• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Advies 40" televisie

Pierre05

New Member
5 jul 2014
2
0
4
Hallo,


mijn oude 28" tv is dringend aan vervanging toe en laat het nu net solden zijn... Ik gebruik mijn tv vooral voor tv kijken en films/series streamen (voorlopig heb ik geen gameconsole). Geluid gaat via een receiver naar een 5.1 set dus geluid van de tv maakt niet uit.


Ik zoek het volgende: 40", 3D ga ik wellicht nooit gebruiken, Smart features wellicht ook niet aangezien ik nu al stream adhv XBMC (raspberry pi aan mijn receiver).


Budget: maximum €600


Na wat winkels bezoeken en reviews bekijken kwam ik op de volgende 2 modellen uit. De Sony krijgt blijkbaar iets betere reviews voor beeldkwaliteit en gebruiksgemak, de Philips staat heel scherp geprijsd en heeft een dubbel zo hoge frequentie (als ik daar al iets van zou merken...)


- Sony KDL40W605, 40", 200 Hz, €479 ipv €519 (Vandenborre & Mediamarkt)

- Philips 40PFK6409, 40", 400 Hz, €499 ipv €749 (Mediamarkt)


Iemand ervaring met één van deze modellen? Of andere tips voor goede deals tijdens de soldenperiode?

Ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
De vraag die iedereen zich zal stellen, waarom 40 inch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Exactly my thoughts! Veel te klein
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pierre05

New Member
5 jul 2014
2
0
4
Enerzijds voor praktische redenen aangezien de tv naast mijn schouw staat en de plaats vrij beperkt is (35 cm diep). De zetel staat niet recht voor de tv dus moet ik de tv wat kunnen draaien (misschien later aan een beugel hangen).


Anderzijds is ons huisje niet zo breed en zitten we op 2,5m de tv. 40" lijkt mij daarvoor ruim voldoende.


Voor een grotere tv zou ik ten laatste ook mijn budget wat moeten optrekken denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb vorige maand de sony 805w, model vorig jaar, gekocht. Uitermate tevreden van.
 
Laatst bewerkt door een moderator: