• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

cd's(stereo en mono) in surround beluisteren

24 mrt 2016
38
0
9
hallo, ik zou graag mijn cd's(stereo en mono in surround beluisteren, maar mijn yamaha cx-a5100 surround voorversterker heeft zoveel dsp en surroundmogelijkheden dat ik niet meer weet welke stand de meest natuurgetrouwe klank biedt. kan iemand mij helpen? mvg frans callebaut
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
op mijn yamaha prefereer ikzelf 9ch stereo. Ook al heb ik maar 5.1 klinkt dit buiten gewoon stereo het meest getrouwe uit alle speakers samen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Frans, ik luister al m'n "stereo" cd's in surround.

Op m'n yama gebruik ik DTS Neo6: Music. Ik schakel in NEO6 wel m'n center uit. Zodoende krijg je nog seeds een mooi stereo beeld op je fronts en je surround's worden subtiel ingeschakeld. Dit werkt heel goed. Bij somige CD's zou je echt denken dat ze native in surround sound zijn opgenomen.

Ik vind dat - op dat vlak - DTS de fronts natuurlijker laten klinken (leunt dichter aan bij direct mode) dan Dolby pro logic (die voegt iets meer bas toe). Bijkomend spelen de surrounds iets stiller in DTS dan Dolby maar toch nog steeds duidelijk aanwezig.... je moet dit zelf maar eens proberen.

5 channel stereo zet ik op als ik achtergrond muziek wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Hmmm eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ook is uittesten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Den truc is een surroundervaring te creëren vanuit een 2.0/2.1 opstelling. En dan moet uw akoestiek serieus goed zitten. Tenzij je gebruikt maakt van meerkanaals audio als medium is al de rest "gefoefel" (ingrijpen in) en dat wijkt af van "natuurgetrouw". Wat niet wil zeggen dat dit niet goed zou kunnen klinken ofzo - maar dan hebben we het vooral over smaak en zgn "myfi"

Je loopt alle standjes dus af en kiest welke je voorkeur heeft. Da's toch het belangrijkste uiteindelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator: