• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himedia Q10 Pro Review

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
domme vragen bestaan niet.De wrapper zorgt er gewoon voor dat kodi de interne speler gebruikt van himedia ipv de speler van kodi zelf Daarom bv dat shield geen 3d doet, hij gebruikt kodis interne spelet en die doet geen 3d onder android
Is de interne speler dan zoveel beter dan die van Kodi?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Hmm.. blijf toch m'n twijfels hebben bij dat kastje. Op AVforums vermelden ze nog maar eens dat er wel wat stutter is bij 23,976.. " There are some almost inevitable compromises, most notably the occasional loss of synch with 23.976 frames per second content – which accounts for most movies and blockbuster TV series – and the ‘wrapper’ solution for KODI isn’t ideal but the..." bovendien is de bediening via afstandbediening maar magertjes (hier reeds meerdere malen door forumleden aangehaald ) en duurt het toch wel eventjes alvorens (20 seconden,) KODI is geladen.....

leuk dat ie HDR en 4K kan spelen, maar ik zie me daar niet veel gebruik van maken de eerste 2 jaar (wie wel trouwens) ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Ja Speelt meer af. Doorde wrappergebruik je kodi als frontend, en de himedia speler als backend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
krikri zei:
Hmm.. blijf toch m'n twijfels hebben bij dat kastje. Op AVforums vermelden ze nog maar eens dat er wel wat stutter is bij 23,976.. " There are some almost inevitable compromises, most notably the occasional loss of synch with 23.976 frames per second content – which accounts for most movies and blockbuster TV series – and the ‘wrapper’ solution for KODI isn’t ideal but the..." bovendien is de bediening via afstandbediening maar magertjes (hier reeds meerdere malen door forumleden aangehaald ) en duurt het toch wel eventjes alvorens (20 seconden,) KODI is geladen.....

leuk dat ie HDR en 4K kan spelen, maar ik zie me daar niet veel gebruik van maken de eerste 2 jaar (wie wel trouwens) ...
ik zie die microstutter niet eens. De wrapper is niet ideaal als je bepaalde dingen wilt doen.. Hier gaat 9/10 mensen nooit last van hebben Leg mij eens uit waarom de ab mager is? Het enige dat je niet hebtis een stop button, maar daar kun jede exit. Vr gebruiken. Voor de rest ikzouhet niet weten. 20sec? Wat is 20sec nu, das. Sneller dan je projector kan opstarten.. Niet zeveren he zeg ik dan. Kom af met echte problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Ja kijk... dit is een dovemansgesprek hé...nu kunnen we tot in het oneindige discusieren.

Probeer wel te begrijpen dat het feit dat jij die microstutter niet ziet betekend niet dat iemand anders daar geen last van heeft.

Ik kan je ook meegeven dat wat voor jou mischien gezever is , dit voor mij wel iets uitmaakt. Net zoals sommige van de punten die jij aanhaald belangrijk te zijn, voor mij gezever zijn.

Het veschil is mischien dat ik me wel kan inleven in uw visie en daar begrip voor heb, maar jij je irriteerd aan die van mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Blijf er dan gewoon ver van weg. Problem solved... Maar kom dan ook niet continu terug en twijfel twijfel . Snap je? Niet persoonlijk bedoeld maar algemeen.. Hoeveel reviews willen de mensen eigenlijk.. Ik snap ook het reviewen niet meer als andere het omgekeerd zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Zijn andere spelers dan zoveel sneller? 20sec is toch niet zolang?

Wrapper is niet perfect. Ab kan beter. Maar er zijn ook vele voordelen waardoor imo het toch een van de betere mediaspelers is. Perfect is hij niet. Maar dat bestaat er momenteel ook niet volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
Volledig mee eens. Volgens mij had ik het grootste nadeel vd ab ook in de review vermeldt, en dan nog, staat hij niet aan, kun je nog altijd bv een harmony gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
Ben er een week mee bezig geweest,maar nu bang dat ik er een puinhoop van maakt,door mijn onwetendheid,kan namelijk geen clou vinden hoe en wat en veel op Google gezocht,geen NL handleiding,tech engels lukt me niet,zit met me handen in het haar,heel erg jammer,want het is best een goeie player,de wil is er. Als ik een film speel,dan zie ik lange gezichten,zet het dan op automatisch ipv 1080p of iets anders,dan is het redelijk. Als ik kodi opstart krijg ik en zwart beeld met add ons sda1 bestand toevoegen,doe ik return krijg ik de kodi beeld,dat hoort volgens mij niet. Kan ik alles het weer op standaard terug zetten,is dat verstandig. Is het ook mogelijk de apps te verwijderen ik doe er niets mee,zodat ik het alleen voor goed beeld en geluid gebruik en het optimale er uit haal,maw alleen een mediaspeler. Ik heb de apps ook op me Panasonic TX-55CX 800,het enigste wat ik gebruik van de apps is You Tube om 4K filmpjes te bekijken verder niets,dus vandaar mijn vraag. Ik hoop een oplossing te vinden zodat ik er nog plezier aan heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Skank zei:
Blijf er dan gewoon ver van weg. Problem solved... Maar kom dan ook niet continu terug en twijfel twijfel . Snap je? Niet persoonlijk bedoeld maar algemeen.. Hoeveel reviews willen de mensen eigenlijk.. Ik snap ook het reviewen niet meer als andere het omgekeerd zeggen
@ Skank, geen problem hoor
263a.png


Maar, dat is net de reden waarom ik er momenteel ook geen heb
1f609.png
maar de technologie staat ook niet stil en van tijd to tijd herbekijk ik mijn standpunt.

laat me de vraag dan anders stellen,

Ik zou een mediaspeler overwegen aan te kopen indien die:

1) feilloos integreerd in DLNA network (optioneel samba/CIFS client mag ook, maar die moet dan wel snel de mediatheek laden) 2) snel opstart en metteen de mediatheek toont .. dus niet eerst 20 seconden wachten dan door een menu moeten lopen om dan uiteindelijk mediatheek te laten zien. 3) de mogelijkheid bied om vlot door de mediatheek te surfen en film te selecteren via afstandsbediening (IR). 4) film starten, stoppen en pauzeren via afstandsbediening alsook de mogelijkheid beid om naar een bepaald punt in de film te gaan (IR). 5) SRT ondertitles kan uitlezen,.. mooi meegenomen zou zijn als je ook het format en plaats van de ondertitels op het beeld kan aanpassen. 5) MKV bestanden, x264 en x265 codex ondersteund zonder stutteren. 6) de meeste DTS en Dolby audio codexen ondersteund (minimal diegene die je terugvinden op Blu ray's), zonder die de downsizen of om te zetten naar PCM. 7) uitvoering zonder fan, met een ethernetpoort en HDMI aansluiting.
1f60e.png
geen geklooi met patchen, firmware updates etc.. moet werken out of the box, anders kan ik net zo goed zelf een HTPC in elkaar steken.

ken je er zo eentje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
krikri zei:
@ Skank, geen problem hoor
263a.png
Maar, dat is net de reden waarom ik er momenteel ook geen heb
1f609.png
maar de technologie staat ook niet stil en van tijd to tijd herbekijk ik mijn standpunt.

laat me de vraag dan anders stellen,

Ik zou een mediaspeler overwegen aan te kopen indien die:

1) feilloos integreerd in DLNA network (optioneel samba/CIFS client mag ook, maar die moet dan wel snel de mediatheek laden) 2) snel opstart en metteen de mediatheek toont .. dus niet eerst 20 seconden wachten dan door een menu moeten lopen om dan uiteindelijk mediatheek te laten zien. 3) de mogelijkheid bied om vlot door de mediatheek te surfen en film te selecteren via afstandsbediening (IR). 4) film starten, stoppen en pauzeren via afstandsbediening alsook de mogelijkheid beid om naar een bepaald punt in de film te gaan (IR). 5) SRT ondertitles kan uitlezen,.. mooi meegenomen zou zijn als je ook het format en plaats van de ondertitels op het beeld kan aanpassen. 5) MKV bestanden, x264 en x265 codex ondersteund zonder stutteren. 6) de meeste DTS en Dolby audio codexen ondersteund (minimal diegene die je terugvinden op Blu ray's), zonder die de downsizen of om te zetten naar PCM. 7) uitvoering zonder fan, met een ethernetpoort en HDMI aansluiting.
1f60e.png
geen geklooi met patchen, firmware updates etc.. moet werken out of the box, anders kan ik net zo goed zelf een HTPC in elkaar steken.

ken je er zo eentje?
1) euh dlna zou ik absoluut afraden, waarom zou je dat nodig hebben? gewoon best via utp bekabeld, geen miserie dan (vermoed wel dat q10 pro dlna heeft) 2) kan perfect met himedia 3) kan met himedia 4) kan met himedia 5) kan met himedia 6) kan 7) kan
1f60e.png
(je hebt misteld) kan

ja ik ken zo ene maar je moet wel willen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
fred1946 zei:
Ben er een week mee bezig geweest,maar nu bang dat ik er een puinhoop van maakt,door mijn onwetendheid,kan namelijk geen clou vinden hoe en wat en veel op Google gezocht,geen NL handleiding,tech engels lukt me niet,zit met me handen in het haar,heel erg jammer,want het is best een goeie player,de wil is er. Als ik een film speel,dan zie ik lange gezichten,zet het dan op automatisch ipv 1080p of iets anders,dan is het redelijk. Als ik kodi opstart krijg ik en zwart beeld met add ons sda1 bestand toevoegen,doe ik return krijg ik de kodi beeld,dat hoort volgens mij niet. Kan ik alles het weer op standaard terug zetten,is dat verstandig. Is het ook mogelijk de apps te verwijderen ik doe er niets mee,zodat ik het alleen voor goed beeld en geluid gebruik en het optimale er uit haal,maw alleen een mediaspeler. Ik heb de apps ook op me Panasonic TX-55CX 800,het enigste wat ik gebruik van de apps is You Tube om 4K filmpjes te bekijken verder niets,dus vandaar mijn vraag. Ik hoop een oplossing te vinden zodat ik er nog plezier aan heb.
Wat heb jij idd zitten klooien? Duidelijk de handleiding hier niet gevolgd lol je kan idd apps verwijderen, verwijder enkel kodi app en de wrapper laat de rest staan, speelt geen rol


start opnieuw op ga naar settings van je himedia, zet die juist installeer kodi via de store start kodi op en ga direct er terug uit installeer wrapper start kodi op voeg je bib toe en geniet

al de rest? FOEFELARE
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
SKanK Hoe verwijderd je kodi en wrapper zodat ik alleen een media speler over hou. Wil het niet op nieuw installeren. Ben ook er achter gekomen betreft de subs en meer dingen,gaat zo langzamerhand beter qua dingen te vinden. TV mode kom ik nog niet uit,kan maar 1 naar kant scollen,maw als je te ver bent moet je alles af scrollen. MP3 speler stopt niet alleen pauze??.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
fred1946 zei:
SKanK Hoe verwijderd je kodi en wrapper zodat ik alleen een media speler over hou. Wil het niet op nieuw installeren. Ben ook er achter gekomen betreft de subs en meer dingen,gaat zo langzamerhand beter qua dingen te vinden. TV mode kom ik nog niet uit,kan maar 1 naar kant scollen,maw als je te ver bent moet je alles af scrollen. MP3 speler stopt niet alleen pauze??.
sorry maar ik geef het op. BBreng de speler terug en pak iets anders.

Kodi en wrapper IS je mediaspeler als je het niet opnieuw wil installeren, geef de boel terug en blijf er ver van weg mp3 speler? das dan een app?

ik geef het echt op hoor... Er zit een generatiecloof tussen (no offence) maar zo gaat het echt niet lukken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.545
164
66
Skank zei:
euh dlna zou ik absoluut afraden, waarom zou je dat nodig hebben? gewoon best via utp bekabeld, geen miserie dan (vermoed wel dat q10 pro dlna heeft)
DLNA and UTP hebben niks met elkaar te maken hoor.

-DLNA is een set van standaarden (zeg maar een protocol) om via HTTP media te streamen, - UTP is een stadaard die wordt gebruikt om ethernetkabels te maken

Ge kunt dus perfect DLNA gebruiken op een bekabeld network (UTP)...Is trouwens wat ik doe.


Vraagje, hoe zorg je ervoor dat die himedia speller rechtsreeks boot in Kodi? Ook bemerk ik dat kodi wel eens durft vast te lopen (zowel op m'n tablet als m'n PC) of dat ie niet wil afsluiten... => heb je daar nog nooit last van gehad met Q10 pro... eerlijk antwoorden hé...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

fred1946

Member
17 jul 2013
130
0
19
KriKri Dat booten kan je veranderen,ga naar systeem uiterlijk en kijk daar. Anders ergens in systeem. Eerlijk antwoord:nooit last van gehad in de Himedia Q10 Pro. Scroll er door heen en erg snel,geen vast loper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Verkoop je hem Fred?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.491
311
93
Mijn Kodi van mijn Q5 is al vastgelopen. Het is software. Dat loopt nu eenmaal af en toe vast. Als het constant is heb je een probleem. Regelmatig ook trouwens. Maar sporadisch zou ik mij daar weinig vragen bij stellen. Blijft wel vervelend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.767
422
98
Earth
krikri zei:
DLNA and UTP hebben niks met elkaar te maken hoor. -DLNA is een set van standaarden (zeg maar een protocol) om via HTTP media te streamen, - UTP is een stadaard die wordt gebruikt om ethernetkabels te maken

Ge kunt dus perfect DLNA gebruiken op een bekabeld network (UTP)...Is trouwens wat ik doe.


Vraagje, hoe zorg je ervoor dat die himedia speller rechtsreeks boot in Kodi? Ook bemerk ik dat kodi wel eens durft vast te lopen (zowel op m'n tablet als m'n PC) of dat ie niet wil afsluiten... => heb je daar nog nooit last van gehad met Q10 pro... eerlijk antwoorden hé...
booten kan op verschillende manieren, met een app of anders.. Vastlopen, nee nooit
 
Laatst bewerkt door een moderator: