• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

AC-Receiver met 2 zones audio + 2 zones hdmi

Mulle

New Member
8 dec 2014
5
0
4
Beste,

Ik ben doorverwezen naar dit forum voor mijn vraag over een HT-systeem. Blijkbaar zou dit het forum moeten zijn. Ik heb al wat zitten rondsurfen en winkels afgelopen, maar nog geen deftig antwoord gevonden/gekregen.

Wat wil je doen met je nieuwe Home Cinema systeem</strong> Ik ben op zoek naar een AC-Receiver die voldoet aan volgende eisen:
  • +5 HDMI-Ingangen : PS3, PS4, Digibox, Raspberry Pi XBMC, Apple TV
  • +2 HDMI-Uitgangen : TV-Woonkamer + TV-Slaapkamer (Liefst 2 zones, bv. PS4 in woonkamer en Digibox in slaapkamer afspelen)
  • +2 AUDIO-Zones : 5.1/4.1 (woonkamer) + 2.0 (veranda) + [Optie voor 2.0 tuin] (bv. Film in woonkamer en radio in veranda afspelen) (geen coax-aansluiting)
  • Airplay (Onkyo ondersteunt dit niet)
  • Ethernet aansluiting (Wifi niet nodig)
  • USB-aansluiting front
  • 3D is een pluspunt
  • 4K is een pluspunt
  • Spotify is een pluspunt
Ik heb momenteel volgende aansluitingen op een centrale plaats in de woonkamer:
  • 5 Audio aansluitingen in de woonkamer (hoofdruimte)
  • 2 Audio aansluitingen in de veranda
  • 2 Audio aansluitingen in de tuin
  • 1 HDMI aansluiting in de woonkamer
  • 1 HDMI aansluiting in de slaapkamer
Enkele voorbeelden wat het zou moeten kunnen, misschien is het ook niet mogelijk.
  • PS4 afspelen in woonkamer (HDMI + AUDIO) en digibox afspelen in slaapkamer (HDMI)
  • Film afspelen in woonkamer (HDMI + AUDIO) en radio afspelen in veranda (AUDIO)
  • Film afspelen in slaapkamer (HDMI + AUDIO) en radio afspelen in veranda (AUDIO)
Wat mag het Home Cinema systeem gaan kosten? Ik weet niet hoeveel dit kost, maar ik koop liever 1x keer een goed systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Ik zoek enkel een HT-systeem met eventueel de luidsprekers, maar belangrijkste is het HT-systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik twijfel om in de woonkamer een 4.1 of 5.1 systeem te plaatsen. Ik heb maar 5 aansluitingen rondom de woonkamer. In de veranda en tuin komt een 2.0.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Geen directe voorkeur van merk.

<strong>Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie vorige puntje


Ik hoop dat dit voldoende is. Ik zou blij zijn als iemand mij hierbij kan helpen want het is niet zo simpel om alles terug te vinden op de websites van de fabrikanten.


Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg, Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik heb je doorverwezen, welkom. Hier zitten echt volk dat weet waar ze mee bezig zijn en kunnen je normaal gezien helpen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De Denon X3100W (en hoger) zou voldoen, de oudere X3000 ook.

Voordeel van de oudere X3000 (en hoger) is instaprevue, waarmee je kleine thumbnails krijgt van alle kanalen, waardoor je makkelijk kan switchen in andere kamers. Ik geloof dat de X3100 dit niet meer heeft.

EDIT: Om uw veranda ook van geluid te voorzien heb je of te wel een receiver nodig met 3 zones (duur) of je kan eventueel als volgend aansluiten: 7.1. Receiver: Zone 1: HDMI 1 + 5.1 surround Zone 2: HDMI 2 + 2.0 Stereo Zone 2 (Veranda): "Zone 2 pre-out" + met een eindversterker.

Zolang je Zone 2 + Zone 2 (veranda) niet tegelijk gebruikt zou dat kunnen werken. Je gebruikt dan zone 2 voor 2 ruimtes, maar niet tegelijk. Je moet hiervoor dan ook geen kabels voor te hersteken of dergelijke. Ik geloof wel dat zone 2 (veranda) dan geen digitaal geluid kan ontvangen, alleh - dit was op een oude Onkyo receiver (op de Denon weet ik dat niet, nooit geprobeerd)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mulle

New Member
8 dec 2014
5
0
4
De Denon X3100W (en hoger) zou voldoen, de oudere X3000 ook.

Voordeel van de oudere X3000 (en hoger) is instaprevue, waarmee je kleine thumbnails krijgt van alle kanalen, waardoor je makkelijk kan switchen in andere kamers. Ik geloof dat de X3100 dit niet meer heeft.
Ik zal dit morgenavond eens bekijken, dank u voor de tip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
De Denon X4000 en X4100 kunnen 3 zones aan. De eerste is helaas ten einde reeks, maar die kun je misschien nog tweedehands vinden. Die laatste is best duur denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
De laatste ga ik morgen waarschijnlijk kopen bij h&c voor een zeer schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
h&c is idd de goedkoopste als je naar de prijs vraagt. Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel vraagt ie Daywalker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Daywalker

Member
11 sep 2014
55
0
9
Moeilijk te zeggen heb een pakketprijs met speakers aangevraagd. Los kan je hem kopen voor 1039 euro voor het moment.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
De marantz Av8801 voldoet ook aan uw eisen. Wel hogere prijsklasse en je zal nog eindversterking moeten voorzien....

( soms vergeten ze hier wel eens dat er nog andere toestellen zijn dan enkle maar Denon)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mulle

New Member
8 dec 2014
5
0
4
Bedankt iedereen,

Mijn interesse gaat momenteel naar de DENON AVR-X3100W. Net wat ik nodig heb. De DENON AVR-X4100W is wat overkill voor mij denk ik. Voor de extra audio-zone (tuin) ga ik een kleine radio bijkopen. Is enkel maar voor FM/CD/USB.

Ben heel tevreden dat ik goed geholpen ben.

Mvg, Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Mulle zei:
Mijn interesse gaat momenteel naar de DENON AVR-X3100W. Net wat ik nodig heb. De DENON AVR-X4100W is wat overkill voor mij denk ik. Voor de extra audio-zone (tuin) ga ik een kleine radio bijkopen. Is enkel maar voor FM/CD/USB.
Goede keuze, ga je zeker geen spijt van hebben. Kan altijd aanraden H&C hifi eens een emailtje te sturen - deze heeft vaak de beste prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mulle

New Member
8 dec 2014
5
0
4
Hey,

Ik heb nu 3 weken de denon x3100w. Ben er heel tevreden over, maar ik probeer al van deze morgen beeld te krijgen via zone2. Het lukt mij dus niet. Ik heb al getest met verschillende HDMI-kabels (deze werken, want werkt op MAIN ZONE) en heb al met 2 tv's getest en de verschillende HDMI ingangen. Nergens geen beeld te krijgen.

Zie ik iets over het hoofd?

Mvg, Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Stomme vraag, maar je hebt natuurlijk in de menu's/frontpanel/afstandsbediening ook ZONE2 HDMI actief gezet ? Vervolgens kan je toch een bepaalde HDMI-input "mappen" op de HDMI-out van Zone2 ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ja indd er staat een 'zone 2' knopje op de afstandsbediening waarmee je de 2e zone kan aansturen (aanzetten/bron/volume/...). Er brand geloof ik ook een extra lampje op de receiver, maar daar ben ik niet zeker van. Je ziet het wel zeker op de receiver zijn scherm.

Vergeet wel niet dat je zone 2 ook steeds apart van Main zone moet uitschakelen, anders blijft deze opstaan en wordt de receiver (onnodig) warm
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Mulle

New Member
8 dec 2014
5
0
4
Het is gelukt, je krijgt enkel beeld en geluid als je een hdmi-bron selecteerd als source in zone2. De tuner werkt bijvoorbeeld niet en als zone2 actief is maar zonder een hdmi input, dan krijg je ook geen beeld.

Bedankt voor de info.
 
Laatst bewerkt door een moderator: