• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

evilenko story

evilenko3

Member
13 nov 2013
31
0
9
Een kleine story om mij voor te stellen. Ik kan mij nog goed herinneren wat het als kind in de zestiger jaren betekende om met het hele gezin naar een film te gaan.Het was een zeldzame gebeurtenis waar je naar uitkeek en tot lang erna bleef fantaseren. Ik dan heb ik niet alleen over de filminhoud, de glorie en sfeer die toen klassieke cinemazalen uitstraalden waren een onverbreekbaar onderdeel van het filmbeleven.De grandeur van de zaal moest niet onderdoen voor de luxe van klassieke toneel en opera .Het was al deel van de poging om bij te dragen aan een ervaring die verder ging dan de film op het scherm.De lobby gaf ons een glimps van wat we mochten verwachten met een selectie van weldoordachte takes van de film, toendertijd de enige preview die je van de film kon krijgen. De lobby was de plaats om de film te bespreken met je vrienden en had dezelfde sociale functie als een foiree uitgerust met comfortabele leren zetels en waar koffie en kleine snacks werden geserveerd. De ruimte na de lobby was meer dan de ruimte waar de film werd geprojecteerd, je trad binnen in een heiligdom, waar een hostess je leidde door een gang van kandelaars en rode fuwelen zetels. Vanuit je zetel werd je overdonderd door de zuilen, het immense plafond en donkerrode gordijnen die het enorme scherm verborgen. Op het moment dat de zaal langzaam werd gedimd tot een serene glow en het geluidssyteem de toon zette voor wat zou komen, tot de fuwelen gordijnen langzaam en uiteindelijk openden, had je je overgeleverd aan de fantasiewereld van de film. Dat is die sfeer die ik wil recreeren in mijn hobby, en niets minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Mooi verwoord, welkom op het forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Inderdaad mooi verwoord! Welkom!

We weten wel nog niet wie je bent...
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En nu pics graag
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep, weer een lid bij en van harte welkom hier
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

evilenko3

Member
13 nov 2013
31
0
9
De story is natuurlijk een retrotrip in nostalgialand , maar toch... Als we het meer persoonlijk houden , dan kan ik zeggen dat ik bijna 15 jaar met mijn hobby bezig ben. Toen kon ik natuurlijk nog niet van HT spreken. Ik had een oversized 4:3 televisie en een laserdisc player die ik op de beurs in het museumgedeelte heb zien liggen.Mijn eerste HT setup heb ik te danken aan mijn acute appendicites ,die noodgedwongen een geplande reis annuleerde, waarna ik het uitgespaarde geld in mijn eerste dvd player en denon receiver heb gestoken.Daarna kwam een projector, nog wat speakers, later nog een BR player, een andere receiver, nieuwe projector..etc...voor sommige een bekend verhaal, voor diegene nieuw in deze hobby ,het toekomstbeeld. Voor de liefhebbers van plaatjes,het laatste was wat het moest worden...            
ny8j.jpg
 
mpor.jpg
 
d0c9.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Als je ze tss img tags plaatst, zie je de pics rechtstreeks..
 
Laatst bewerkt door een moderator: