 pro, wat tot op de heden, naast de intel nuc, de te kloppen mediaspeler is. Een fantastisch plaatje, hoewel nog steeds geen perfecte 3d weergave, komt deze incl 4K aardig in de buurt van de perfecte speler. Een tijd geleden las ik dat zidoo terug met een mediaspeler op de markt kwam met een nieuwe realtek chipset. Gezien de ervaring met hun vorige speler, was ik nogal skeptisch tegenover deze en dacht ik van: ik kijk nog even de kat uit de boom. Tot ze mij voorstelden om deze speler op de sturen zodat ik een review kon schrijven, dacht ik: ach waarom niet.

View post on imgur.com [/quote]

Box Inhoud

Zoals je op bovenstaande foto kan zien bevat de box de mediaspeler zelf, een voedingsadapter, 2 antennes, hdmikabel, afstandsbediening en zeer korte handleiding. De afstandsbediening is zeer basic maar reageert wel goed. Wederom ontbreekt er een “stop” knop. Waarom toch? Gelukkig kan je deze wel programmeren op een harmony of dergelijke. Wat ook onbreekt op de ab en ik toch wel handig vond op die van himedia, is een knop om makkelijk te switchen tussen 3D/2D. Ook hier kun je met een trucje wel om. Zie vergelijkingsfoto ab (links himedia , rechts zidoo). De box zelf is ook een pak kleiner dan bv de himedia Q10pro maar je kan er ook geen hdd in weg natuurlijk.

Qua specs zit de speler zelf helemaaaaal goed. (Zie foto) Enige verrassing is wel dat hij naast de gebruikelijke hdmi out, ook een hdmi in heeft. (recording functie <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=Dy53xu-0Yjw</woltlab-metacode>) De X9S is gebaseerd op de realtek soc RTD1295. Het is een tijdje geleden dat er nog eens een goeie realtek op de markt kwam… De laatste echte goeie soc was de RTD1186, deze werd bovendien gebruikt in de Mede8er 3D series.. Die waren op zich erg goed in 2D/3D maar deden geen kodi, alsook vond ik het beeld wat plat. Er gaan ook geruchten op het forum van mede8er dat zij ook met een nieuwe speler komen gebaseerd op de RTD1295. Idem als deze zidoo dus..

Testing

Zodra je de box aansteekt werd de firmware automatisch geupdate. Dat is al mooi om te beginnen! Deze review is dan ook gebaseerd op versie 1.2.3. De box start binnen de 30sec op en komt dan in het zidoo opstartscherm. Voor de correct instellingen verwijs ik graag naar de screenshots.

De vraag is nu hoe goed scoort deze box. Zodra je zdmc opstart (zidoo werkt met een eigen fork van kodi.. (versie 16.1)) heb je eigenlijk 2 mogelijkheden: Ofwel kies je ervoor om met kodi´s internal player af te spelen ofwel voor de externe speler van zidoo zelf. Dit kun je heel makkelijk on/off zetten binnenin kodi zelf, je hoeft dus zelf helemaal geen wrapper te installeren. Wanneer je kiest voor kodi´s interne speler kun je helaas geen 3D MVC afspelen, met de externe speler uiteraard wel. Vandaar dat ik ook meer aandacht besteed heb aan de external player. Wanneer je beeldkwaliteit vergelijkt met de kodi´s speler, dan is de externe speler toch een pak mooier van beeld. Om met de deur in huis te vallen. Ik zou zelfs zeggen dat het beeld evenwaardig is als de intel nuc, en beter dan die van himedia met de image processor. Het beeld wordt hier helemaal niet opgewaardeerd en dat is ook niet nodig. Lekker plaatje ! Helemaal snor! Maar speelt deze speler nu alles af en vooral met de juiste framerate? Na enkele testen kan ik jullie zeggen dat we op dat vlak eindelijk een winner hebben die perfecte 23.976 doet, Dit zowel in 2d maar ook in 3d !!! Vlekkeloos! Hier kan himedia nog iets van leren
263a.png
Dit is een verademing. Eindelijk een speler die dit doet. Ook andere framesrates doet hij correct. Slikt hij dan alles? Nee, helaas (nog) niet. Bij testen blijkt dat 3D mvc in mkv formaat problemen geeft.. Voor mezelf no big deal daar ik alles in iso heb, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit wel verlangen. Ook dvd formaat heeft hij blijkbaar problemen mee. Niet dat ik nog veel van die dingen heb maar hij zou deze wel mogen spelen. Bij VP9 bestanden zie je ook een judder. Nu weet ik wel dat er reeds een nieuwe firmare in de pijplijnn staat die het dvdprobleem verhelpen en 3d mkv mvc al weet af te spelen maar nog niet vlekkeloos, dit is bevestigd. 3D flip eyes is momenteel ook broken. Ook dit wordt gefixed 4K heb ik zelf niet kunnnen testen maar schijnt helemaal in orde te zijn.

En op het vlak van geluid hoor ik dan? No worries, dit toestel dat alles probleemloos : AAC, FLAC, LPCM, DD, DD TRUEHD, DTS-HD, Atmos, DTS X ,.... werkelijk alles.

Nog een kleine nota omtrent de externe speler, de overgang hiernaar is beter geintegreerd dan dat het bij himedia is, veel merk je er niet van. Wat wel ontbreekt zijn misschien controls om het beeld wat te kunnen tweaken.. Maar zidoo is hiermee bezig. Voorbeelden van hoe de externe speler eruit ziet , zie je terug in de screens. Je kan tijdens het afspelen van een film ook ondertitels downloaden binnen de externe speler, makkelijk !

<strong>Slot


Deze speler heeft heel wat in zijn mars en heeft mij alvast aan mijn stoel genageld! Nooit gedacht dat zidoo onmiddelijk zo´n stabiele speler op de markt kon zetten. Wanneer straks het dvdprobleem opgelost is en de 3d mvc mkv files ook zonder probleem afspelen dan krijgt deze van mij een dikke A+ aanrader! Ach, voor mij persoonlijk kan deze nu al niet meer stuk en scoort hij in mijn ogen beter dan de himedia Q10pro vooral door het feit dat hij gewoon 2D/3D feilloos in 23.297 afspeelt ! En mag ik mij nu excuseren.. Ik ga even een filmpje meepikken op de zidoo!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bedankt voor de review
1f44d.png
Is de prijs en leverbaarheid van dit beestje intussen al bekend
2753.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Joske007 zei:
Bedankt voor de review
1f44d.png
Is de prijs en leverbaarheid van dit beestje intussen al bekend
2753.png
Ik zie al prijzen op het web van +/-169 euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Very nice!!!

Model:ZIDOO_X9S VERSION:V1.2.4 CHANGELOG:

Fixed: 1,System (1)Occasionally failure on the Auto OSD language setting (A CEC function). (2)Occasionally invalidation on the Auto Power On From TV setting(A CEC function). (3)Abnormally sound recorded from HDMI IN. (4)Blurred or unstabble screen of a small number of the HDR videos. (5)Some MVC MKV videos not that smooth. (6)Black screen occur to some MPEG4 encode videos.

2,OPENWRT (1)The BT function issue fixed.

3,VideoPlayer (1)Subtitle be trimmed when it be moved to the bottom of screen. (2)Sometimes the 3D MVC videos displayed as 24Hz but not 23.976Hz in a certain condition. (3)Some spelling mistakes of UI revised. (4)DVD ISO can't be controlled by remote for the focus lost(support DVD Menu). (5)Issue of set primary eye on watch 3D video(Change eyesview to Right eye first). (6)Some MVC MKV have not be identified rightly as MVC format. (7)Videoplayer failed to exit when a error occurred in the meantime play mode set as single cycle.


Enhancements: 1,System (1)A Color Mode Space setting added.(RGB 444,YUV444,YUV422,YUV420) (2)Set CEC language function Off as a default setting (3)Compatibility of playback improved. (4)IOS 10 supported in airplay and air mirror.


2,OPENWRT (1)Stability of OPENWRT system improved.

3,VideoPlayer (1)3D to 2D function added. (2)The default value of character encoding of external subtitle's will be saved after power off. (3)The speed of loading of video improved significantly. (4)25fps and 50fps added in the switch of frame rates. (5)The bookmark closed as default. (6)The bookmark popup cancelled.

BTW:About the basic picture control function still have some problem.Will be release it in v1.2.5 Known issues:Because of the efficiency of Mediainfo problem, caused to judge some MVC MKV files little bit slower.will try to solve it in v1.2.5

Full_OTA_Package: Mediafire mirror Amazon mirror
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wel int italiaans.


<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://youtu.be/bgoaF2ISHf4</woltlab-metacode>

Ondertussen zou 3d mvc mkv ook fixed zijn. Nog nooit zon goeie mediaspeler gehad..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elchor

New Member
18 okt 2016
4
0
4
Hallo, Ik ben nieuw hier op het forum. Ben hier terechtgekomen omdat ik op zoek ben naar een nieuwe mediaspeler ter vervanging van een oudere Eminent 7080 (begint traag te worden). Had na het lezen van een paar reviews veel interesse voor de Himedia Q10 pro, maar daarover nog geen definitief positief antwoord gekregen of hij al of niet video_ts files (DVD files) afspeelt. De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Ik heb er namelijk zo nog wel wat op schijf staan, en heb niet zoveel zin om alles te moeten converteren.

Nu las ik deze review van deze nieuwe Zidoo, en ben direct geïnteresseerd. Vooral omdat het - aan de review van Skank te zien - een toestel lijkt dat nogal "out of the box" werkt. Een beetje tweaken mag nu wel, maar niet teveel.

Mijn belangrijkste vraag nu : Kan iemand intussen zeggen of deze Zidoo X9S nu al DVD of video_ts afspeelt ?

Dank bij voorbaat !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Beide ja en ik heb zelf ook beide in bezit. Sterker ik heb ook de vorige versie vd himedia, die staat hier te koop.

Vraag die je dan moet stellen is, heb je ook 4k nodig? Wil je een mediaspeler die alles doet of alles buiten 4k

Himedia q5<himedia q10 pro< zidoo X9S

Wil je het beste, no doubt de zidoo X9S, hoef je geen 4k , de q5 niet pro en die staat hier te koop tweedehands maar zo goed als nieuw
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elchor

New Member
18 okt 2016
4
0
4
Nog geen 4K, maar dat komt wel binnen afzienbare tijd. De video_ts files zijn ouder (series), maar de madam kijkt daar af en toe wel nog graag naar, dus we hebben graag dat dat werkt.

De Zidoo heeft blijkbaar geen eigen opslag, maar dat is niet zo'n probleem.

Streamen mag ook kunnen (hoewel nog nooit gedaan - kon ook niet met de eminent -.

Die Zidoo staat me wel aan als het werkt zoals je zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ja hoor Zeker de zidoo nemen maar dan dat type dat ik zeg X9S Geen andere!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

elchor

New Member
18 okt 2016
4
0
4
Dank je voor de raad. Was eerst van plan om de Q10pro aan te schaffen omdat je die ook super vond, maar ik zal dan toch maar voor deze gaan. Is er voor de zidoo voldoende support ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
(Today 12:15)mirror88 Wrote:  v1.2.6 coming soon Model:ZIDOO_X9S VERSION:V1.2.6 CHANGELOG:

Issues Fixed: 1,The playback of video get stuck after aging test of audio playback, which is in the situation that the box connected to receiver meanwhile the HDMI out set to RAW. 2,Solved some VP9 4K@30p files has minor judder. 3,Video<Crouching Tiger Hidden Dragon> shows green screen when playback. 4,Repeatedly playback through the tag of Html5, may lead to system crash and green screen. 5,Some Apks use for root were prohibited to install. 6,Failed to set FIX IP and PPPOE. 7,Unexpected restart happens when close the CEC. 8,Some 3D MVC MKV's stutters on playback. 9,Sometime unexpected power on in spite of the CEC was off.(Now turn off the CEC POWER ON FROM TV will be OK.) 10,PPPOE failed to log in.

Enhancements: 1,A Picture parameter adjustment function added to Setting of system and Native player. 2,A option that close the subtitle added to the native player.If you selected this option,the default subtitle setting will be "off" anyhow 3,A icon added in PiP window to mute audio. 4,The MP4 format added to record function in HDMI IN. 5,The arrangement of apps in the Apps list enriched,there are 3 ways which are alphabetical,installation time and usage frequency to reorder apps. 6,2160P50Hz mode added. 7,Auto-switching to 3D mode for HALF 3D files,If the filename contains "3D" and "HSBS" or "HOU" or "HTAB" or "H.SBS" or "H.OU" or "H.TAB" or "H&U"


About Proper playing MVC MKV's to framepacking,In completely rewriting about this, it takes some time. Will add Aria2 and webui-aria2 in version v1.2.7
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Aha! Sommige bluray menus werken met de zidoo. Ik zou via bdinfo moeten zien welke. Das ook de eerste keer met kodi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Version 1.2.7 of Zidoo X9S Updatelist:

System: 1,A download tool aria2 added in OpenWrt system. 2,The brightness of VFD can be adjusted now in the setting of system.VFD stands for vacuum fluorescent display which is in the front panel. 3,3D library of skia been improved,subsequently scores of Antutu exceed 40000. 4,Green screen appears occasionally when play 3D movie, this issue has been fixed. 5,RAW out of sync when play some TrueHD and DTSHD HRA movies, this issue has been fixed. 6,After HDR playback exit,HDR status don't back to normal status, this issue has been fixed. 7,The setting of Force downmix audio can't be saved after restart the box,this issue has been fixed. 8,Optimized audio option.If the settings is RAW and playing AAC audio,The audio output will be temporarily auto changed to PCM 9,Enable the statusbar

Launcher: 1,More tips added in the desktop interface. 2,The mouse cursor style changed into a better one.

Player: 1,The offset of subtitle will only valid for once. 2,AutoFrameswitch added 30fps and 60fps. 3,If the movie is paused,press the menu key will not resume the playback. 4,When searching the subtitles,the system will make it a priority to search the subtitles in default subtitle language setted in system advanced settings.The lower priority is system language.The lowest is English. 5,Removed Force SD audio setting. 6,Removed the auto-identify of MKV's MVC.(We now rewriting this part) 7,Bookmarking function is open as default. 8,Press OK to play from the beginning when resuming playback from bookmark. 9,3D playback tips added.

Filemanager: 1,Immediately sync after copy or delete. 2,A button to return to top added. 3,A wrong error report when add&remove the directory in Russian language fixed.


Full_OTA_Package: Mediafire mirror Amazon mirror

MD5:92e75f35a30dac901cdb41058a4dddf6

How to upgrade

This version will be test in forum for a week,then push it for OTA upgrade via online.

About ZIDOO X8,will release new version tomorrow

Enjoy!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
In de aanbieding bij minixwebshop, dan maar besteld
1f61b.png


Is er ergens een handleidingetje waar de nodige instellingen uitgelegd staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nee, niet echt nodig, eigenlijk wijst alles zichzelf uit. Maar om iets te geven, neem settings letterlijk over zoals hier http://m.imgur.com/a/lXHtw

Je hebt een topspelerke vast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
nielvm zei:
In de aanbieding bij minixwebshop, dan maar besteld
1f61b.png


Is er ergens een handleidingetje waar de nodige instellingen uitgelegd staan?
prijs?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Thx Stijn, morgen eens bekijken.

€140 incl levering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ga ook stilaan nieuwe kopen. Kan deze nu al blu ray menus? Dat zouden we toch mogen verwachten he?
 
Laatst bewerkt door een moderator: