• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Booten vanaf usb

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb een iso die op een bootable usb stick moet komen voor installatie windows. Helaas is mn stick maar 4 gig en de file 4,1 lol Kan ik dit op een externe schijf zetten en zo booten of zal dat niet gaan? Of kan ik die file op mn tweede hdd zetten en vanaf daar installeren en c: formatteren? Ik wil een clean install En heb dus twee schijven erin , een ssd voor besturing en een gewone voor data
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
als je je externe schijf hiermee https://rufus.akeo.ie/ bootable maakt normaal wel . maar dan moet je ze formatteren je externe schijf .

heb je niemand in de buurt vanwaar je een 8gb usb stickje van kan lenen ? of nog beter koop er gewoon een en laar deze bootable staan met je iso van windows op . indien er iets mis is met je pc en je wilt een format doen is het gewoon maar usb stickje erin en herinstalleren .

heb dit vroeger ook altijd zo gedaan . heb hier zo stickje met windows 7 en ondertussen ook windows 10 op
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Rufus ken ik ja
263a.png
geen manier om het via die tweede hdd te doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Als je die tweede volledig formatteert zoals @ilstino zegt lijkt me dat wel te moeten werken. Nu als daar belangrijke data op staat, in de Action heb je voor 9 à 10 euro een Sandisk USB stick van 16gb...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
er staat teveel op dien iso - voor win7 bv hebt ge maar 2.1GB gig nodig (gebruikt 3GB), voor win10 - 3GB - ge hebt enkel de mappen 'boot', 'sources' en bootmgr file nodig in principe om uwen install te starten... dees kan helpen

edde gene pc waarbij ge de windows media creation/usb download tool tool kunt gebruiken, makkelijker - of DVDke branden...

trouwens, wat kost da nog, nen 8GB stick... 5€?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Zorg voor een iso van een betrouwbare bron, als hij 4.1GB is, is het al geen official iso...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Een nieuwe usb stick gekocht Ik heb de bootable gemaakt via windows usb en rufus echter zonder succes. Tis te zeggen, de usb stick wordt perfect gemaakt Wanneer ik dan boot via de usb stick, kom ik in het eerste scherm met het blauwe windows logo daar blijft hij gewoon op staan en doet niks verder Iemand die kan helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
boot via usb aanstaan ? zeker 64bit of 32bit versie ( afhenkelijk van systeem ? )juiste iso ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ja juiste iso. Ik heb het zowel met 32 als 64bit Zelfs met andere stick
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    896,1 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt door een moderator: