• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Gisteren in avant première "High Rise" gezien...

Trouwens in het auditorium van KBC Antwerpen ("Boerentoren"). Film begon goed met enkele interessante karakterschetsen en een mooie fictieve jaren 70 setting. Maar ondanks de vele elementen die aanwezig waren voor intriges en plotwendingen, verviel het geheel in decadentie, geweld en ... tja 'verval' zonder dat er nog sprake was van enige 'plot' die naam waardig. Pluspunt enkele schitterende ABBA covers. Score vijf op tien.

BTW: ik vroeg me af wat de kwaliteit van de screening zou zijn in die zaal. Het scherm was aan de kleine kant, het beeld was ok (al denk ik niet 100% in het juiste beeldformaat) maar de klank was gewoon stereo over een Bose pro installatie met langwerpige satellieten die rondom de zaal hingen en 1 grote baskast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Gisteren Batman vs Superman gezien. Geen idee of dit "globale" mening is, maar de film kon mij eigenlijk totaal niet bekoren. Het "universum" is totaal niet samenhangend (itt tot bvb Avengers) en het voelt heel de tijd aan alsof je naar 2 films aan het kijken bent die ze door elkaar gemixt hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
dat is ook de reden dat hij zo wordt afgebroken , dit is eigenlijk meer een origin story van superman en batman en aanleiding naar de justice league . moet wel zeggen dat ben affleck een hele goede batman was
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
sandervdw zei:
Gisteren Batman vs Superman gezien. Geen idee of dit "globale" mening is, maar de film kon mij eigenlijk totaal niet bekoren. Het "universum" is totaal niet samenhangend (itt tot bvb Avengers) en het voelt heel de tijd aan alsof je naar 2 films aan het kijken bent die ze door elkaar gemixt hebben.
Je deelt alleszins de 'globale mening' -over deze prent- van menig kritikaster.
263a.png


Ik vond die wel 'goed' - maar ik ben geen batman/superman kenner en vergelijk de zaken niet met de comics, noch ga ik vergelijken met andere superhero stuff edm. Komaan, uiteindelijk, 'superhero'...really? Laat ze dus maar mixen, zwaar cgi'en edm. Mijn verstand gaat op nul en ik laat me vooral overdonderen door het audiovisueel spektakel - en laat ons wel wezen, dat is soms wel ferm,,, hoe komt men er op?! Daarom ben ik ook dikke fan van de Transformer films bv (op dit moment aan 't filmen weer, joehoe) - voor al het absurde spektakel en vooral nog om 1 ding: de soundtracks van die films (muziek dus). Dat zijn bovendien ook nog eens een voor een vette testschijven om eender welk hifi syteem zwaar aan de tand te voelen.

Ik kijk alvast uit naar de (uhd)BD release (het schijfje zelf he ;-)) volgende maand. Het zal weer knallen worden.

Vond Man of Steel wel beter, dat er ineens een monster opduikt in BvsS vond ik een "dieptepunt" lol - al de rest, i couldn't care less - zetelke zitten en ze het kot laten afbreken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
ToothLess zei:
Je deelt alleszins de 'globale mening' -over deze prent- van menig kritikaster.
263a.png


Ik vond die wel 'goed' - maar ik ben geen batman/superman kenner en vergelijk de zaken niet met de comics, noch ga ik vergelijken met andere superhero stuff edm. Komaan, uiteindelijk, 'superhero'...really? Laat ze dus maar mixen, zwaar cgi'en edm. Mijn verstand gaat op nul en ik laat me vooral overdonderen door het audiovisueel spektakel - en laat ons wel wezen, dat is soms wel ferm,,, hoe komt men er op?! Daarom ben ik ook dikke fan van de Transformer films bv (op dit moment aan 't filmen weer, joehoe) - voor al het absurde spektakel en vooral nog om 1 ding: de soundtracks van die films (muziek dus). Dat zijn bovendien ook nog eens een voor een vette testschijven om eender welk hifi syteem zwaar aan de tand te voelen.

Ik kijk alvast uit naar de (uhd)BD release (het schijfje zelf he ;-)) volgende maand. Het zal weer knallen worden.

Vond Man of Steel wel beter, dat er ineens een monster opduikt in BvsS vond ik een "dieptepunt" lol - al de rest, i couldn't care less - zetelke zitten en ze het kot laten afbreken
263a.png
Ik ken de comics ook niet hoor :). Maar je merkt bij Avengers gewoon dat die verhalen mooi samenkomen. Bij B v S blijken plots Gotham en de stad van Superman aan een andere oever van de rivier te liggen. En hoewel beide superhelden al een tijdje actief blijken, hebben ze nog nooit van elkaar gehoord. Het voelt gwn enorm "namaak" aan. Maar CGI, Beeld en sound zitten wel zeker goed!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Dat is het grootste probleem bij DC. Marvel heeft (we laten de Hulk films even voor wat ze zijn) er 4 jaar en 4 films over gedaan om tot The Avengers te komen, dus alle karakters hadden hun momenten al gekregen en waren voorgesteld aan het publiek. En DC probeert dit allemaal in 1 film te doen en dat werkt gewoonweg niet.

Ik snap dat ze het (financieel) succes van Marvel willen evenaren. Maar ik denk dat ze beter ook gewoon hun tijd hiervoor genomen hadden om toch tot een iets deftiger verhaal te komen. Uiteindelijk heeft de strijd tussen Batman en Superman geen echte aanleiding. Als je dat vergelijkt met bv. de 2 The Dark Knight Returs animatie films dan had er zoveel mee gedaan kunnen worden.

En ook hoe Doomsday voorgesteld werd kon echt niet op appreciatie rekenen. Het is een van de sterkste vijanden in het DC universum + ze gebruiken de immens populaire verhaallijn van The Death of Superman en verkrachten deze volledig door die in de laatste 10 minuten van de film te proppen om daarmee te eindigen met al terug te tonen dan Superman terug tot leven zal komen. Zo'n episch moment als de dood van Superman lijkt mij iets waar je met zo'n films naartoe moet werken. Als je dat bv in de 2de of 3de Justice League film doet heb je een veel grotere impact want dan kunnen ze er effectief voor kiezen om Superman in dit universum dood te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
da monster zie je in de trailer al . Dus is geen spoiler
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
Monster? Wtf.. Use spoiler tags!
"aub" - "bedankt" - "dank u" - "zou je", "wil je"...staat dat soort woordjes opgenomen in uw woordenschat eigenlijk?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Carrion zei:
Dat is het grootste probleem bij DC. Marvel heeft (we laten de Hulk films even voor wat ze zijn) er 4 jaar en 4 films over gedaan om tot The Avengers te komen, dus alle karakters hadden hun momenten al gekregen en waren voorgesteld aan het publiek. En DC probeert dit allemaal in 1 film te doen en dat werkt gewoonweg niet.

Ik snap dat ze het (financieel) succes van Marvel willen evenaren. Maar ik denk dat ze beter ook gewoon hun tijd hiervoor genomen hadden om toch tot een iets deftiger verhaal te komen. Uiteindelijk heeft de strijd tussen Batman en Superman geen echte aanleiding. Als je dat vergelijkt met bv. de 2 The Dark Knight Returs animatie films dan had er zoveel mee gedaan kunnen worden.
Tjah, wie over de budgetten gaat zal het wel weten zeker... 't is niet altijd rozengeur en maneschijn... kijk naar ant-man, een flop aan de box office, zelfs iron man deed het een pak minder (in vgl met al de rest en zelfs superman :)) En uiteindelijk is dat wat telt he, wat zo'n prent opbrengt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Run all night

1 groot cliche verhaal en compleet voorspelbaar. Paar leuke scenes nog wel. 5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
10 cloverfield lane: 6.5/10

Coraline (rewatch, maar deze keer in 3D): 7/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Hitman agent 47(die van 2015). Ze hadden dat budget beter gespendeerd aan een andere film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.917
242
73
Carrion zei:
Dat is het grootste probleem bij DC. Marvel heeft (we laten de Hulk films even voor wat ze zijn) er 4 jaar en 4 films over gedaan om tot The Avengers te komen, dus alle karakters hadden hun momenten al gekregen en waren voorgesteld aan het publiek. En DC probeert dit allemaal in 1 film te doen en dat werkt gewoonweg niet.

Ik snap dat ze het (financieel) succes van Marvel willen evenaren. Maar ik denk dat ze beter ook gewoon hun tijd hiervoor genomen hadden om toch tot een iets deftiger verhaal te komen. Uiteindelijk heeft de strijd tussen Batman en Superman geen echte aanleiding. Als je dat vergelijkt met bv. de 2 The Dark Knight Returs animatie films dan had er zoveel mee gedaan kunnen worden.
Welke versie heb je gezien? Ik heb dit weekend de Ultimate Edition gezien (32min extra) en ik snap je commentaar niet. De aanleiding waarom Batman het wil opnemen tegen Superman wordt duidelijk uit de doeken gedaan. Persoonlijk vond ik hem een pak beter dan de Avengers films, van mij krijgt hij een 7/10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Chr1st0f zei:
Welke versie heb je gezien? Ik heb dit weekend de Ultimate Edition gezien (32min extra) en ik snap je commentaar niet.De aanleiding waarom Batman het wil opnemen tegen Superman wordt duidelijk uit de doeken gedaan. Persoonlijk vond ik hem een pak beter dan de Avengers films, van mij krijgt hij een 7/10.
Ik had het nog over de theatrical cut. De Ultimate Edition ga ik pas komend weekend kunnen kijken. Misschien dat er inderdaad het een en ander logischer wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Deadpool: 8,5/10 Eindelijk nog eens tijd gevonden om wat films te bekijken en deze heeft mij aangenaam verrast. Leuk verhaal en goeie humor. Zelden nog eens zo gelachen tijdens een film.

Batman v Superman: 7/10 Begonnen aan de film met lage verwachtingen en zoals eerder gelezen alles van vorige Batman films vergeten. Ik vond het echt wel nog een goeie film, alleen jammer dat ze van Batman zo een lompe figuur maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Werner

Active Member
19 feb 2013
2.108
20
41
Puttermansz zei:
Ik vond het echt wel nog een goeie film, alleen jammer dat ze van Batman zo een lompe figuur maken.
Kalm hè, of we halen George Clooney terug!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Chr1st0f zei:
Welke versie heb je gezien? Ik heb dit weekend de Ultimate Edition gezien (32min extra) en ik snap je commentaar niet.De aanleiding waarom Batman het wil opnemen tegen Superman wordt duidelijk uit de doeken gedaan. Persoonlijk vond ik hem een pak beter dan de Avengers films, van mij krijgt hij een 7/10.
De reden voor Batman om Superman aan te vallen waren in de theatrical cut ook al duidelijk, dat is waar. Mijn probleem zat eerder bij waarom Superman Batman zou willen aanvallen. Nu heb ik gisteren de Ultimate Edition gezien en daar is dit inderdaad een heel stuk duidelijker dan in de theatrical cut. Alleen blijft er 1 ding in die hele film mij echt belachelijk hard ergeren:

Op het moment dat Wonder Woman opduikt krijg je het volgende grapje tussen Batman en Superman:

- "Is she with you?" - "I thought she was with you."

Terwijl we Batman nog geen half uur ervoor een e-mail hebben zien sturen naar Wonder Woman dat hij weet wie ze is. Dus natuurlijk hoort ze op dat moment bij hem.
 
Laatst bewerkt door een moderator: